Skocz do zawartości
jaqby86

Montaż orbitrola w MTZ 82 z napędem z 87 roku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy tegoż właśnie sprzętu. Problem mój dotyczy montażu orbitrola w miejsce tego nieszczęsnego serwomechanizmu. Kupiłem na allegro cały komplet co by się nie męczyć i nie szukać poszczególnych części. problem miałem z oznaczeniami orbitrola P,T,A,B podejrzewam, że P-pump(pompa), T-tank(zbiornik), A,B lewe prawe wyjście do siłownika (najwyżej będzie skręcał odwrotnie).Znalazłem schemat Danfossa z tylko oznaczeniami T i P, zgodnie z moimi wyżej wymienionymi przemyśleniami. Podjąłem próbę złożenia. Układ zadziałał po chwili kręcenia( chyba musiał się odpowietrzyć??).Ale co się okazało. Orbitrol lekko się zacina, i w pewnych ustawieniach kierownicy sam delikatnie skręca koła. Mam kilka pytań odnośnie montażu bo na żadnym forum nie znalazłem odpowiedzi.

 

1. Jak powinien być podłączony orbitrol, wyjścia ma oznaczone literami P,T,A,B?

 

2. Gdzie powinien być podłączony przewód nadmiarowy/powrotny z orbitrola?

 

3. Czy układ trzeba odpowietrzyć?

 

4. Co ze sterowaniem blokady tylnego mostu?

 

Prosił bym o jakieś zdjęcia z Waszych rozwiązań problemu montażu Orbitrola zamiast tego nieszczęsnego serwomechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pytanie powinienes zamiescic w istniejącym juz temacie wszystko o mtz.Ale ja tez jestem ciekawy odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być tak że twój orbitrol nie może mieć ciśnienia na zwrocie (T) albo maż coś walnięte w nim bo P maż dobrze podłączone P - zasilanie T powrót (tutaj zależy czy może na ciśnieniu pracować to może dalej iść do czegoś jeszcze a jak nie prosto w zbiornik) no i A-B do siłownika i to by na tyle było. Jakieś filozofii tam nie ma zawory są wewnątrz niektóre maja jeszcze dodatkowy powrót bezpośredni do sinika ale rzadko spotykane, jak to wygląda w MTZ nie wiem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na tym forum i dopiero po czasie zauważyłem, że zrobiłem nowy temat a nie zamieściłem w istniejącym, dlatego proszę admina o przeniesienie go w odpowiednie miejsce;)

Wracajac do sprawy, układ odpowietrzyłem, była niewielka ilość powietrza w siłowniku. Ale to nie rozwiązało sprawy. Tak jak piesze Gustlik prawdopodobnie orbitrol nie "lubi" ciśnienia na zwrocie,spróbuję dać go bezpośrednio na zbiornik.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem blokady tylnego mostu w chwili gdy orbitrol będzie potrzebował wolnego zwrotu. W katalogu nowszych typów MTZ gdzie montowali już orbitrol zwrot jest przez dwa zaworki ciśnieniowe jeden przy mechanizmie sterowania blokadą a drugi na dole kolumny, ale taki układ nadal pracuje na ciśnieniu więc może być problem.

W jaki sposób można przerobić tą blokadę? Jakieś sugestie??

Czytałem gdzieś o przeróbkach blokady na powietrze, ale to wiąże się z ciągłą praca sprężarki. Pomyślałem o wykorzystaniu ciśnienia oleju z układu hydrauliki, tylko pytanie jest jakie powinno być ciśnienie oleju?

 

Dzisiaj zrobię kilka zdjęć mojego sprzętu po lifcie sterowania, może przyda się komuś jak będzie chciał poprawić pracę na tym ciągniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dopiero po czasie zauważyłem, że zrobiłem nowy temat a nie zamieściłem w istniejącym, dlatego proszę admina o przeniesienie go w odpowiednie miejsce

 

kolego nie doczekasz się

zapraszamy zajrzyj

http://forum.farmer.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulator przepływu w bizonie jest do rozdziału strumienia z tego co kojarzę ale z bizonem miałem mało styczności, swoją drogą tutaj też by się coś takiego do blokady sprawdziło - podzielić na 2 strumienie wyjście papy;) Podaj symbol orbitrola;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze możesz mieć zbyt duży przepływ przy wyższych obrotach i orbitrol sobie z nim nieradzi;) Tzn max przepływ orbitrola jest mniejszy niż wydatek pompy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to wszystko zależy od tego jaki zestaw kolega kupił na tym Allegro.

Jeżeli orbitrol jest dajmy na to Danfosa nie powinno być większych problemów. Jeśli wynalazek ze wschodu może być gorzej. A jeśli to odzysk z wózka widłowego jaja murowane. Takie regulatory przepływu były potrzebne w starszych wersjach orbitroli. Miały za zadanie utrzymać stałe natężenie strumienia pomimo jego zmian przed zaworem.

Dzielenie strumienia na dwa przy pomocy dzielnika strumienia w tym przypadku nic nie da. Według mnie najlepszym wyjściem byłby zawór priorytetowy. Widziałem swego czasu takiego orbitrola z zaworem priorytetowym w małym Same Roller.

Jest też problem związany z tym że niektóre orbitrole wymagały specyficznego podłączenia do siłownika skrętu. Tzn. jeżeli przestrzeń nad tłokiem i pod tłokiem różniły się objętością (objętość zajmowana przez tłoczysko) wymagały one ustalonego położenia przewodów w innym przypadku stawiały opór przy skręcie lub przycinały się. Ale jak pisze Gustlik problem może być prozaiczny czyli dobór elementów układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej ze względu na warunki pogodowe i brak czasu (sesja) nie bardzo mam jak nad nim pracować. Kupiłem podobny zestaw do tego, ale był z pompą NZS10, orbitrol 100

http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pronar-kpl-i1438655706.html

z tego co czytałem to orbitrol jest dobrze dobrany do wydatku pompy, jedynie siłownik jest zamiast C-50 dostałem większy objętościowo C-63 o tym samym skoku i większych otworach łożysk.

 

Zdjęcia ze sposobu montażu i miejsca podłączenia zwrotu z orbitrola

https://picasaweb.google.com/lh/photo/s28PBwfXeakYdtJ4-6xuxfScni84kdFo_sCSQtZqrq4?feat=directlink

Jak coś zrobię to opiszę efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak dla spokoju sumienia zadam tylko jeszcze jedno pytanie. A ta pompa to jaki ma opis na deklu prawa czy lewa? Bo występowały dwa typy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirro, pompa jest taka sama jak oryginalną co ja wymieniłem. Napisów nie umiem rozszyfrować bo nie znam bukwy

Ale udało mi się rozwiązać problem a zrobiłem to tak:

-dobre odpowietrzenie siłownika,

-założenie dodatkowego zaworu ciśnieniowego(oryginalne MTZ jaki występuje przy orbitrolu),

 

Jedyny problem jaki wystąpił przy blokadzie to musiałem wyrzucić z serwomechanizmu mimośród, który steruje automatyczną blokadą ponieważ blokował maksymalny skręt. A wszystko to z powodu większej objętości siłownika. Myślę że problem z orbitrolem byłby rozwiązany.

 

Jedyne co zostało do poprawy to instalacja elektryczna co by było lepsze ładowanie, czekać na wiosnę aby ruszać w pole i cieszyć się sprawnym ciągnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem z MTZ 82 z 84r che zamontować orbit rol mam parę pytań :

1.Czy był duży problem z przyspawaniem blachy i śrub do przedniej osi

2.Jakie elektrody zostały użyte

3.Gdzie pan mieszka i czy jest mozliwosc obejrzenia tego na miejscu

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...