Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Niewiem czy i ty niepiszesz bzdur

 

Mając manometr w jednym wtrysku a pozostałe podłączone to odpalisz na pozostałych a jeśli odłączone to po co pedał gazu do oporu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu było by sprawdzanie cisnienia sprezania na jednym cylindrze.Trzeba wykrecić wszystkie wtedy silnik jest odpręzony i sam rozrusznik daje odpowiednie obroty walu.Porównanie wyników z każdego cylindra wiele mówi staZnie jednostki napędowej i jego zuzyciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44 ale naciskając pedał gazu do oporu mozesz sprawdzić ciśnienie sekcij na pompie a tatamarty.323a pisał o spręzaniu w cylindrach wiec nie osądzaj go sam piszesz nieprawde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ??
Od tego należy zacząć bo może nie być luzu i zawór nie będzie się domykać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Janka, pedał gazu trzeba nacisnąć w silniku niskoprężnym, bo tam w układzie zasilania występują przepustnice, które "blokują" dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast w układzie dolotowym silnika wysokoprężnego nie ma przepustnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z własnego doświadczenia wiem że jak silnik pracował z zaworami które nie miały luzu to i tak gniazda są nadpalone i trzeba frezować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

Sprawdziłeś już ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

Sprawdziłeś już ciśnienie

 

Gdy chcesz sprawdzić co jest przyczyną niskiego ciśnienia sprężania(pierścienie czy zawory) przed pomiarem poprzez otwór po wtryskiwaczu wlej do cylindra ok 50ml oleju,jak ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie puszczają,a gdy pozostanie niskie bez zmian to wina zaworów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

 

Komplet tuleje tłoki pierścienie i komplet uszczelek do pronara 1025 kosztuje coś ponad 800zł,do mtz82 powinno być taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem jeszcze, na razie nie mam czasu. Po świętach zwalam głowice, mam nadzieje że ten złom wejdzie do garażu bo wole grzebać w ciepełku oddam głowice do regeneracji, po takiej eksploatacji jak u mnie na bank jest wypracowane. Jeszcze łudze się nadzieją że nie bedzie trzeba zmienać tuleji itp wału nie będe ruszał, na rozgrzanym oleju w słońcu mam 2.5 to powinno wystarczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W miejsce wtryskiwacza wkręca się specjalny manometr
Święte słowa.
i w czasie kręcenia wałem podczas rozruchu lub na wolnych obrotach silnika obserwuje się wskazówke w manometrze..
Tu już ośmieszasz się. Pamiętaj, inni to czytają, więc nie pisz bzdur.

Prawidłowe czynności podczas pomiaru :

1 ,,wkręcić" manometr w miejsce wtryskiwacza.

2 nacisnąć do oporu pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem 3-4 obroty.

3 odczytać i poprawnie zinterpretować wskazania manometru.

Powodzenia.

Przykro mi , ale to nie mój post. Naraziłem się widocznie bardzo komuś i po włamie na mój komp powstają taaakie kwiatki. Na innych forach mam podobnie. Już poradziłem sobie, komp zabezpieczony, włamywacz jest lokalizowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.pronar.pl/ciagniki/___pronar_82a_ii__.html pronar II za 104 tyś czy warty uwagi?

 

Panowie czy nikt w sąsiedztwie niema II giej generacji lub znacie kogoś kto użytkuje, bo z tego co wiem to chyba nikt na ppr nie ma IIgiej generacji, kawał 5 tonowej bestii skrzynia biegów ze 100km pronara i silnik turbo inetrcooler, tylko czy postarali się przy montarzu i jak to sie sprawdza bo podobno mmz z euro 2 dużo więcej palą, no i te gabaryty i masa jak stodoła lub koparko spycharka białoruś troche przeraża, wiec oglądał wogóle ktoś ten model bo wiem że jakoś inaczej przednia oś jest montowana czy tam obciążniki do przodu bardziej wysunięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś taki masywniejszy ten z 2 generacji moim zdaniem i jakoś znacznie lepiej wygląda i miejmy nadziejęże będzie tak z wykonaniem.A silnik to nie MMZ tylko D-245.43S2 to chyba jakis nowszy czy jak??A że ciężki to duzy plus,uciągu mu nie braknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W terenie pagórkowatym i po roli to ten Pronar 80 km II pewnie dużo wolniej będzie pracował niż starszy typ.

Silniki w nich są takie same jak w Belarus EURO II i większość podzespołów

według charakterystyki to mtz euro II 110 km największe ma zużycie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o radę. W jaki sposób zwiększyć ciśnienie w hydraulice zewnętrznej oraz wydajność hydrauliki ( l/min) w mtz 82 z lat 80 tych ?. Potrzebuję 40 l/min i około 180-200 bar. Da się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oryginalna pompa tego nie wytrzyma nie mówiąc o rozdzielaczach z których będzie się lać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim mtz892 z 99 jest zwykła pompa 45l/min i ciśnienie wg. instrukcji 200 atm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może podkręcić na zaworze przeciążeniowym, bo słyszałem, że jest ustawiony na 160 bar ? Pompę chyba można zamienić na 50 kę ? Robił to ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem założoną większą pompę i zawór na 180 i rewelacji nie było w porównaniu do standardowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

większa pompa daje jedynie coś w przypadku korzystania z hydrauliki zewnętrznej gdyby normalna pompa miała zbyt małą wydajność, a tak to jedynie pobiera więcej mocy, żadnych korzyści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam MTZ 82 i jak go kupiłem to był podkręcony na zaworze .Na pryzmie to bym przyczepę rozwalił .na wolnych obrotach mi wąż pękł dziękuje bogu ze mi rama u przyczepy nie pękła .Ja osobiście nie polecam manipulowania z hydrauliką .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...