Skocz do zawartości
Gość Piotr de 330

Wszystko o Ursus C-330

Rekomendowane odpowiedzi

co myślicie o założeniu żarówek H4 zamiast R2

Kup nowe lampy i żarówki H4 i efekt super sam mam tak zrobione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nowe reflektory r2 i założyłem do nich h4 chyba nic się nie stanie efekt jest super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C 325 nie był na licencji .poprostu amerykańcy w ramach pomocy dla naszego kraju po zniszczeniach wojennych zostawili nam pare sztuk z zapasem częsci zamiennych.a że wtedy już u nas rządziła komuna to na tym współpraca polsko amerykańska sie skończyła. Polacy poprostu zerżneli go i powiedzieli że to ich wynalazek.Mówił mi o tym mechanik jeszcze jak byłem gówniarzem i myślałem że sie nabija z dzieciaka ale później oglądałem program w tv i to potwierdzili.

szukałem w internecie coś na ten temat ale wszędzie pisze to samo.

Coś tu jednak w tej hipotezie jest nie tak.

W ramach pomocy UNNRA otrzymalismy szereg typów ciagników: Farmall A,B,H,M , John Deere A, Case SC, Ford Ferguson2N , Fordson Junior. Faktem jest , że w portach morskich np. w Szczecinie istniała montownia sprzętu z UNNRy. Ciagniki, samochody przychodziły na statkach w skrzynkach rozłożone na podzespoły. Potem to składano.

Natomiast, żaden z ww. typów ciągników nie miał tak zaawansowanej całościowo konstrukcji, zwłaszcza, że wszystkie ówczesne silniki amerykańców miały zasilanie podwójne benzynowo/ naftowe lub benzynowa/ olej napedowy i startowały na benzynie a zapłon zapewniały świece.

Proszę zwrócić uwage na skrzynie biegów. Ciagniki amerykańskie nie posiadały jeszcze 2-stopniowego sprzegła, żaden nie miał zwolnic napędowych na zewnątrz i tak możną wymieniac bez końca.

Ciagniki amerykańskie z lat 45/46 i nasz C-325 dzieli kilka lat postępu technicznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blok w c330 peka wlasnie najczesciej w okolicach tabliczki znamionowej. trzeba uwazac, gdyz pekniecie przewaznie ciagnie cie az pod tabliczke. trzeba tez zwrocic uwage na zagluszki. w wiekszosci przypadkow je tez wysadza. wszystkie zagluszki znajduja sie w glowicy. jedna z przodu (przy obudowie termostatu), druga z tylu (od strony zbiornika), dwie znajduja sie na gorze (pod walkiem klawiatury). z doswiadczenia wiem ze te z gory maja tendencje do wpadania do bloku. mozna je wyjac po odkreceniu bocznej pokrywy na bloku (jest ona przykrecona na jedna srube i znajduje sie pod kolektorem wydechowym). wracajac do pekniecia. najlepiej jednak jest zaspawas pekniecie migomatem, powierzchnie zas uszczelnic klejem i wygladzic (estetyczniej wyglada). co do uzywania poksiliny to jej niestety nie polecam (po roku jednak peka). czasem stosuje nawiercanie na koncach pekniecia malym wiertlem, aczkolwiek nie zawsze. jednak zeby zrobic cos takiego dokladnie przewaznie zdemontowuje pompe paliwowa. dokladnie oszlifowywuje miejsce i okolice pekniec (do golego metalu). po spawaniu spawu zbyt mocno nie szlifuje, zostawiam go dosyc grubym. wygladzam tylko jakims dobrym klejem uprzednio dokladnie odluszczam miejsce smarowania klejem (uzywam przewaznie rozpuszczalnika nitro). po wyschnieciu kleju zamalowuje miejsce naprawy, gdyz blok ma tendencje do rdzewienia. mysle ze czestym powodem pekniec jest kamien wewnatrz bloku ktory powoduje to ze woda nie do konca zleci z ukladu. pozatym czesto kamien az skleja termostat w polozeniu zamknietym. i tez to powoduje ze woda nie dokonca zleci. a przede wszystkim jezdzijmy na plynie niezamarzajacym. naprawde warto. nieprawda jest ze silnik po przelaniu goraca woda lepiej zapali. zeby go rozgrzac trzeba by bylo przelac go ukropem kilkakrotnie. jesli jest wszystko w porzadku z pompa paliwa, "zaplonem" i akumulatorami nasz ciagniczek zapali w najwiekszy mroz bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M-ka rozni sie od zwyklej pompami wtryskowymi i pali mniej bo:

c-330: pali 265 g/kWh

c-330M: pali 241g/kWh

i mam te dwie i według mnie M-ka jest lepsza lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam instalacji elektrycznej do rak 1,25 suchedniów lub do ursus C 330

Jeśli ktoś posiada bardzo bym byl wdzięczny xx1237@wp.pl

z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do was pytanie

Jak w waszych 330 chodzi skrzynia biegów bo u mnie rzadko udaje zmienic bieg bez zgrzytania, czy to znaczy ze sprzegło jest juz zuzyte czy to normalne w tym modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 330 z 1986 r z przebiegiem prawie 8000 motogodzin i przy przełanczaniu biegów raczej nic mi nie zgrzyta

 

Generalnie biegi 1,2,4,5 oraz wsteczne nie maja tendencji to zgrzytania.

6 mi zawsze wchodzi z lekkim zgrzytem

3 włanczana na niskich obrotach nie zgrzyta ale 3 bieg włanczany na wysokich obrotach może zgrzytać.

 

Oczywiście chodzi mi o normalne użytkownie ciągnika, jak ktoś przełącza np z 6 na 5 a nie zrobi przygazówki a ciągnik jedzie szybko to wiadomo że będzie zgrzytać

 

A to wszystkie biegi zgrzytają? Może coś ze sprzęgłem nie tak, bo skrzynia w 330 jest niezniszczalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w C-330 skrzynie pracuja z zasady niezawodnie, a jesli zgrzytaja to tylko pojedyncze biegi i to bardzo zadko.szukalbym raczej przyczyny w sprzegle.moze jest jeszcze regulacja, a jesli nie to tarcza do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w tym dziwnego że skrzynia zgrzyta ? przecież synchronizacji tam nie ma i trzeba trochę wprawy by nie zgrzytała.Jeśli mimo wprawy zgrzyta to musi byc sprzęgło, wystarczy że poszedł olej na sprzęgło po wałku ze skrzyni ( co zdarza się bardzo często ) i tarcze są zaolejone, ale w pierwszym rzędzie trzeba ustawić luz na dźwigienkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

mam pytanie:

Mam zamiar zrobić przód (sworznie zwrotnicy) i musze go zdemontować i dac tokarzowi. Belka jest okrągła.

Czy muszę demontować całą oś od wspornika czy może odkręcić cybanty i wyciągnąć półosie.

Dzieki wielkie

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wiedzieć czy to normalne w c330, tzn. jak jest zajebiście dociążona tylna oś (pełny rozrzutnik 3t) lub inna maszyna przez belke jak wyjerzdzam z dału na jakim teraz powstała płyta gnojowa , czy innej ciemnej doliny to dusi się troche kładzie czarnym dymem ale ślizga się na sprzęgle a kołami za bardzo nie zgrzebnie w normalnej pracy nie ma z tym problemu poza wyjechaniem z rozrzutnikiem czasami, ale drugi stopień też jak na wały napchneło w rozrzutniku to ślizga się i czarnym dymem kładzie. W mf nie ma tak albo fruwają koła albo się zadusi 2 stopień też nie uślizgnie. Tarcze raczej zaolejone nie są może to kwestia regulacji a może ten typ tak ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie

mam pytanie:

Mam zamiar zrobić przód (sworznie zwrotnicy) i musze go zdemontować.........

A czy nie wystarczy wymienić sworznie tulejki i łożyska??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Silver zwiększ luz między dźwigienkami, a łożyskiem, u mnie pomogło.Piszę o sprzęgle na 6 dźwigienek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie luz miedzy dzwigienkami a lozyskiem wyciskowym.najlepiej ustawic dzwigienki tak aby luz ten wynosil okolo 5 milimetrow.w kazdym badz razie zadna z dzwigienek nie powinna dotykac lozyska gdy nienaciskamy na sprzeglo.gdy lozysko jest w pelni sprawne i jest wlasciwy luz to podczas pracy silnika i gdy nienaciskamy na sprzeglo to lozysko powinno sie zatrzymac.bardzo wazne jest zeby dzwigienki ustawic w tej samej odleglosci od lozyska, gwarantuje to prawidlowa prace sprzegla.polozenie dzwigienek reguluje sie poprzez pokrecanie nakretki na srobie na ktorej osadzina jest dzwigienka(powinna tam byc nakretka kontrujaca).o ile regulacja sprzegla w c330 z nowym typem sprzegla nie stanowi problemu(ruch dzwigienek wyraznie widac), to w starym typie jest troche gorzej, gdyz dzwigienki sa ze soba polaczone.(i ich ruch jest mniej widoczny).zas w sprzeglach na 6 dzwigienek ustawiamy odleglosc od lozyska w zaleznosci od potrzeby.trzy sa od 1 stopnia , a trzy od 2 stopnia.jesli chcemy zeby nam 2 stopien "bral" razem z 1 to ustawiamy je tak samo, a jesli chcemy zeby nam 2 stopien "bral" troche pozniej to powinnismy dzwigienki od 2 stopnia ustawic w wiekszej odleglosci.kiedy niemozliwe jest ustawienie dzwigienek w odpowiedniej odleglosci od lozyska , to znaczy ze tarcza jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie wystarczy wymienić sworznie tulejki i łożyska??

 

OK ale chyba trzeba wcisnąć tulejki i je odpowiednio rozwiercić dopasowując wewn. średnicę do otworu sworznia.

Dlatego chcę zlecić robtę fachowcowi i muszę mu elementy do rekonstrukcji (przednią oś) dostarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile warta może być moja c330?

79r kupiona w wigilie więc tak jak 80r. silnik dawno po remoncie zrobiona rok temu głowica i pompa paliwowa cyka jak zegareczek. skrzynia niedotykana, sprzęgło 4 lata temu robione technicznie cacy, tylko nie ma instalacji elektrycznej, ogólnie troche obszelmiona i nie ma papierów wyrejestrowana. moje pytanie czy tak ją opchnąć czy pokupic błotniki maske instalacje elektryczną i odpicować? Chciałbym za nią ze 12 tyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec wyrejestrował ją jak kupił mf a c330 stała na dziadka który już dawno nie żyje więc nie wiem czy tak łatwo zarejestrować, ale u nas niektórzy właśnie pytają o wyrejestrowany więc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz stare papiery to idź do wydziału komunikacji i się dowiesz. Z tego co ja wiem to wystarczy załatwić przegląd i ci zarejestrują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...