Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 01:13 Wto 31 Mar 2015


Agrifirm
Wszystko o Massey Ferguson
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 350, 351, 352  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 376

PostWysłany: 16:03 Wto 14 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tylko jak bedziesz skladac juz to pamietaj jak ta podkladka talerzowa ma byc wlozona.ja 4lat temu pierscienie zmienilem jeden 150zl,a oringi zostaly stare,cena ich wtedy byla szokujaca ten najwiekszy to chyba 400zl kosztowal,jezdze bez przyspieszacza. gdybym wiedzial ze te oringi takie drogie to i tych pierscieni bym nie kupywal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zyga12345



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 10:22 Wto 14 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj rozebrałem ciągnik mam do wymiany uszczelnienia w przyspieszaczu szczególnie te dwa pierScienie ma wałku musze też zrobic sprzengło klocki na tarczy sie wykruszają .Gdzie kupie dobrej jakosci sprzęgło w dobrej cenie czy może. dac gdzies do regeneracji tylko w mojej okolicy nieznam takiej firmy która by to regeneroweła.Na co zwrucic uwage przy przyspieszaczu mam zamiar wymienic całe uszczelnienie czy wymienic też te sprenżynki odpychające małe tarcze czy może jeszcze cos tarcze są w dobrym stanie.Jak poskładam to mapisze jaki efekt .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 13:35 Pon 13 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tarczki wewnątrz przyspieszacza;) Tam są jako tako 2 sprzęgłaSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zyga12345



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 07:53 Nie 12 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak wyłączysz przyspieszacz jest poprawa.U mnie jak dam reduktor na luz to nawet na przyspieszaczu i w czasie jazdy biegi wchodzą idealnie ale wtedy jest rozłonczony napend z wałkiem sprzęgłowym i wtedy synchronizator wyrówna prendkosc nawet jak on ma opory tylko co go tak blokuje.Ja mam szkrzynie 30 km czli jak włącze przyspieszacz to jest przełorzenie 1*1 szybsze i wtedy jest trudniej wyrównac tą prędkosc synchronizatorom jesli wałek stawia opór niż gdy go wyłącze bo wtedy przełorzenie jest przez przekładnie(wolniejsze) i dlatego wtedy biegi wchodzą mi dużo lepiej
Ustawiłem ciągnik leko z górki na pracującym silniku i wcisniętym sprzęgle przy toczeniu stawia opur jak wyłącze przyspieszacz opur jest mniejszy o połowe jak dam na luz ciągnik toczy się swobodnie co tak chamuje wałek sprzęgłowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mały 85



Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 91
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: 20:27 Sob 11 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, Tez mam podobny problem w MF 3060 tylko ze u mnie nie da sie wrzucać biegów nawet na postoju, rewers i biegi wchodzą ciężko a jak wcisne przyśpieszacz to słychać że silnik ma obciąrzenie, wspomaganie chodzi leciuteńko, jak rewers jest na luzie to 1234 chodzą idealnie, sprzęgło jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
zyga12345



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 11:05 Sob 11 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To musze rozpoławiac mam jeszce pytanie czy przyspieszacz jest smarowany z1.5 bara smarowania skrzyni czy rozbryzgowo tego 1.5 bara jeszcze nie sprawdzałe musze dorobic łącznik do manometru
Cisnienie 17 bar na wolnych obrotach po włączeniu przyspieszacza spada do 15 i pochwili wraca do 17 bar.Jak ciągnik pracuje na wolnych obrotach i włącze przyspieszacz słychac głosniejszą prace skrzyni i sinik minimalnie zmienia odgłos pracy na obrotomierzu tego nie widac ale bardzo leko go obciąża czy to normalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 08:03 Sob 11 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możliwe że przyspieszacz nie wysprzęgla całkowicie wewnątrz i stawia duży opór, co hamuje wałek w skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
zyga12345



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 18:34 Pią 10 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No też tego niewykluczam ale sprawdzałem tarcze po nacisnięciu sprzęgła tarcza staje i odchodzi zarówno od docisku jak i zamachu. W czasie jazdy na przyspieszaczu jak ciągnik jedzie i wcisne sprzęgło to niemoge zmienic biegu ale. jak znowu je delikatnie puszcze i rusze wałeksprzęgłowy touda się zmieni bieg ale wiadomo trzeba to robic z wyczuciem.
Ciągnikiem można pracowac bez przyspieszacza biegi wchodzą owiele lepiej ale bede musiał go rozpołowic i szukac przyczyny poniewarz boje sie żeby toniedoprowadziło do powarzniejszej awari szkrzyni. Dlatego pytam może ktos miał podobny problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2739
Skąd: wlkp

PostWysłany: 16:43 Pią 10 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a sprzęgło czasem "nie ciągnie"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zyga12345



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 14:22 Pią 10 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam jestem tu nowy i chciałem się przywitać czytam to forum już od pewnego czasu ale nie mogę znaleś odpowiedzi na mój problem.
Posiadam mf 3060 od roku ,jest to mój pierwszy taki ciągnik więc dopiero się uczę jego obsługi i naprawy.
Mam pytanie do kogoś kto zna się dobrze na tej skrzyni a jest to 16*16 jeden pułbieg bez ab.
Problem polega na tym że jak włącze przyspieszacz to w czasie jazdy nie można przełanczać biegów 1234 lewarek stawia opór na postoju biegi wchodzą dobrze ,jak wyłącze przyspieszacz biegi można wrzucać w czase jazdy ale z wyczuciem
sprzęgło nie ciągnie działa prawidłowo,cisnienie 17 bar sprawdzone ok.
Efekt jest taki jakby wałek sprzęgłowy po wcisnięciu sprzęgła mocno wychamowywał i w czasie jazdy synchronizator nie morze wyrównać prędkośći ,
nie ma zgrzytu tylko lewarek stawia opór po wyłączeniu ale to tylko moje przypuszczenie.
Po wyłączeniu przyspieszacza jest poprawa ale nie jest to zadawalająca zmiana biegów ,co morze być tego przyczyną bardzo bym prosił o jakieś sugestie .
Dodam iż wszystko działa poprawnie wspomaganie bez zarzutu wszystkie funkcje sterownika skrzyni sprawdzone i działają tak jak powinny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 376

PostWysłany: 07:47 Sob 4 Sty 2014    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

john moze wtyczka cos ni tak ,ta wcisnieta w kompa . U mnie w tamtym roku przez to walek ni dzialal wom ale to druga byla luzna.Teraz chyba rombnela mi sciezka w kompie od załanczania napendu,ale zrobilem po swojemu tyle ze sam musze przy szybkosci wylanczac



Szczenśliwego Nowego Roku wam i rodzinom
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
john1



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 153

PostWysłany: 21:38 Pon 30 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich mam znów problem nie dochodzi prad do eletrozaworów dokomputera dochodzi prad i do górnego elektrozaworu tez bezpieczniki sa dobre i jak zapale ciagnik to za kazdym razem przy wcisnieciu sprzegła zapala sie kontrolka ta druga na dole z lewej strony mam take jeszcze pytanko przy alternatorze na czterech kablach jest prad tak powinno byc bo chyba ten jeden kabel to masa i tam ie powinno byc pradu juz niemam sił na to wszystko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rycho



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Chełm

PostWysłany: 19:30 Pon 23 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam problem z włączeniem żółwia w 8120. Jeżdżę tylko na zającu, jak chcę włączyć żółwia to nie mogę przełączyć i w skrzyni słychać tylko zgrzytanie, chyba kół zębatych. Prosiłbym o podpowiedź co może być przyczyną oraz ewentualnie jak do tego się zabrać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 23:58 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A podładować ma po to aby poruszać elektrolit. będzie widział mętne cele - aku do wywalenia. Tak samo widać bardziej "gotujące się" od reszty. Aku szkodzi:
Czas - jak stary to no cóż
Ładowanie napięciami powyżej 15-16V
Ładowanie prądami bardzo dużymi
Głębokie rozładowanie - jak zejdziemy poniżej 8V kwas staje się żrący dla płyt akumulatora, w normalnym stanie napięcie "odpycha" kwas od płyt. Kwas żrąc ołów tworzy nierozpuszczalną sól ołowiu, a ta jest właśnie mętna i nie przewodzi prądu zmniejszając pojemność i prąd rozruchowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 23:53 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobry aku przyjmuje prąd 10g ponad;) Jeżeli nie chcemy mu zaszkodzić. Mógł minąć, ale szkoda bez sprawdzenia wymieniać. Mógł tylko 1 paść, albo tak jak miałem w MF jednym - jakiś kretyn dał za cienki kabel rozruchowy. W lato było ok, kręcił. Elektryk mu 10zł weźmie albo i gratis to zrobi jak przywiezie aku;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 523
Skąd: podlasie

PostWysłany: 20:46 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może porostu ich czas już minął.dobry akumulator a tylko rozładowany przyjmuje prąd bardzo szybko wystarczy kilka godzin (3) a nie cała noc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 19:08 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze dobrze pisze:P A tak serio:
Pokręć z 10-15s i potem po kolei ręką sprawdzaj gdzie gorące. Jak znajdziesz to tam wyczyść. Do tego podładuj aku otwórz korki i popatrz czy jest mętne. No albo zajedź zmierzyć - mógł np tylko 1 paść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 376

PostWysłany: 17:53 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak gustlik dobrze pisze,moze co zwiera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 12:13 Wto 17 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak możesz, ale 2 maja większy prąd rozruchowy, zajedź gdzieś je zmierzyć - może coś nie kontaktuje grzeje się coś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 523
Skąd: podlasie

PostWysłany: 11:56 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak oczywiście 140 - 160 AH zbyt dużych niema co zakładać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
john1



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 153

PostWysłany: 08:10 Pon 16 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam chciałem sie zapytac czy mozna załozyc jeden akumlator duzy zamiast dwóch i jake bo ładowałem przez cało noc rano wsadzam a on słabo kreci prawie wogle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miro0497



Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 2

PostWysłany: 19:18 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam .Mam zamiar kupić traktor Fenda lub MF o mocy ok 120 km .
Co sądzicie o tych maszynach ? Nie wiem co wybrać MF są tańsze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 520
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 16:59 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup do polskiego MF czujnik:P Maja to w sklepach za grosze;) Trochę inaczej wygląda ale podchodzi bez problemu:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Kris01



Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 376

PostWysłany: 11:45 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z wyglondu nic mi to ni przypomina ale jak pisales pod sprzeglem wnioskuje wienc ze to czujnik pod pedalem sprzegla?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
john1



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 153

PostWysłany: 07:49 Nie 15 Gru 2013    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 350, 351, 352  Następny
Strona 7 z 352

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach