Peron 0 Napisano 6 Lipca 2007 Damian a jak si do nich dostać? Tarcze są pod tymi deklami? jak je odkręce, to powinny być dostępne? Kół chyba nie trzeba ściągać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BoSS 0 Napisano 6 Lipca 2007 wymieniał ktoś może rozdzielacz pod kierownicą bo te orginalne przy częstym używaniu leją może można zastosować jakis inny o lepszej jakości wykonania bo wymiana uszczelnien to tylko na pół roku wystarcza i dalej cieknie też mnie to boli a odpowiedzi na forum nie uzyskałem . ciężko będzie znaleść inny rozdzielacz tak aby pasował pod orginalne dzwignie, najłatwiej było by zainstalować w innym miejscu rozdzielacz na linki(dzojstik) od tura tylko to strasznie droga impreza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 7 Lipca 2007 kół nie trzeba ściągać i jak zmienisz simeringi i pomyjesz tarcze to nie zapomnij w deklach od spodu wywiercić dziur wiertłem 12mm.stare mtz mają tam małe dziury ok 6mm a nowsze takie że palec włożysz i wtedy olej jak zacznie puszczać to pójdzie na glebe tak to sowieci wymyślili bo uszczelnianie tego ciągnika to syzyfowa praca. u mnie nie miałem hamulca na lewym kole a prawy był brzytwa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 7 Lipca 2007 Znajomi ciągają 2,1 - 2,4 m. Wszystko zależy od gleby i głębokości roboczej. Możesz kupić ew. szerszy i zewnętrzne zęby zawsze można odkręcić (będziesz miał zapas ) czyli ilu łapowego kupic??wiem na sprzedaz ladnego z nowymi sercowkami na 9łap ,za maly on nie bedzie??to jest chyba szerokosc 2.2m,co?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 7 Lipca 2007 6 drogową będziesz śmigał aż miło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 7 Lipca 2007 no szybkosc to bedzie dobra do grubera ale wydajnosc mniejsza.a co sadzisz o 11,12 łapowym?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 7 Lipca 2007 ja jestem zwolennikiem talerzówki dla mnie ma ona tylko jedną wadę trzeba co jakiś czas pryskać na perz. a grubera wolałbym na dużych łapach i wtedy 5 łapowego do mtz. te sercówki nie wiem czy czasem nie będą rowków robić a w podorywce chodzi o podcięcie i przerwanie parowania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lagbart 0 Napisano 8 Lipca 2007 mam problem z elektryką w mtz 82 chodzi mi dokładniej o zegar od temperatury wody. kupilem nowy zegar i czujnik od mtz ale jak go podłącze to on niedziała nie wiem co jest może ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej od mtz 82albo wie jak to dokładnie podłączyć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 9 Lipca 2007 lagbart, mam to samo. Wymieniałem czujnik, bo myślałem, że to wina czujnika, a wskaźnik jak nie pokazywał, tak nie pokazuje... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agnes 0 Napisano 9 Lipca 2007 wymieniał ktoś może rozdzielacz pod kierownicą bo te orginalne przy częstym używaniu leją może można zastosować jakis inny o lepszej jakości wykonania bo wymiana uszczelnien to tylko na pół roku wystarcza i dalej cieknie Słyszałem od mechanika że podobno są jakieś uszczelniacze do rozdzielacza niemieckie czy włoskie i że jak się je założy to jest sucho ale szczegółow nieznam i nie wiem gdzie ich szukać ,na allegro pojawiły się nowe oryginalne rosyjskie rozdzielacze za 320 zł. ciekawe na ile by wystarczył taki nowy . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy77 0 Napisano 9 Lipca 2007 mam problem z elektryką w mtz 82 chodzi mi dokładniej o zegar od temperatury wody. kupilem nowy zegar i czujnik od mtz ale jak go podłącze to on niedziała nie wiem co jest może ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej od mtz 82albo wie jak to dokładnie podłączyćW moim MTZ-cie , jak elektryk załozył nowa instalację to po włączeniu swiateł wskaznik temperatury wychyla sie na maxa,tak jest do dzisiaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 9 Lipca 2007 Czy pronar 82SA to naprawde taki zły ciągnik? , przybyło kilka w okolicy i jak na razie ludzie to chwalą (po przesiadce z c360 ale mniejsza o to), dielerzy zgodnie twierdzą że spali mniej i pociągnie więcej od proximy,a teraz wszystkie nowe ciągniki przysparzają problemy (większe lub mniejsze), co sie najczęściej psuje w 82SA na gwarancji ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan196 0 Napisano 10 Lipca 2007 Witam 82SA mam trzy lata na gwarancji problem z podnośnikiem wymieniony panel zegarów w wymiana zaworu zwrotnego paliwa to tak na szybko największy minus ciągnika to hamulce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr maz 0 Napisano 10 Lipca 2007 mam problem z elektryką w mtz 82 chodzi mi dokładniej o zegar od temperatury wody. kupilem nowy zegar i czujnik od mtz ale jak go podłącze to on niedziała nie wiem co jest może ktoś ma jakiś schemat instalacji elektrycznej od mtz 82albo wie jak to dokładnie podłączyćW moim MTZ-cie , jak elektryk załozył nowa instalację to po włączeniu swiateł wskaznik temperatury wychyla sie na maxa,tak jest do dzisiaj.proponuje dac dodatkowo mase na wskaznik u mnie pomoglo na wskazniku jest nawet wyjscie na wsuwke Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 10 Lipca 2007 Kupił ktoś już jedna z nowości z pronaru: p5, p7, zefira lub kioti? Czym się różni 82a II, od zwykłego 82a poza kabiną? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gogo 0 Napisano 12 Lipca 2007 Panowie mam taki problem w przednim napędzie mtz w miejscu gdzie jest 3cm przestrzeni na amortyzacje pojawił mi się olej,może ktoś z was przerabiał już ten problem i wie co może być przyczyną?(domyslam sie że jakiś uszczelniacz ale nie wiem jak sie za to wziąść bo jeszcze nigdy tego nie rozbierałem)Mi dzis tez pojawil sie tam wyciek Macin2- robiles juz swojego? Jesli tak to jak- duzo jest rozbierania? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
badi 0 Napisano 13 Lipca 2007 Witam. wymiana uszczelniacza.Odkręc koło,podnieś jeszcze wyżej na lewarku żeby "zwolnica" mogła wyjść z tuleji. wcześniej odkręc cztery śruby z sześćiu znajdujących sie w kołnierzu tuleji gdzie jest ta amortyzacja.w tej części co opadnie w tuleji są dwa oringi dużej średnicy wymień je to powinno pomóc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gogo 0 Napisano 13 Lipca 2007 A ta czesc co opadnie bedzie sie trzymala kupy? Bo z tego co opadnie to chyba bedzie wystawac ten tryb od napedu tak? I te oringi da sie wlozyc bez demontazu tego kola zebatego?Ps Piewrwszy raz to rozbieram Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lanz buldog 0 Napisano 13 Lipca 2007 Oringi pomogą jeśli na tulejach nie będzie widac nadmiernego zuzycia.Jesli w tej częsci tuleji która styka sie z oringami na długosci amortyzacji będą wglebienia radzę wymienic tuleje gdyż wymiana pierscieni wiele nie pomoze a jeśli juz to na krotko.Zimą kupowałem te sprawy i koszt tuleji ,oringow i simeringów niezbednych do naprawy o ile dobrze pamiętam to cos ok.200zl.Jesli ciągnik ma więcej jak 2500mtg radzę zwrócić na to uwage.Sama robocizna jest prosta -katalog do ręki i wio. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BoSS 0 Napisano 13 Lipca 2007 te nowe tuleje są przewiercone pod oringami tak że olij przechodzi spowrotem do tryba u mnie była w całości i wymiana oringów pomagała na rok rozebraliśmy całą tą zwolnice i od strony tryba przewierciliśmy narazie jest ok. Przy wymianie samych oringów trzeba BARDZO uważać aby ich nie przyszczypnąć przy nasuwaniu zwolnicy bo cała robota na nic !!!!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 13 Lipca 2007 Panuje opinie że pronar to szrot a kto najwięcej mtg zrobilł już pronarem (nie belarusem) i czy naprawde wymienił pół ciągnika? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 14 Lipca 2007 więc u nas w skr PRONAR 82A w dwa lata przepracował 2300mtg. wymienili 3 pompy wodne 2 panele z zegarami rozdzielacz pod siedzeniem 2 razy łożyska na WOM rozjeżdzali go w połowie bo jakaś zaślepka w bloku silnika póśćiła i olej sie lał litrami odpadł siłownik wspomagania i dwa razy robili pompe od wspomagania bo symering wysadziło. A wiem to bo mój brat nim jeździ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gogo 0 Napisano 14 Lipca 2007 Trzy dni i zaczelo ciec z drugiej zwolnicy Ile kosztuje remont kapitalny skrzyni biegow i tylnego mostu w mtz z 86 r? Regulacja sprzegla nic nie pomogla Drogi taki remont? Czesci+robocizna? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr maz 0 Napisano 15 Lipca 2007 chce zmienic pompe od chydrauliki jest starego typu okragla sa dwa rodzaje maja oznaczenia 32 i50 mam chec na ta wieksza i pytam czy ktos ja zakladal czy cala reszta wytrzyma pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lanz buldog 0 Napisano 15 Lipca 2007 Zastanawia mnie czy można obnizyc cisnienie hydrauliki na 160-170 atm w MTZ bo jest ustawiona pod 200.Ursus jest kalibrowany na 160 atm i może było by mniej klopotów z wyciekami.Myśjle że podnośnik mimo mniejszego cisnienia i tak dał by rade Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach