Skocz do zawartości
ruta23

c-330 schemat podlaczeni pompy do tura

Rekomendowane odpowiedzi

witam

tak jak w temacie, chcialem wzmocnic troche tura u 330, nie moze podniesc siano kiszonki.

myslalem o zalozeniu pompy w miejsce kompresatora, zbiorniczek i jakis rodzielacz.

czy moglby mi ktos pomoc, jakis schemat, cos do pomocy jak to krok po kroku zrobic.

posiadam pompe czeska, chyba od cyklopa ale ni8e wiem

jej parametry 20 l/ min

nie wiem czy moze taka byc

prosze o pomoc

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze cos troche prosztszego,

tur jest jednosekcyjny dziala tylko do podnoszenia

nie wiem czy ta pompa bedzie dobra, dane

20 l/ min nie ma podane cisnienie bar H 600 ,n 960 1/ MIN, 4 KW, , to jest pompa z czeskiego cylkopa, pasowalo by mi kolo pasowe od pradnicy,

nie wiem jaki by musial byc duzy zbiornik ?

jaki schemat uproszczone ?

rozdzielacz starczyl by pojedynczy

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem na schemacie interesujące nas elementy https://picasaweb.google.com/lh/photo/38jt2-ka4xueABdABWCgbg?feat=directlink Zbiornik na olej gdzieś czytałem że powinien mieć dwukrotną pojemność układu.Nie wiem dokładnie jak to wygląda w Twoim przypadku,ale zakładając że na siłowniki ok. 2 litr,pozostała część nie mniej jak 1litr.Całość razy 2 to daje nam 6 litry.Jakiś zapas to zbiornik ok.10 litrów(może 15 jeżeli by w przyszłości przyszła ochota rozbudować układ).

Koło pasowe od prądnicy bym wykluczył ponieważ jest pasek cieńszy(13mm.) a na sprężarkę (17mm.ma koło na wale).

Może lepiej by pasowało koło od sprężarki.Grubszy pasek miałby większą siłę uciągu(mniejszy poślizg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden pasek się może ślizgać poza tym ja bym się bał taki balot C-330 dźwigać ze oś złamie albo go przewrócę i sam tur też tego może nie wytrzymać;) No i nie wiem czy ty z nim cofniesz potem jak tak oś odciążysz;) 20l/m ta pompa ma przy określonych obrotach z tego co ja wiem pompy raczej mają napisane ile oleju wypychają w ciągu jednego obrotu najczęściej w centymetrach sześciennych;) Dodatkowo maksymalne obroty i ciśnienie tzn pompa da ile chcesz najwyżej pęknie;) Ogranicza ciśnienie zawór przelewowy który prawdopodobnie maż zabudowany w rozdzielaczu od tura o ile maż osobny;) W c-330 jest 110 bar o ile dobrze pamiętam rozdzielacze monoblokowe maja najczęściej ustawione 160 fabrycznie;) Pompa z "capka" takiego ciśnienia już nie znosi za dobrze;) A wywalenie pompa poza skrzynie przyczynia się do wzrostu jej żywotności (olej bez opiłków które jak wiadomo w skrzyni są i maltretują pompę) układ powinien wyglądać tak: Wąż ssący najlepiej z filtrem jakimś -> Pompa (ona ma określony kierunek obrotowy w przeciwnym się rozcieknie) -> potem zawór przelewowy/nadciśnieniowy -> rozdzielacz (jeżeli ma zawory przelewowe itd to można je wcześniej pominąć) P - pąpa - T zwrot -> i z zwrotu spowrotem do zbiornika;) No i to by na tyle było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

960 obrotów na minute ma mieć;) Więc ja nie wieże że pasek to wytrzyma;) Myślałeś nad jakimś na WOM wynalazkiem? obroty WOM x niecałe 2;) Ciśnienie 160 Bar wytrzymać powinna;) Dodatkowo będziesz miał przeciwwagę z tyłu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dziekuje za pomoc

wieczorem podesle zdjecie tej pompy, oszacujecie ja czy sie na da

kolo zaloze jakies zeliwne, male aby bylo mocne i mialo obroty dobre, no i jakis pozadny pasek

zbiornik zrobie 10 tak jak radzicie jeszcze musze zobaczyc parametry rozdzielacza, czy moze byc zwykly rozdielacz

http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-1-sekcyjny-40l-instrukcja-i1457242243.html

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie to pompa zakładana na końcówkę wałka przekażnika mocy. Taka od ładowaczy zawieszanych.

Ale przypominam że w hydrostatyce a takowa ma zastosowanie w przypadku siłowników czyli silników hydraulicznych liniowych podstawowe wyznaczniki to ciśnienie i powierzchnia tłoka na jaki działa. Może to samo można osiągnąć wymieniając siłowniki na takie o większej średnicy. Stopień komplikacji na pewno mniejszy. Paski klinowe jako napęd odpadają. Dobrze też byłoby odciążyć układ podczas rozruchu, szczególnie zimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie na stałe przecież;) A pasek nie wytrzyma ci takiego obciążenia raczej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tej pompy przez przystawkę nie podepnie. Trochę dziwna jak na mój gust.

Można napęd wyprowadzidzić do przodu od koła pasowego walkiem i pompę umieścic przed chłodnicą. A to aby na pewno jest pompa zembata? Bo jeśli łopatkowa to ciśnienie może być zbyt małe. Na Allegro jest pompa od Classa z kółkiem na pasek to może łatwiej będzie tamtą zamontować. A wogóle to pompa w ciągniku jest sprawna? Może tylko wymienić i też poprawi się udźwig?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co myslicie o tej pompie, czy te parametry dadza rade

lezu u mnie juz ta pompa pare lat i pomyslalem ze moze sie nada, glownie chodzi mi aby podniosl sianokiszonke, ja wymienilem pompe w mojej 330 na wzmocniona i po roku juz nie daje rady ?

 

posiadam jeszcze pompe od c-360 moze ja by tez dalo sie przerobic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy w ciągnikach c330,c360 przewidziane są do pracy ciągłej na ciśnieniu 10 MPa ich maksymane ciśnienie (chwilowe) to 16 Mpa. To że wymieniłeś na wzmocnioną niczego nie zmieniło dla udźwigu ponieważ cudotwórcy zmienili tylko objętość geometryczną pompy. Ciśnienie jest wciąż takie samo. Przy normalnej eksploatacji ten manewr z pompą pozwolił by tylko szybciej napełniać cylindry tłoków. Ale Ty przeciążasz układ więc potrzebujesz pompy pracującej na wyższym ciśnieniu. Jeżeli to faktycznie pompa od ladowacza to powinna pracować na 20 MPa a maksymalne ciśnienie 25 MPa.

Obroty nominalne dla tej pompy to 960obr/min czyli jeżeli dasz jednakowej wielkości koła podczas jazdy po drodze z obrotami powyżej 1000 obr/min pompa długo nie pożyje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie jaka pompa byla by najlepsza zamiast tej ?

jakie parametry, jakis przyklad ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli by to H- 600 oznaczało wysokość podkoszenia słupa wody (Co jest prawdopodobne to wyjdzie 60bar mniej więcej;) A co do pompy to z cyklopa zębata z przystawką na wałek i na szybko złączach a zbiornik na podnośnik z tyłu i ewentualna możliwość przełączenia na pompę w ciągniku;) No albo tłoki o większej średnicy;) Chyba że maż źle ustawiony zawór przelewowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo pompa na podnośniku ci daje możliwość zrobienia z niej balastu;) Dodatkowo z 2 krawężniki i balast jak się patrzy;) Przynajmniej się tak szybko nie przewrócisz i przednią oś odciążysz trochę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrrr - nie da się tutaj edytować postów... A co do pomp w C-330 to one się ekspresowo wykańczają;) Chyba ten filtr oleju za dużo syfu w pompie puszcza i ryski na niej robi;) Bo w moim ma 3 lata pompa a ostatnio chciałem złożyć noże w prasie i (słowo zostało usunięte) - pełny gaz a noże tempo ślimacze;) Ogólnie według mnie hydraulikę ma ten ciągnik lekko nie udaną;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając ostatnio neta w poszukiwaniu Tura 2 sekcyjnego do c 330 natrafile na ciekawe ogłoszenie w którym była zastosowana hydraulika oddzielna, która opierała sie na pompie hydraulicznej od bizona napedzana na pasek od sprężarki. Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P- power - zasilanie

T- tank- zbiornik czyli powrót

A,B wyjścia na odbiorniki - siłowniki

To chyba taki ale nie taki sam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak maż siłownik jednostronnego działania a rozdzielacz taki jak pokazałeś na aukcji to raczej musisz połączyć A lub B z T czyli powrotem bo podczas spuszczania on będzie próbował tłoczyć olej w to zaślepione wyjście i męczył traktor, pompę itd;)

 

Tzn taki rozdzielacz działa tak (w uproszczeniu)...

pozycja środkowa (ta do której popychają sprężyny) łączy P z T czyli luźno płynie przez niego olej.

 

pociągnięcie dźwigni powoduje połączenie P z A oraz B z T

 

pociągnięcie w przeciwnym kierunku łączy P z B oraz A z T

 

Jeżeli ciśnienie przekroczy ciśnienie ustawione na zaworze nadciśnieniowym (Najczęściej oryginalnie 160bar) to olej popłynie przez ten zawór do T;)

 

Mogłem się pomylić więc w razie czego proszę poprawić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli nie moge zaslepic drugiego wyjscia, musze polaczyc je z powrotem do zbiornika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam schematu tego rozdzielacza,ale sądzę że Gustlik ma rację.Przy opuszczaniu pompa będzie tłoczyła olej na drugi otwór a skoro będzie zaślepiony to na zawór bezpieczeństwa.Oprócz obciążenia zbędnego będzie jeszcze grzał się olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...