Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
powiedzcie mi po ilu motogodzinach trzeba robić silnik w 33o?

Moja trzydziestka ma 4056 motogodzin i zastnawiam sie ile mozna nia bedzie jeszcze do remontu pojeździć

 

Jeśli ciągnik jest w dobrym stanie i dbasz o niego to sobie jeszcze trochę bez remontu silnika pochodzi. trudno powiedzieć ile to będzie 200 czy 1000 motogodzin.

Sam pewnie wiesz najlepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

bede o niego dbał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
podobają mi sie takie dywagacje :lol: :lol:

Żaden z was traktora o którym piszecie na oczy nie widział a się mądrzycie

Niech chłop z tą uszelką w 330 do jakiegoś dobrego mechanika idzie a nie szuka porady na forum. Kto wie czy ci doradcy z naszego nie chodzą jeszcze w pieluchach :lol: :lol: :lol: :lol:

Jak to dobrze trafić na zamądrzalego mechanika, co udało ci się naprawić w zyciu? Pisałem o tym ze przyczyną awari uszczeli pod głowicą jest termostat lub przegrzewanie się silnika, bo sam miałem taki problem i przyczyną był brak wogule termostatu, płyn chłodniczy pompa mielała i nie chłodziła jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm

 

Co do przegrzania silnika to sie zgodze ze moze siasc uszczelka a co do termostatu to nie.

 

Termostat sluzy do utrzymania w miare stalej temperatury silnika. Jest elementem lonczacym maly obieg i duzy obieg chlodzacy.

Brak termostatu co najwyzrj moze byc przyczyna niedogrzania silnika.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobają mi sie takie dywagacje

Żaden z was traktora o którym piszecie na oczy nie widział a się mądrzycie

Niech chłop z tą uszelką w 330 do jakiegoś dobrego mechanika idzie a nie szuka porady na forum. Kto wie czy ci doradcy z naszego nie chodzą jeszcze w pieluchach

Jak to dobrze trafić na zamądrzalego mechanika, co udało ci się naprawić w zyciu? Pisałem o tym ze przyczyną awari uszczeli pod głowicą jest termostat lub przegrzewanie się silnika, bo sam miałem taki problem i przyczyną był brak wogule termostatu, płyn chłodniczy pompa mielała i nie chłodziła jej.

Joro odpowiedz w jaki sposób brak termostatu morze uszkodzić uszczelkę pod głowicą. Uszkodzony termostat tak.Przyczyną uszkodzenia uszczelki w twoim wypadku była zupełnie inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem uszczelki może być spowodowany za niskim osadzeniem tulei cylindrowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Leszka. To morze być jedna z przyczyn uszkodzenia uszczelki i wiele inych jeszcze powodów ale nie brak termostatu bo to są poprostu bzdury jak napisał JARO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

poszukuje michała któremu doradziliśmy mf-a 255

było to zimą. Chciałbym wiedzieć jak sie sprawuje tobie ten ciągnik.

Ja już kupiłem nowego ursusa 1014. Spoko maszynka pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Anty Adam jeżeli nie pracowaleś z oboiętnie jaką maszyną której ciężar uniemożliwiał kontrole jazdy i uwroci to się smarkaczu nie wymandrzaj i nie wprowadzaj lódzi w blad.Jak będziesz mial staż pracy w gospodarstwie 24lata i przepracujesz na ruznym sprzęcie to możemy podyskutować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Pisze do wszystkich którzy twierdzą że brak termostatu nie jest przyczyną uszkodzenia uszczelki pod głowicą w C 330. Ja miałem taki problem co roku wymieniałem uszczelkę pod głowica i zqa każdym razem to samo. nie było termostatu teraz w mjejsce termostau zamontowałem zwykły kawałem rurki i już drugi rok i uszczelki jeszcze nie wymianiałem. Jeszcze jedno silnik w ciągniku się mniej grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy lepiej jak silnik w ciągniku jest przegrzany czy nie dogrzany. Jakie są tego konsekwencje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy lepiej jak silnik w ciągniku jest przegrzany czy nie dogrzany. Jakie są tego konsekwencje.

 

Ani jedno ani drugie nie jest korzystne>

 

Przegrzanie silnika:

-wypalona uszczelka

-deformacje głowicy i bloku

 

NIedogrzanie silnika>

większe zużycie oleju

przyśpieszone zużycie pierścieni

gorsze warunki spalania - większe zużycie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MAM PROBLEM Z USZCZELKĄ POD GŁOWICĄ W MOJEJ TRZYDZIESTCE.

 

PRAKTYCZNIE CO ROKU, CZYLI CO OKOŁO 400 MOTOGODZIN MUSZĘ JĄ WYMIENIAĆ. NIE WIEM O CO CHODZI. NIE WIEM DLACZEGO WYBIJA MI OLEJ SPOD GŁOWICY

STARAM SIĘ POPRAWNIE DOKRECAĆ GŁOWICĘ ALE TO NIC NIE DAJE.

KTOŚ MI POWIEDZIAŁ ŻE MOGĘ MIEĆ ZWICHROWANĄ GŁOWICĘ ALBO BLOK.

CO O TYM MYSLICIE? jUZ NIE WIEM CO ROBIĆ

Porada mojego ojca: możesz wspomóc uszczelnienie niewielką ilością sylikonu na uszczelkę po obu stronach, przy krawędzi zewnętrznej.

7.Nie da sie wyłaczyć WOM kiedy chce podnieść maszynę

Raczej masz coś zwalone, bo tyle co wiem, to C-360 ma 5 położeń ustawienia.

Podam pokolei ustawienia dźwigni od dołu:

1. Włączone WOM i pompa.

2. Luz.

3. Włączony WOM zalezny od biegów.

4. Luz.

5. Włączona pompa (chyba również zależna od biegów, nie jestem pewien), tylko że trzeba uważam z tym ustawieniem, nie można jeździć na piątym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli co roku wywala ci uszczelke pod głowicą to>

 

-splanuj głowice

- wymień szpilki na nowe (po kilku odkręceniach i dokręceniach tracą swoje własności )

- mniej prawdopodobne jest skrzywienie bloku gdyż jest to część mniej obciążona termicznie od głowicy

- koniecznie używaj klucza dynamometrycznego z momentem podanym w instrukcji obsługi i zgodnie z schematem dokręcania (na krzyż) i to na trzy razy (1/3, 2/3 momentu i na koniec moment końcowy), wyregulować luz zaworowy

- WAŻNE po przepracowanych 50 mth koniecznie sprawdzić dokręcenie głowicy i w razie potrzeby dokręcić (też na krzyż), wyregulować luz zaworowy

 

Pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dziekuje wszystkim za wszystkie rady

 

Krok po kroku posprawdzam wszystko co mi radziliscie i miejmy nadzieje ze to sie da naprawic

 

Jescze raz dziekuje. Nie spodziewalem sie ze odzew bedzie tak wielki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy ktoś przerobił w c330 zapalanie z kluczyka i gaszenie tak jak w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

a dlaczego chcesz robic takie przeróbki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
a dlaczego chcesz robic takie przeróbki?

 

Bedzie laski rwał na wypas bryke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

powiedzcie mi jak 330 sprawuje się z niemieckimi prasami do słomy?

Słyszałem że są one mniej szarpią ciagnikem niż polskie prasy?

jakie prasy polecacie? Czy prasy class są ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dlaczego wyrzuca olej w C 330 przez korek wlewu oleju? Prosze o porade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jak duże są te wyrzuty oleju?

Zawsze podczas pracy silnika powstaje ciśnienie które musi gdzieś uchodzić.

U ciebie pewnie nie ma którędy uciekać i dlatego wybija olej przez górę.

Ja w swojej trzydziestce zrobiłem specjalne zabezbieczenie. Wziąłem kawałek rury (wielkości filtra od oleju) dospawałem do tego małą rurkę tak aby pasowała do otworu wlewu oleju (zamiast korka). W środku dałem kilka sitek, górną częśc rury zatkałem poprzez przyspawanie blachy. Wyjście dla powietrza i ćisnienia z silnika zrobiłem na bok poprzez dospawanie cienkiej rurki tak aby ciśnienie z silnika mogło tamtędy uchodzić. Wylot cienkiej rurki zabezpieczylem dwoma siatkami aby żadne śmniecie nie dostawały się do silnika.

Musisz to tak zrobić aby dało się zamknąć maskę.

Takie użądzenia są w niektórych samochodach ciężarowych.

Ja to nazywam odpowietrznikiem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
powiedzcie mi jak 330 sprawuje się z niemieckimi prasami do słomy?

Słyszałem że są one mniej szarpią ciagnikem niż polskie prasy?

jakie prasy polecacie? Czy prasy class są ok?

Otóż 330 swietnie sobie radzi z niemieckimi prasami.

Jeśli chcesz kupić class to kupuj smiało o ile jest w miarę dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dlaczego wyrzuca olej w C 330 przez korek wlewu oleju? Prosze o porade?

A ile tego oleju się z tamtad wylewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

to znaczy czy silnik baRDZO JEST tym olejem zachlapany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...