Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ja nie potrzebuje ciagnika, chcialem sie cos dowiedziec bo znajomy chce takiego kupic i chcialem poznac opinie rolnikow z polski . A co do zastrzerzen to pierwsze wersje maialy skrzynie z serii31** , a i w podatawowej wersji 6150 tez wystepowaly te skrzynie 16/16 32/32. Ale powaznie jakie sa wasze opinie o tych ciagnikach w polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ja nie potrzebuje ciagnika, chcialem sie cos dowiedziec bo znajomy chce takiego kupic i chcialem poznac opinie rolnikow z polski . A co do zastrzerzen to pierwsze wersje maialy skrzynie z serii31** , a i w podatawowej wersji 6150 tez wystepowaly te skrzynie 16/16 32/32. Ale powaznie jakie sa wasze opinie o tych ciagnikach w polsce.

 

Dlaczego uważasz iż skrzynie z wesji 31xx są mankamentem tego ciagnika. Z tego co czytałem na tym forum i na innych ludzie nie mieli większych zastrzeżeń do tych modeli a i fakt iż na podstawie serii 31xx powstała seria 61xx o czyms świadczy. Jeżeli wystepowałyby tam jakieś większe błędy kosnstrukcyjne to nie kontynuowano by ich w kolejnych modelach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irzyk ja urzytkuje MF-a 8110 polecam ten ciągnik śmiało maszyna bardzo wygodna pracuje sie wspaniale a co do skrzyni jest dobrze zestopniowana wiec smiało mozesz sprowadzic dla znajomego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Irzyk ja urzytkuje MF-a 8110 polecam ten ciągnik śmiało maszyna bardzo wygodna pracuje sie wspaniale a co do skrzyni jest dobrze zestopniowana wiec smiało mozesz sprowadzic dla znajomego

skoro użytkujesz ten model to czy mógłbyś sie wypowiedzieć o skrzyniacyh dynashift bo chyba taka występuje w tym modelu i wielu innych. Jednak sam nie miałem mało okazji jeździć ciągnikiem z dynashiftem ale przymierzam się do kupna byc może 6180 a one go posiadają. było kilka razy wspominane iz często się psuje np w serii 36xx. Jakia jest twoja opinia na ten temat??? Może jakies wskazówki co do uzywania dynashift. Dziękuję za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mOżecie mi coś powiedzieć na temat MF 3075 mam takiego w kupnmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rafik256 pewnie ze moge sie wypowiedzieć na temat tej skrzyni dynashift umnie do tej pory sprawuje sie bez problemu jak wiesz jest to A B C D przełaczany bez sprzęgła pod obciązeniem , redukując lepiej przełaczać ze sprzęgłem ( brat redukuje bez sprzęgła ) szkoda gadać rewers mechaniczny, ogulnie bardzo dobre rozwiązanie tej skrzyni niemam zadnych zastrzezeń a tak z ciekawości zapytam co sie psuje w dynashift

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 6180 na dynashifcie z tym, że revers jest elektrohydrauliczny ale są też 6180 z mehanicznym reversem. Co do skrzynii to zastrzeżeń nie mam zestopniowana jest bardzo dobrze i begów nie brakuje. Z tym wysprzęglaniem w dynashifcie to lekka przesada chyba, że chodzi o transport, nagłe zjechanie z zakresu D na A przy pełnej predkości i przyczepe z tyłu niechybie skończy się naprawą skrzyni biegów ( dlatego staram się znienaić biegi podstawowe dźwignią, przecież lekko chodzi, no chyba, że przy ruszaniu i jak się ziarno od kombajnu odbiera), ale w polu, BAJKA!! Tylko jak ktoś nie jeździł takim MFem to na początku się myli i zamist kierunkowskazów na skrzyżowaniu się używa dynashiftu. Mankamentem 6180 jest duży udźwig podnośnika i mała pompa oleju, niestety wolno działa (sprawdzałem ten model tak ma w 6190 jest jeszcze gorzej), ale jak się nabierze wprawy to tak bardzo nie przeszkadza, no może trochę w agregacie upr-siewnym. No i komforcik, klima w standardzie aż chce się jeżdźić (szcególnie po przesadce z ursusa). Ogólnie polecam ale jeżeli chcesz 6180 jako minimum a może być i większy to raczej 8110 -tam jest większa pompa -100 l /min i szybciej podnosi ale za to revers będziesz miał na pewno mechaniczny. Polecam z czystym sumieniem serie 61xx i 81xx . Faktycznie są te traktory konstrukcyjnie podobne do serii 31xx i 36xx , można by rzec że to są tylko modernizacje( w zasadzie poza kabina różnice są minimalne) ALE MF WYCIĄGNĄŁ WNIOSKI i to co było wstarszych modelach opcją ( skrzynia hevy duty) jest standardem w nowszych. Zagłądałem z ciekawości u siebie przez poktywę z tyłu i na każdym wałku i kółku zębatym mam wybite HD. Dlatego nie we wszystkich ciągnikach serii 30xx skrzynia się sypie, są na tym świecie szczęsliwcy co mają skrzynie wzmocnione. Ufff starczy tego pisania. Pozdrawiam wsystich użytkowników MFów obecnych i przyszłych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nie wiedziałem że w opcjonalnym wyposażeniu tych starszych ciagników była lepsza skrzynia. Będę musiał zobaczyć w swoim MF 3090 może tez mam HD jezeli tak to bym go wtedy moze nie sprzedawał bo jak narazie spisuje sie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HD to chyba nie była opcja tylko standard wprowadzony po 93 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 93 faktycznie skrzynie się zmieniły ale byly wcześniej dostępne jako opcja.

Widziałem 3125 z 95r czyli z końca prod nawet z elektrohydraulicznym reversem, czyli od mojego różni sie już tylko kabiną (starsze są cichsze trochę). Na niemieckim DLG to nawet jak szuka się danych na temat 6180 to przekierowuje na 3120/25 chociaż w serii 31xx nie słyszałem nigdy coby kto na skrzynkę narzekał. Ja pokrywę zdejmowałem bo francuzy zaniedbali sprawę , poluzował się czujnik prędkości opadł trochę i się złamał i wisiał w środku na kablach to i wskazania szalały. Za chiny nie dało by się go wykręcić bez zniszczenia to go wkręciłem do środka. Po sklejeniu działa już drugi rok.

Unmie jeszcze się potwierdziło bo jak kupiłem to mi revers toche szarpał i doczytałem się gdzieś, że trzeba go skalibrować ale bez komputra ani rusz. To se zadzwoniłem do Korbanków i przyjechali z laptopem i zgarnęli 700zł ale zrobili diagnostykę elektroniki (wyszło że czujnik temperatury oleju w skrzyni do wymiany, nowy ok 120zł zależy gdzie się kupuje), wgrali nowe oprogramowanie,skalibrowali i wszystko już drugi rok elegancko działa.Przy okazji posprawdzali ciśnienia w hudraulice. No i jak mi to robili to se pogadaliśmy co i jak i informacja o skrzyni jest że zakodowana w Autotronicu, tak że samemu ciężko sprawdzić. Jest jedna możliwość, Jak od nowości traktor nie miał grzebane w oprogramowaniu to po lewo tam gdzie są bezpieczniki jest naklejka z wersją oprogramowania (nie mylić z numerem seryjnym) i z tego podobno można odczytać sporo o traktorze i właśnie o typie skrzyni. To się tyczyczy serii 61xx i 81xx w serii 3xxx powinno byc podobnie ale pewności nie mam. Ale po co wnikać jak dobrze wszystko i lekko bez zgrzytów wchodzi, martwienie się na zapas jest bez sensu. Jak kupujesz używany ciągnik, nie ważne jakiej marki, to trzeba się liczyć z tym, że jakieś usterki będzie miał. U mnie były to drobnostki aczkolwiek czasami strasznie wkurzające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.

Witam robiłem troche skrzyń w MFach ale jeszcze nigdy nietrafiła mi sie skrzynia HD może były z przed 1993 roku zdażały sie tryby z numerami a zazwiczaj nic niejest bite nawet i nanowych częściach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również to mogę potwierdzić kupowałem kilka nowych rzeczy do skrzyni i żadnego HD nie zauważyłem numery owszem.

Apropo skrzyń rozwiązania techniczne są prawie identyczne te same główne wałki (a są ich 3 szt w samej skrzyni) większość trybów czy synchronizatory w wersiach od 30xx przez 31xx do 6xxx osobiście sprawdzałem w katalogu części, bo zainteresowała mnie poniższa wypowiedź.

A jedyną rażącą wadą według mnie jest połączenie dwóch wałków jednym łożyskiem igiełkowym (koszt łożyska 36zł) to moim zdaniem jest najsłabszy punkt tych skrzyń, bieżnią tego łożyska są wałki gdy łożysko się rozpadnie użytkownik nic nie jest w stanie wyczuć, że coś nie gra, a gdy już to wyczuje do wymiany mamy 2 wałki synchro i tryb zająca koszt ok 10tyś a podkreślam spowodowało to łożysko za 36zł!!!!!! Podkreślam że w nowszych MF jest identyczny układ według katalogu - sprawdzone

Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

 

pozdrawiam

 

 

a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.

Witam robiłem troche skrzyń w MFach ale jeszcze nigdy nietrafiła mi sie skrzynia HD może były z przed 1993 roku zdażały sie tryby z numerami a zazwiczaj nic niejest bite nawet i nanowych częściach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wadą tych skrzyń sa rozwiazania techniczne ale napewno jak już wielokrotnie pisałem w skrzyniach z lat 87-92 użyte były zasłabe materiały i szybko sie zużywały.A jest to informacja od serwisu MFa z firmy Korbanków tak że nie mieli powodu aby wciskać mi kity a tym bardziej robić antyreklame sprzedawanej przez siebie marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę polemizował bo jak pisałem pewności nie mam a nie chcę nikogo w błąd wprowadzac. Bardzo możliwe, że macie rację, ja swojej skrzynie nie rozbierałem bo nie miałem takiej potrzeby. Literki HD widziałem wybite u siebie ale może wyciągnąłem błędne wnioski.

Mam pytanie: wymieniał ktoś sensor o regulacji siłowej ? To ten sworzeń z kablami przy cięgle. Gdzie najtaniej można taki kupic bo u korbanków ok 1500 zł, trochę drogo a kupić będe chyba musiał bo przy obrotowym to kicha. Prawy przestał podawac sygnał. Tam podobno rtęć w środku jest i jak będzie jakieś mikropęknięcie to tylko wymiana wizualnie się tego raczej ocenić nie da.

A może jakieś sugestie- byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy wadą tych skrzyń sa rozwiazania techniczne ale napewno jak już wielokrotnie pisałem w skrzyniach z lat 87-92 użyte były zasłabe materiały i szybko sie zużywały.A jest to informacja od serwisu MFa z firmy Korbanków tak że nie mieli powodu aby wciskać mi kity a tym bardziej robić antyreklame sprzedawanej przez siebie marki.

 

Ja dałem tylko mały przykład jak jedno małe i tanie łożysko może spowodować kosztowne uszkodzenia, a co do jakości materiałów to teraz jak kupiłem nowe części to powinno być OK - bo niby lepsze materiały!? - przynajmniej można mieć taką nadzieję

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak najprościej wymienić to łożysko igiełkowe? Jak się dostać do niego, co trzeba odkręcać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak najprościej wymienić to łożysko igiełkowe? Jak się dostać do niego, co trzeba odkręcać?

 

Do wymiany tego łożyska nie trzeba rozpołowić ciągnika, należy: odkręcić dekiel z prawej strony ten z dźwigniami zmiany biegów, odkręcić dekiel po lewej stronie ten na którym mamy elektrozawory od podnośnika. Pod tym deklem mamy połączenie wałka ze skrzyni biegów (tego na którym chodzi to łożysko) z wałkiem napędzającym mechanizm różnicowy i przedni napęd. Zdejmujemy tulejkę łączącą te dwa wałki, następnie ściągamy zabezpieczenie od strony skrzyni (bardzo słabo widoczne jest to zabezpieczenie znajduje się ono pomiędzy synchronizatorem a trybem "zająca") i już wałek możemy wyciągnąć. Na wałku mamy jeden pierścień i łożysko mamy zdjęte. Ja niestety musiałem rozpołowić ciągnik gdyż wydarły mi się oba wałki. Przy okazji powymieniałem prawie wszystkie łożyska w skrzyni i w półbiegach oraz zimmeringi i oringi.

A teraz muszę jeszcze zabrać się za wymianę pompy hydraulicznej, czekam jednak na zamówiony miernik ciśnienia. Zobaczymy czy to pompa na 100%.

PS. Erdem niby używano słabych materiałów na tryby w tej skrzyni, ale na innych trybach oprócz tego uszkodzonego z winy tego feralnego łożyska nie zauważyłem prawie żadnego zużycia (sąsiad który przyszedł obejrzeć myślał, że kupiłem wszystko nowe!), w przyśpieszaczu owszem na 3 trybikach (satelitach) widać już mikroskopijne dołki (cena za 1trybik 415zł), przypuszczam, że dlatego głośniej słychać "mruczenie" skrzyni gdy przełożenie idzie przez te tryby, chociaż i tak wyciszyłem ją dość znacznie wymieniając tu łożyska igiełkowe 6szt po 21zł (dodam, iż wybierałem najlepsze jakościowo łożyska można i taniej kupić inne + 3 sworznie po 225zł u Korbanków ja dorobiłem sobie u tokarza kupiłem pręt łożyskowy za 10 zł + tokarz za wykonanie 30zł twardość prętu zbliżona do oryginalnego materiału.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika
można użyć zwykłego miernika do mieżenia cisnienia ze skalą do 20 atmosfer tylko trzeba dokupić lub dorobic końcówke z odpowiednim gwintem [drobny gwint] niepamietam rozmiaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak miron masz racje można bez problemu samemu zrobić poprostu zapytałem z ciekawości jak wygląda ten zamówiony przez jan222 jaką ma skale itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika
można użyć zwykłego miernika do mieżenia cisnienia ze skalą do 20 atmosfer tylko trzeba dokupić lub dorobic końcówke z odpowiednim gwintem [drobny gwint] niepamietam rozmiaru

 

http://allegro.pl/item280450855_nowy_manometr_0_250_bar_25mpa_wysoka_jakosc.html

ja ten zamówiłem bo do 20 atmosfer to mam a chcę zmierzyć ciśnienie na wyjściu hydrauliki z tyłu, apropo przyłączeniowej końcówki szukałem i znalazłem cena to ok45 euro tak więc chyba zrobię jak miron napisał wkręcę bezpośrednio miernik na gwint bez szybkozłączki, ale póki co muszę zmierzyć hydraulikę tył może ten pomiar mi już wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze odnośnie tego łożyska, czy myślicie że te częste awarie skrzyń w serii 30xx są spowodowane właśnie tym łożyskiem igiełkowym? Czyli jak kupię MF 3070 to od razu brać się za jego wymianę? Ile zajmie mi czasu jego wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...