Coraz lepsza sytuacja na rynku pracy wpływa na postawę poszukujących zatrudnienia. Zwiększają się ich wymagania, a przy wyborze pracodawcy liczą oni nie tylko na dobre zarobki, lecz także przyjazną atmosferę w biurze (53%) czy stabilność finansową przedsiębiorstwa (blisko 50%). Jakim wyzwaniom muszą sprostać firmy, by pozyskiwać najlepszą kadrę?
„Nowoczesne firmy, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć profesjonalistów, powinny postarać się o dobry i spójny wizerunek w internecie oraz mediach” – podpowiada w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Agnieszka Kozakiewicz z firmy GoWork.pl. Szczególnie młodym pracownikom zależy na tym, by dostać się do firmy o dobrej renomie. Warto więc zadbać o swoją markę.
Szukający zatrudnienia są dzisiaj zazwyczaj mobilni i otwarci na zmiany. Wykorzystać to mogą działy HR, które dzięki stworzeniu interesujących metod rekrutacji mają szansę przyciągnąć do firmy zdolnych i ambitnych pracowników z całej Polski.
Wyzwaniem, które muszą podjąć pracodawcy, by zatrzymać swoją kadrę na dłużej, jest opracowanie atrakcyjnego systemu szkoleń, niekoniecznie ściśle związanych z działalnością firmy. Trening asertywności czy lekcje hiszpańskiego? Czemu nie? Pracownikom zależy na zwiększaniu kompetencji. Pozwala to pozostać elastycznym na rynku pracy, daje swobodę w zmianie stanowisk i ułatwia awans.
Aby nie stracić dobrych pracowników, należy również sprostać ich oczekiwaniom finansowym. Oprócz zarobków dla kadry liczy się (coraz bardziej) motywacja pozapłacowa, którą zapewniają np. karnety sportowe czy darmowe bilety do teatru. Istotne są też atmosfera pracy oraz estetycznie urządzone wnętrza.
infowire.pl