piotrek1990 0 Napisano 29 Stycznia 2011 Przy pomocy tego rysunku i opisowi Paffy powinienes podłączyć to. Ja amperomierza nie podłaczalem bo mi się zepsuł i nie było sensu mam tylko kontrolkę. Przewód ten który ładuje (grubszy na rysunku )powienien miec 6mm przekroju minimum a ten co idzie przez kontrolke moze byc cienszy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25de8e87cc7e9409.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam! Mógłby ktoś zrobić zdjęcie temu alternatorowi i podpisać jak podłączyć pod amperomierz i kontrolkę, gdyż ja też nie mam podłączone a chętnie bym podłączył Był bym bardzo wdzięcznyWitam http://picasaweb.google.com/lh/photo/Ab3MyRlWGubQeown-Z4niA?feat=directlinkPoprawiłem fragment schematu na którym zaznaczyłem przewody które nas interesują.Żółty kolor,to przewód wzbudzenia(w instalacji cieńszy) na którym montujemy szeregowo żarówkę,a kolor czerwony na schemacie to przewód ładowania(w instalacji grubszy).Na tym przewodzie łączymy szeregowo amperomierz.U mnie w kombajnie(na podobnym amperomierzu)nie ma żadnego opornika,tu na schemacie też nie widzę żadnego opornika w tym obwodzie.Poprzednicy wypowiadali się że jest to tego to ja już nie wiem.Jak byś miał jeszcze problem to narysuj schemat swojej instalacji jak masz podłączone ładowanie.A z pewnością ktoś Ci odpowie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam:) Panowie czy ten schemacik jest poprawny ? Proszę o szybką odpowiedź zależy mi na czasie Czy gdybym podłączył według tego było by dobrze? I tak mam zamiar to sprawdzić, ale chciałem się upewnić http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f03d282ec3c15f7.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam:) Panowie czy ten schemacik jest poprawny ? Proszę o szybką odpowiedź zależy mi na czasie Czy gdybym podłączył według tego było by dobrze? I tak mam zamiar to sprawdzić, ale chciałem się upewnić http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f03d282ec3c15f7.htmlTak jest on poprawny . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 31 Stycznia 2011 Witam:)Dzięki, jutro sprawdzę czy to będzie chodzić:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 1 Lutego 2011 Panowie mam pytanie do, rolników którzy mają już dużą styczność z T25, gdyż ja mam dopiero drugi sezon i chciałem spytać czy lepiej jest gasić gazem, czy odprężnikiem , czy może obojętnie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hdsfh12 0 Napisano 1 Lutego 2011 Kolego skalpel gasi sie tylko gazem.Odprężnikiem tylko awaryjnie w razie awarii pompy wtryskowej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 1 Lutego 2011 Ciągnik gasi się gazem a jak działa to w dieslach w samochodach przecież one są gaszone przez stacyjke? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 1 Lutego 2011 Ciągnik gasi się gazem a jak działa to w dieslach w samochodach przecież one są gaszone przez stacyjke?Ogólnie polega to na odcięciu dopływu paliwa .Różnie to jest rozwiązane w zależności od rodzaju pompy wtryskowej.Tak się powinno gasić silniki diesla.Po włączeniu odprężnika przecież rozgrzany silnik nie zatrzyma się natychmiast.Przy awarii regulatora obrotów ja stosuję zapowietrzenie pompy wtryskowej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 2 Lutego 2011 Witam:)Mam problem ze zwolnicą w T25, odkręciłem śruby które ją trzymały i zwolnica wyszła do pewnego momentu, wygląda na to wałek czyli ta ośka nie chce wyjść z bębna, Panowie może wiecie jak temu zaradzić ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 2 Lutego 2011 Witam:)Mam problem ze zwolnicą w T25, odkręciłem śruby które ją trzymały i zwolnica wyszła do pewnego momentu, wygląda na to wałek czyli ta ośka nie chce wyjść z bębna, Panowie może wiecie jak temu zaradzić ?Nie rób na ślepo posłuż się katalogiem.Niedawno o tym pisałem.Najlepiej ściągnąć razem z pochwą i robić na wierzchu, bo i tak trzeba założyć nowe zimeringi.Inaczej olej pójdzie na hamulce .W kołnierzu są nagwintowane otwory na śruby do ściągania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek 0 Napisano 2 Lutego 2011 Zwolnicy nie da się zdjąć bez pochwy.Bęben hamulcowy umieszczony na półośce ma średnicę większą od otworu wewnętrznego pochwy od strony zwolnicy. Po wyjęciu bębna można odmontować pochwę od zwolnicy. Uwaga te elementy sporo ważą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 4 Lutego 2011 Ok Panowie udało się, hamulce jak trzeba (brzytwa)dzięki za Podpowiedzi:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 5 Lutego 2011 Można zdjąć samą zwolnicę bez pochwy ale bardzo ciężko jest potem włożyć! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 5 Lutego 2011 Ale wszystko dobrze się potoczyło, hamulce mam takie jak powinny być, dzięki za podpowiedzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 5 Lutego 2011 Pytanie do tych co ostatnio demontowali zwolnice i pochwy. Czy jak odkręcę pedała hamulca i pochwę od skrzyni to zejdzie mi razem ze zwolnicą? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiarus 0 Napisano 5 Lutego 2011 Pytanie do tych co ostatnio demontowali zwolnice i pochwy. Czy jak odkręcę pedała hamulca i pochwę od skrzyni to zejdzie mi razem ze zwolnicą?Trzeba oczywiście zdemontować mechanizm hamulca.Do ściągania używam specjalnego wózka do rozjeżdżania ciągnika przystosowanego do pochwy i zwolnicy,ponieważ cały zespół jest ciężki.Wszystko wychodzi razem z półolśką na której jest bęben hamulcowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 5 Lutego 2011 No tak! Bo spotkał mnie przypadek w którym zdemontowałem zwolnicę wymieniłem urwane szpilki wkładam do pochwy i coś się blokuje nie mogę obracać kołami. Odkręcam teraz pochwę i skręce wszystko razem na ziemi po czym będę składał całość. Jakie problemy mogę napotkac przy wkładaniu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 6 Lutego 2011 Witam:) U mnie nie było jednego hamulca ponieważ, urwała się szpilka w prawym dekielku, i kiedy chciałem wyjąć tą urwaną szpilkę wpadła mi do środka, później próbowałem założyć tą nową i też mi wpadła do środka . Odkręciłem zwolnice a ona wszyła tylko do pewnego momentu, tą nową szpilkę wyjąłem, a z tym kawałkiem urwanym się trochę męczyłem, gdyż podszedł on pod bęben, ale też udało się wyjąć, i hamulce są:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 6 Lutego 2011 Panowie, nie mam ładowania we Władku, wiecie co może być tego przyczyną? Kiedy w piątek zapaliłem T25 i zdjąłem klemę minus ta co idzie od wyłącznika masy, nie było w ogóle ładowania np gdy włączyłem światła, w ogóle się nie włączyły , proszę o Pomoc? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek1990 0 Napisano 6 Lutego 2011 Panowie, nie mam ładowania we Władku, wiecie co może być tego przyczyną? Kiedy w piątek zapaliłem T25 i zdjąłem klemę minus ta co idzie od wyłącznika masy, nie było w ogóle ładowania np gdy włączyłem światła, w ogóle się nie włączyły , proszę o Pomoc? Ostatnio chciałes schematy do alternatora moze cos namieszałeś ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 6 Lutego 2011 Panowie, nie mam ładowania we Władku, wiecie co może być tego przyczyną? Kiedy w piątek zapaliłem T25 i zdjąłem klemę minus ta co idzie od wyłącznika masy, nie było w ogóle ładowania np gdy włączyłem światła, w ogóle się nie włączyły , proszę o Pomoc?Witam.Pierwsza zasada:nie odłączamy żródła odbioru prądu(akumulatora)przy uruchomionym alternatorze!Jeżeli nie masz miernika( już za 10-15zł.można kupić),to można żarówką sprawdzić dodając gazu będzie jaśniej świecić. A tu cyt.z str.podanej na końcu "Uwaga dla tych, którzy sami próbują coś naprawić. Alternatory, które mają mieć w kostce złącza oprócz lampki kontrolnej (L) podany "dodatkowy plus" (S) (sensor akumulatora) podczas pracy muszą go mieć podłączonego! Niepodłączenie tego "kabelka" spowoduje szybkie spalenie uzwojeń a czasem i regulatora (przy charakterystycznym sporym podwyższeniu napięcia ponad znamionowe regulatora, rozgrzaniem alternatora i niemiłym zapachu wydobywających się z wnętrza kłębków dymku)". Tu jest str. z poradami http://www.draaitauto.pl/porady_-_alternator.html Sądzę że do tego plusa(przy L)musisz doprowadzić napięcie(+),aczkolwiek nie mam 100%pewności ponieważ nie miałem z tym do czynienia,a na schemat też nie trafiłem.Być może odezwie się zawodowy elektryk? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BOLO11 0 Napisano 6 Lutego 2011 Panowie, nie mam ładowania we Władku, wiecie co może być tego przyczyną? Kiedy w piątek zapaliłem T25 i zdjąłem klemę minus ta co idzie od wyłącznika masy, nie było w ogóle ładowania np gdy włączyłem światła, w ogóle się nie włączyły , proszę o Pomoc?Witaj Po pierwsze nigdy na pracującym sprzęcie nie ściąga się klem z akumulatora , może to skutkować jego uszkodzeniem ( diody).Światła się nie włączyły bo możesz mieć spalony bezpiecznik ( środkowy) lub zaśniedziały styk od wyłącznika masy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 6 Lutego 2011 Może jest tu jakiś, elektryk ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxskalpel114 0 Napisano 6 Lutego 2011 Ale kiedy był u mnie elektryk też tak robił i , i włączył światłą i jak dawałem gazu były mocniejsze a jak ujmowałem były słabsze, i powiedział że ładowanie jest ok Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach