Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

dam ci takie porównanie 360 z rzrutnikiem 6 ton tandem a MF 255 z jednoosiowym spaliły tyle smo w ciągu dnia pracy w obu gaz w podłodze

 

Mnie moja 360 zadziwia małym spalaniem jakieś inne wtryski założył mi pompiaż a ja troszke na pompie zmniejszyłem dawke i pali mało z class rolland 44S przez 12 godzin na pełnym gazie spaliła mi 60 litry MF 255 nie daje rady ściągnąć tej prasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie perkins jest dobry, ale tylko do lekkich prac.

 

Paweł45 ten link co podałeś z fotkami tego ursusa 5024, to ja dodałem te zdjęcia, które zrobiłem na Polagrze.

 

Cena jaka jest przewidywana za Ursusa 7524-100km, to 115 tys, netto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zetor to chociaż ma klasę nie to co Ursus.

A te plastiki w Ursusach to są odrażające.

 

Fakt, muszę przyznać, że te Ursusy z serii xx34 produkowane w latach 1988r.-1999r., to miały klasę i wyglądały o niebo lepiej od produkowanych obecnie i co ważne były wykonane trwalej i z lepszych materiałów.

 

Nawet Moderator Marek Sz przyznał mi rację, że ten nowy ursus jest brzydki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego kto wpadł na pomysł z tymi palstikami powinni .........

 

zgodze zsie z dominatorem ze wczesniejsze balchy ursusów były ładniejsze ;]

 

 

ale moze tu chodzi o areodynamike i zmniejszenie oprow powietrza a co za tym idzie o spalanie ;];];];]

 

ale tego to sie pewnie nigdy nie dowiemy;];];]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie sie wydaje ze ciagnik ma miec duzom moc male spalanie a nie musi byc piekny bo to są maszyny do roboty a nie na wystawe

 

gdzies slyszlem ze za czasow komuny to urususy i zetory byly produkowane na tych samych czesciach i sie niczym nie ruznily tylko nazwą i nie weim dlaczego niekurzy muwiom ze zetory są lepsze jak to tosamo????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że była koperacja Zetora z Ursusem, a Ursus brał wiele elementów od Czechosłowaków takich jak szkrzynia i silnik. A to były czasy kryzysu i Czechosłowacy dla siebie robili z innych materiałów i także na eksport był całkiem inny materiał. Wiele elementów Polacy wytwarzali także sami a nie było materiałów, to ładowali co popadnie.

 

Nie wiem dlaczego Ursus cofa się do tyłu. Zamiast wytwarzać z lepszych materiałów to daje co raz gorsze. Kiedyś była całkiem inna technika wykonania. Sądzę, że najtrwalsze Ursusy były z lat '70 takie jak 1604, 1204, a o C-4011 i C-328(posiadam takiego) już nie wspomnę, po prostu maszyny nie do zdarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to, że była koperacja Zetora z Ursusem, a Ursus brał wiele elementów od Czechosłowaków takich jak szkrzynia i silnik. A to były czasy kryzysu i Czechosłowacy dla siebie robili z innych materiałów i także na eksport był całkiem inny materiał. Wiele elementów Polacy wytwarzali także sami a nie było materiałów, to ładowali co popadnie.

 

Nie wiem dlaczego Ursus cofa się do tyłu. Zamiast wytwarzać z lepszych materiałów to daje co raz gorsze. Kiedyś była całkiem inna technika wykonania. Sądzę, że najtrwalsze Ursusy były z lat '70 takie jak 1604, 1204, a o C-4011 i C-328(posiadam takiego) już nie wspomnę, po prostu maszyny nie do zdarcia.

Zgadam się tak było. Pare lat temu koleś miał, nie jestem pewny ale chyba 1634 z silnikiem od Zetora a reszta była polskiej produkcji. No i przy silniku to nic nie robił a skrzynie to co roku coś się sypało. Ursus się poprostu cofa z jakością swoich wyrobów ale cena za ciągniki to chyba nie spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Według mnie perkins jest dobry, ale tylko do lekkich prac.

 

Paweł45 ten link co podałeś z fotkami tego ursusa 5024, to ja dodałem te zdjęcia, które zrobiłem na Polagrze.

 

Cena jaka jest przewidywana za Ursusa 7524-100km, to 115 tys, netto

 

TAK myślałem bo cytuję " nie mam przekonania do perkinsa"

Ja wszystkie cenny zawsze podaje netto!

Bo jestem na VAT

A z cenny oficjalenej zawsze coś się da urwać!!

 

I chwała ci za zdjęcia

Nareszcie dobrze widok z tylnej szyby

i wysokie siedzisko!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1604 chyba zaczeli produkować na przełomie 70 i 80tych lat. Niemniej jednak produkowane za komuny ursusy były solidniejsze niż teraz. Oszczędność na meteriałach daje po sobie znać w licznych usterkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Piootr-piszesz zawsze o zużyciu paliwa na mth-jak u Ciebie bije licznik –jest to zależne od obrotów w Twoim MF-ie ? bo u mnie np. jest to kompletnie niezależne(po prostu licznik wskazuje godziny zegarowe tzn. od włączenia silnika).

@Pawela45-a pamiętasz może takie coś jak U-4011 ?Z pompą tłoczkową paliło toto chyba jeszcze mniej niż Twój Perkins-chyba każdy z troszeczkę starszych rolników to potwierdzi .Co do tego pierwszego miejsca na świecie (Perkinsa) to chyba np. Iveco z CNH buduje rocznie o jakieś 100000 więcej silników...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój MF 4270 bije dłużej mth niż 1 godzina zegarowa nie tak jak w MF 255

Ja każde tankowanie pisze w zeszyt i wiem dokładnie ile pali średnio

 

Od 8 stycznia 2005 do dzisiaj spalił 3890 litry nabił 347 mth średnio 11,2/mth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, że da się coś urwać, bo według mnie ten ciągnik jest stanowczoooooo za drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
mnie sie wydaje ze ciagnik ma miec duzom moc male spalanie a nie musi byc piekny bo to są maszyny do roboty a nie na wystawę.

STARY gdzie ty żyjesz Piękny być może i nie musi ,ale wygląd też się liczy Jakie jest zdanie WASZE ,mam nadzieję ,że podzielacie moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie liczą się osiągi, design, spalanie.

 

Nie mogę zrozumieć do dziś dlaczego Ursus tak spadł ze stylistyką. Mogli utrzymać design z lat '90. Szkoda mi tamtego designu, ale póki co te ciągniki są na rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do designu to dla mnie najladniejsze ciagniki w tej chwili to DF Agrotron, po nich ostatnia seria MF (54xx i 64xx)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty tutaj już nie wybiegaj po za temat, bo nam zamkną i za karę będziesz musiał biegać wkoło swojego ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi o to, że była koperacja Zetora z Ursusem, a Ursus brał wiele elementów od Czechosłowaków takich jak szkrzynia i silnik. A to były czasy kryzysu i Czechosłowacy dla siebie robili z innych materiałów i także na eksport był całkiem inny materiał. Wiele elementów Polacy wytwarzali także sami a nie było materiałów, to ładowali co popadnie.

 

Zarównow do Zetorów jak i Ursusów Polacy robili całą tylną oś, elementy wspomagania i jeszcze jakieś odlewy w tylnej części, ponoć ze strasznie badziewnej stali - jesli chodzi o uzytkowanie eksportowanych ciągników najwięcej problemów z tymi częściami było, pękały strasznie łatwo. Skrzynie biegów chyba kazda fabryka robiła samodzielnie, a przynajmniej tryby. Czesi robili to ze stali lepszej gatunkowo co widać po tym, jak się zachowują Zetory a jak Ursusy z tych samych lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ile KM potrzebne jest na pług 3 skibowy obrotowy? Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co gdzies tam wyczytalem to srednio 25km na skibe, ale bardzo duzo zalezy od pluga i warunków w jakich ma pracowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj ycenty, chyba źle wyczytałeś do 4-skibowego pługa obrotowego średnio trzeba 130km.

 

Skrzynia 3-biegowa o wiele szybciej się wysypie w Ursusie 1634 niż w ZTS'ie 16245.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj ycenty, chyba źle wyczytałeś do 4-skibowego pługa obrotowego średnio trzeba 130km.

 

Skrzynia 3-biegowa o wiele szybciej się wysypie w Ursusie 1634 niż w ZTS'ie 16245.

pisalem srednio i ze duzo zalezy od pluga,

w tescie TopAgrar ciagniki 95km smigaja z 4,

ale nawet na stronie Uni-Grudziadz mozna przeczytac ze sa 4 ktore potrzebuja 100km a sa tez takie ktore wymagaja 140 czy wiecej.

plug plugowi nie rowny,

ziemia ziemi nie rowna ot cala filozofia

bardziej mi chodzilo ze minimum dla skiby "obrotowej" to 25km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do DOMINATOR: pamiętaksz kilka stron wcześniej pisaliśmy o przyspieszeniu mojej 914. Dałeś mi numery katalogowe możesz mi napisać z jakiego katalogu one są od ursusa czy zetorka. Zawiozłem dziś do mechanika i gadałem z nim. Nie robił jeszcze tego jak dam mu dokładniejsze namiary to mówił że nie ma problemu. Może wiesz gdzie zdobyć taki katalog albo chociaż stronę z tego katalogu z tymi częściami..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...