Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

tak,po wymianie tura wymienilismy pompe na nowa,poniewaz stara juz dawno kwalifikowala sie do wymiany przez ciezko chodzace wspomaganie.wiec wymienilismy pompe,i zaczela sie jazda..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

zasilanie tura jest podpiete pod jedno z tylnych wyjsc hydrauliki,powrot natomiast jest podlaczony pod tylne centralne wejscie hydrauliki,po srodku ktore sie odkreca i widac wnetrze skrzyni.

 

filtr jest identyczny,dodam,ze zarowno na starym jak i na nowym objawy nie ustepuja.

 

tur byl zakladany nowy,i odrazu zostal wymieniony olej na fusch oraz wspomniany filtr hydrauliki na nowy

 

najbardziej interesujaca jest wlasnie ta kwestia szczatkow metalicznych w oleju.jest tego naprawde sporo,zarowno od konsystencji metalicznego ,,budyniu,, na spodzie skrzyni,jak i dosc sporych kawalkow,wielkosci 0,5 cm x 0,5 cm o chropowatej powierzchni,wlasnie jak w tarczach,hamulcowych?

 

czy ktorykolwiek z uzytkownikow mial podobny problem,moze ktos wymienial juz tarcze hamulcowe?prosze o wszelkie porady,poniewaz jest to glowny traktor w gospodarstwie.Dziekuje za wszelkie sugestie

ztego wynika że poszła ci tarcza hamulcowa z stąd te opiłki i resztki tarczy maszpytanie dzwon 606928651

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

male sprostowanie,po zamontowaniu,a nie wymianie tura,bo wczesniej tura to ten traktor nie widzial.

co jeszcze..wsadze bieg,jade...staje pod górke.sprzeglo wcisniete,traktor stoi jak na hamulcu,1500obr i jakby cos puszczalo,traktor powoli stacza sie...caly czas jest jakby go cos blokowalo,dodam,ze hamulce nozne totalnie zniknely,odpowietrzanie nic nie daje,dziala tylko reczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chciał bym spytac o ciagnik 3645 massey co o nim sadzicie czy warto ten model kupic i ile trzeba za nigo dac i nie co zwrócic uwage podczas kupna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

 

mati ja wymieniałem tarcze ręcznego,ale u mnie on nie działał tarcza jedna była rozerwana i kawałki jej leżały tam przy tej rurce co ciągnie olej do pompy(smok) i dokładnie jedna cząstka leżała (między trybem a korpusem skrzyni i to mieliło)

 

co do trzymania jak by traktora?nie wiem czy wiesz że smaruje się łożyska w pochwie(zaslepki od dołu)może tam trzeba smaru,ale to tak na marginesie,bo przyczyna napewno gdzie indzie. gdybyś chciał zobaczyc tarcze hamulca w tylnim moście proponował bym ci odrazu jakis wózek z wymiarowym pieńkiem bo jest ciezka ta pochwa i jest do tego nie wygodnie dojsćie z ludzmi i drążkami

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)

kolego no własnie u mnie było dokładnie tak samo - jak się podłaczy odpływ oleju z tura pod ten centralny spływ, a ciągnik był już używany ileś tam lat, to pod tylnym mostem nazbiera się takiego ,, błota" z opiłków tarcz i trybów itd. Jeśli podłączysz później tura to olej przepływający przez rozdzielacz tura i spływający przez ten spływ będzie sukcesywnie wypłukiwał z tamtąd te opiłki , które wcześniej czy później trafią do filtra i go zapchają. Tak jak tu pisali inni te opiłki mogą pochodzić z tarcz hamulcowych, co potwierdzają obiawy braku hamulców i tego że ciągnik na luzie zachowuje się jak na hamulcu postojowym.. Jak pisałem u mnie było dokładnie to samo, też hamulców nie mam, a z turem to doszedłem do ładu jak podłączyłem spływ pod ten gruby przewód co od rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej odchodzi po lewej stronie rozdzielacza ( ten niżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich urzytkowników!

panowie mam mf 3080 i mam nastepujacy problem, a mianowicie od dluzszego czasu ciezko chodzi mi wspomaganie. zaczęlo sie to dziac po naprawie sprzęgla kiedy musialem rozpolawiac traktor. mam wymieniony olej na nowy, nowy filtr i pompa tez jest zalozona nowa... ktos sie orientuje czy moze jest jakas regulacja przeplywu na orbitrolu zeby to jakos wyregulowac?? co moze byc przyczyna??

z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może dostał sie jakiś brud do orbitrol-u lub do rozdzielacza który jest pod maską przy samej górze-on reguluje ilość oleju na wspomaganie, sprzęgło, hamulce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozdzielacz juz sprawdzałem i czyscilem... jak rozkrecalismy to wszystkie weze od razu zatykalosmy... nie mam pojęcia co moze byc. moze ta sprezynka z zaworkiem na tym rozdzielaczu jest juz moze walnieta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak może być tylko te objawy byłyby juz przed wymianą pompy a nie zaraz po zmianie, równie dobrze orbitrol może być kiepski

a wogóle to jest odpowiedni olej i filtr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za odpowiedzi na moj problem.Jeszcze w tym miesiacu bedziemy rozbierac ciagnik na czynniki pierwsze,a pracy jest duzo,zdemontowac tura,itp.

 

Kolego,co do tego wspomagania,umnie dzialo sie tez cos takiego,wymiana pompy delikatnie polepszyla,ale nie za duzo.prawdopodobnie juz orbitrol masz kiepski,umnie tak jest.

 

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem urzytkownikiem masseya od wczoraj i wiem ze olej i filtry to podstawa... filter mam baldwina a olej byl zalany swiezutki hydrauliczno-przekładniowy... ale fak moze to i wina orbitrola bo po zmianie pompy bylo troszke lepiej ale ogolnie to szalu nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olei przekładniowo-hydraulicznych jest wiele ale nie każdy spełnia wymagania danego modelu, że pisze na nim massey ferguson to jeszcze nie wszystko

TO TAK NA MARGINESIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim mf-em 6140 mianowicie jest takie jarmolenie w okolicach sprzęgła bardziej w stronę silnika słychać to przy wolnych obrotach i jest wyczuwalne drganie pedału sprzęgła , i jak hydraulika ma obciążenie albo skręcę kołami do oporu w lewo lub w prawo, natomiast mniej tego słychać jak dam większe obroty 1500 ,w orce pod obciążeniem słychać to do około 1500 powyżej prawie przestaje i drganie pedału też ,jest niewielki wyciek oleju z dekla pod sprzęgłem ,po za tym wszystko jest ok, prosił bym o poradę co to może być z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jestem uzytkownikiem mf 4360 i od jakiegos czasu na wolnych obrotach i troche wyzszych tak do 1200 dostaje jakiejs wibracji zaczyna sie caly telepac , co to moze byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Mati00733 No to jak będziecie rozbierali - to podglądaj, notuj, rób zdjęcia, nagrywaj (co się tylko da!), abyś w przyszłości doradzał jak fachowiec! Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z podnośnikiem w moim 8160. kupiłem go jakies 2 tyg temu. no i ostatnio podpiąłem pług Unia Grudziądz 4+1 XXL Corn. podniósł bez problemu tylko od razu opada. i na desce od podnośnika mruga mi kontrolka. ten czerwony wykrzyknik co jest z boku przy tych małych pokretłach. mrugnie 2 razy i za sekunde znowu. i tak w kółko.

czy ktoś wie co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

marek,, nie wiem co,tak będe strzelał o tym iermoleniu;między dociskiem a wysprzęglikiem jest takie niepozorne coś co łączy docisk z wysprzęglikie(jak od dołu przez ten dekielek spojrzysz tam widać taką jakby agrake)może to jest wyrobione. tak i z wyciekiem jak spojrzysz tam taką gume z rabkami zobaczysz jak z niej cieknie to pewnie masz uszczelniacze walnięte stąd ten wyciek.

 

Dodam że aby rozpołowić ciągnik naipierw trza zdjąć tą agrafke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris01 ty masz mf-a rozpoławiałeś kiedyś , bo pewnie bez rozpołowienia nic z tego nie wyjdzie , dzwoniłem do korbanków to mi powiedział mechanik że to może być tłumik drgań skrętnych , a ten olej co wycieka to jest go bardzo mało i ma kolor ciemno brązowy to tak jak by ze sprzęgła ,bo sprzęgło też jakby lekko ciągnęło,ale wtedy jak jest zimny ,jak się rozgrzeje to jest lepiej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kynioo ten wykrzyknik gdy mruga to on wyświetla kod to znacz sygnalizuje usterkę EHR-U policz ile razy mrugnie ile jest tej przerwy ile potem mrugnie ,prawidłowo powinno być tak , po włączeniu kluczyka ta kontrolka powinna się zaświecić zgasnąć i się zaświecić i ma świecić ciągle aż do uruchomienia silnika i przełączeniem tym przełącznikiem góra- duł i wtedy ma zgasnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris01 ale ja mam sprzęgło wielo tarczowe mokre rozumiemy się ? dzwoniłem kiedyś do korbanka to mechanik powiedział mi że to może być tłumik drgań skrętnych (amortyzator) ,a ten olej to ma barwę ciemno brązową i jest go bardzo mało ,dosłownie pojawi sie kilka kropel z tego otworu w deklu z zawleczką tam rura idzie ta gruba metalowa nie wiem czy to zasilanie czy odpływ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdy zapale ciągnik to mrugnie dwa razy są 2 sek pr zerwy i znowu mrugnie dwa razy i tak w kółko. czy to ma jakis związek z tym ze podnośnik mi opada z narzędziem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...