Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Mój tato kupił nowego MTZa w 90r. a ja teraz kupiłem John derre z 86r. Tato powiedział: ''Juz nigdy nie wsiąde na tego pie....ego ruska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego MTZta mam jeszcze Zetora Forterre 11441 i musze powiedziec ze komfort pracy w Zetorze jest o niebo lepszy od "ruska"

 

Lecz MTZty to solidne maszyny. Nadają sie do pracy z ładowaczem czołowym. Mój traktorek pracuje z TURem 6. Zdejmowałem dla kumpla nim prase kostkującą która ważyła około 1800 kg. Z tyłu nie miałem zaczepionego żadnego balastu i tył się nie podnosił. A w cześniej zdejmował mu gość Zetorem 12145 miał zaczepiony pług zagonowu 4 skibowy i jeszcze siedziało na nim dwie osoby i sie tył podnosił. A TA PRASA BYłA LżEJSZA

 

I co wy na to powiecie.

 

A teraz mam w palanach kupno nowego MTZ z litwy z hydraulika BOSCHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu z Litwy jak je produkują na Białorusi.

 

Z tym tyłem u ruska to ściemniasz troszkę kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z ta litwa to prawda tez cos takiego słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTZty produkuja na Litwie Białorusi i Ukrainie. Litwa ma większy postęp technologiczny tam już nawet robią MTZty z hydraulika boscha.

 

Z tyłem wcale nie ściemiam. Szczera prawda. Tył się nie podniósł ale rozdzielacz hydrauliki troche pociekł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego szakalu i na Białorusi wstawiają taką hydraulike

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to sorry nie wiedziałem.

Mój błąd

Przepraszam że wprowadziłęm w błąd ale widziałem takie tylko z litwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

szukam czlowieka ktory przerabial wspomaganie w mtz na orbitrol (chcialbym przerobic u siebie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym sie dowiedziec o koszt takiej przyjemnosci i gdzie mozna kupic czesci do tej przerobki (mtz 80) i czy pompe (orbitrol) montowales pod kierownica czy na przodzie ciagnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam Belarusa 952 na przodzie typu belkowego. Kupiłem go nowego tej zimy i niedawno skończyłem docieranie. Narazie nieżałuje bez problemu ciąga agregat Bometu 4,2 m. szer. i radzi sobie z pługami 4 skibowymi Uni Tur 120 B 35 a jak orałem na lżejszej ziemi to piątą skibę przykręcałem.

 

jaki masz ten agregat składany czy sztywny?? Ja mam mtz82 i kupiłem do niego 3,6m bomet składany hydraulicznie iniemogłem go podnieść. Potem kupiłem 1634 ale óważam że ten agregat idzie tak ciężko że szok,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zimowe orki wiosną jade 2 żółwiem a orki na kturych sieje oziminy jade 1 żół. Tena agregat ma wał z przodu jak chciałem go podeprzeć na tyw wale to wszystko sie zapych jak diabli, mam wrażenie że ta moja 1634 ledwo przy nim zipie. Znajomy kupił sobie MF 130km i dali mu do niego 5.20 uni grudziądz, jedzie z nim aż gwirzdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialbym sie dowiedziec o koszt takiej przyjemnosci i gdzie mozna kupic czesci do tej przerobki (mtz 80) i czy pompe (orbitrol) montowales pod kierownica czy na przodzie ciagnika

 

Orbitrol kosztuje około 700zł teraz nie wiem bo przerabiałem mój ciągnik jakies 3 lata temu. Zamontowałem go na przodzie ciągnika. No i oczywiście musisz mieć wstawiony siłownik to około 500zł.

 

To zależy gdzie mieszkasz. Ja jestem z podlasia więc części do MTZta moge kupic w dwóch miejscach w Czarnej białostockiej i Narwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam Belarusa 952 na przodzie typu belkowego. Kupiłem go nowego tej zimy i niedawno skończyłem docieranie. Narazie nieżałuje bez problemu ciąga agregat Bometu 4,2 m. szer. i radzi sobie z pługami 4 skibowymi Uni Tur 120 B 35 a jak orałem na lżejszej ziemi to piątą skibę przykręcałem.

 

jaki masz ten agregat składany czy sztywny?? Ja mam mtz82 i kupiłem do niego 3,6m bomet składany hydraulicznie iniemogłem go podnieść. Potem kupiłem 1634 ale óważam że ten agregat idzie tak ciężko że szok,

 

składany hydraulicznie 4,2 m produkcji bometu, 4 rzędy zębów i 2 wałki z tyłu. narazie podnoszę i składam go bez problemów, nawet w czasie transportu niepodrywa mi przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy ktoś ma ciagnik mtz 1221 o mocy 135 km jezeli ktoś taki się znajdzie mam prośbę aby podzielił się swoimi uwagami na temat tego ciągnika bo chciałbym cos kupic iniewiem co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie potrzebujesz power shifta lub rewers shifta czy czegoś takiego to polecam pronary, ale te z hydrauliką na zewnątsz nie z plecakiem

 

/edit Post zedytowany, wyłączony poraz 4-ty CAPS LOCk, proszę w tym miejscu szanownego użytkownika o zasprzestanie pisania postów z włączonych CAPS LOCK'iem, ponieważ oznacza to po prostu krzyk, a nie normalną wypowiedź. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam mtz 82 niedawno kupilem do niego plog bomet 4*30

wiosna zaoralem nim jakies 3 ha oralem na glebokosc 25 cm a moj rusek niemogl tego ploga uciagnac na 3 kiedys mialem grudziadzki plog 3*35 i ciaglem go 6 na reduktorze teraz niewiem co sie dzieje czy ten plog tak cierzko idzie czy morze ciagnik jest juz slaby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze kumasz ten pług to złom trza było unie kupić u mnie to mtz 82 ciągają 4x35 albo 5x35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podajcie m jakies fajne strony z filmami video

mam pytanie do użytkowników mtz82 czy u was na starej budowie ukladu kierowniczego czyli tej wielkiej kolumny z przodu lataja wam koła jak sie jedzie po asfalcie albo jak troche jest cieżaru na tyle co mam zrobic zeby to nie latało a i czy mozna ten układ wymienić na orbitrol i jak to zrobic prosze o podpowiedzi dzieki ja też podziele sie uwagami z wami bo mam 2 mtz z którymi mam problemy ale za to silniki są nie do zdarcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobrze kumasz ten pług to złom trza było unie kupić u mnie to mtz 82 ciągają 4x35 albo 5x35

To ten twoj mtz musi miec ze 120 koni albo pole proste jak na stole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma 120 tylko 82 a górek u mnie niema i źle na pisałem chodziło mi o 4x35 a bo 5x30 nie 5x35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tomek22 należy zlikwidować luzy i odpowiednio ustawić zawór sterujący oraz ślimak w układzie kieroniczym, luzy mogą być w następujących miejscach:

- przguby kulowe na drążkach

- zamocowanie ramienia kierowniczego do kolumny (z dołu nakrętką 46 proponuje przewiercić wałek i dokręcić na maxa kluczem o długości 1 m dorobioną koronkową nakrętką i wsadzić zawleczke)

- na wałku pomiędzy kierownicą a układem kier na połączeniach frezowych złączki przechodzącej przez chłodnice [lub nad w starszej wersj] to trzeba wymienić bo tulejka ferowa musi się swobodnie przesuwać na wałku wychodzącym z kolumny!!! i należy to połączenie smarować

 

na pokrywie kolumny jest śruba do regulacji pionowej wałka pionowego w kolumnie którą należy dokręcić z wyczuciem, aby nie było za ciasno ale zeby wałek ten nie mógł sie przesować góra - dół

 

poza tym należy ustawić mimośrodowo zamocowany ślimak aby wyeliminować nadmierne luzy na przekładni ślimakowej, przekręcając tulejkę w której znajduje sie ślimak a robi sie to odkręcając śrube zabezpieczjąca obok wejścia wałka od kierownicy następnie wkładając łyżke w wycięcie i odpowiednio obracają

 

poza tym wymieniamy wszystkie uszczelki w zaworze sterującym i ciśnieniowym oraz w cylindrze hydraulicznym i eliminujemu luz pomiędzy trzpieniem siłownika a zębatką [tzw listwą zębatą] dając odpowiednie podkładki

 

powinno być ok a koła na sporych nierównościach i tak będą się same lekko skręcać i to nie jest żadna wada tylko jest to zupełnie normalne przy tego typu serwo układach kierowniczych co jest raczej zaletą gdyż umożliwia kontrole nad kołami gdyż czujemy co sie dzieje z nimi na kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że są oferowane nowe MTZ 82 z Białorusi importowane przez Litwę Nowy sprzęt nie różniący się specjalnie od Pronara 82 S kosztuje z vatem jakieś 62 tys. zł Cena jak najbardziej zachęcająca ale co z resztą. Może ktoś orientuje się czy to nie jakiś zabawkowy ciapek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do ades dzieki za informacie zrobie poprawki udzielam sie tez radami jak jakies problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...