Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 19:10 Pią 19 Gru 2014


Wszystko o Massey Ferguson
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 349, 350, 351  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qurde



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 77

PostWysłany: 19:55 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie mam prośbę jak ktoś będzie wymieniał to łozysko to niech zrobi zdjęcie , chodzi mi ot o łożysko lgełkowe o którym pisał jan222 . Z góry dzięki . Mozeci mi przesłać na e-maila pawelwasowski3@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
coolczak



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 111
Skąd: płock

PostWysłany: 19:29 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ktoś się orientuje jaki lakier srebrny idzie na koła do fergusonów. Jakieś symbole może?????
Z góry dzięki za info. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
dj



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 22

PostWysłany: 18:06 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 8140 jest silnik valmetowski czyli sisu chyba .Podobno są trwalsze i mniej palą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piootr



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1825
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 17:32 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lepiej kupić 8130 czy 8140 ciągnik głównie do ciężkich prac Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dj



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 22

PostWysłany: 17:09 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serwis od Korbanków też wykręca gniazda diagnostyczne i wkręca w to miejsce przewód z dorobionym gwintem. Co ciekawe u mnie na niskim ciśnienu jest prawie 20 atmosfer - widać francuzy w skrzyni już grzebali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawel1991



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 171

PostWysłany: 15:37 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: mf 3070 Odpowiedz z cytatem

ja jeszcze odnośnie tego łożyska, czy myślicie że te częste awarie skrzyń w serii 30xx są spowodowane właśnie tym łożyskiem igiełkowym? Czyli jak kupię MF 3070 to od razu brać się za jego wymianę? Ile zajmie mi czasu jego wymiana?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Qurde



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 77

PostWysłany: 09:01 Czw 13 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co chcecie mierzyć tym miernikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jan222



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 264
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 21:13 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miron napisał:
mardens napisał:
A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik Question ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika Question
można użyć zwykłego miernika do mieżenia cisnienia ze skalą do 20 atmosfer tylko trzeba dokupić lub dorobic końcówke z odpowiednim gwintem [drobny gwint] niepamietam rozmiaru


http://allegro.pl/item280450855_nowy_manometr_0_250_bar_25mpa_wysoka_jakosc.html
ja ten zamówiłem bo do 20 atmosfer to mam a chcę zmierzyć ciśnienie na wyjściu hydrauliki z tyłu, apropo przyłączeniowej końcówki szukałem i znalazłem cena to ok45 euro Shocked tak więc chyba zrobię jak miron napisał wkręcę bezpośrednio miernik na gwint bez szybkozłączki, ale póki co muszę zmierzyć hydraulikę tył może ten pomiar mi już wystarczy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardens



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:12 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak miron masz racje można bez problemu samemu zrobić Smile poprostu zapytałem z ciekawości jak wygląda ten zamówiony przez jan222 jaką ma skale itd. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 509
Skąd: podlasie

PostWysłany: 19:47 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mardens napisał:
A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik Question ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika Question
można użyć zwykłego miernika do mieżenia cisnienia ze skalą do 20 atmosfer tylko trzeba dokupić lub dorobic końcówke z odpowiednim gwintem [drobny gwint] niepamietam rozmiaru
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardens



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 19:04 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A można wiedzieć gdzie zamówiłeś ten miernik Question ile to kosztuje masz może jakieś fotki tego miernika Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
jan222



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 264
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 18:42 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Re: mf 3070 Odpowiedz z cytatem

pawel1991 napisał:
a jak najprościej wymienić to łożysko igiełkowe? Jak się dostać do niego, co trzeba odkręcać?


Do wymiany tego łożyska nie trzeba rozpołowić ciągnika, należy: odkręcić dekiel z prawej strony ten z dźwigniami zmiany biegów, odkręcić dekiel po lewej stronie ten na którym mamy elektrozawory od podnośnika. Pod tym deklem mamy połączenie wałka ze skrzyni biegów (tego na którym chodzi to łożysko) z wałkiem napędzającym mechanizm różnicowy i przedni napęd. Zdejmujemy tulejkę łączącą te dwa wałki, następnie ściągamy zabezpieczenie od strony skrzyni (bardzo słabo widoczne jest to zabezpieczenie znajduje się ono pomiędzy synchronizatorem a trybem "zająca") i już wałek możemy wyciągnąć. Na wałku mamy jeden pierścień i łożysko mamy zdjęte. Ja niestety musiałem rozpołowić ciągnik gdyż wydarły mi się oba wałki. Przy okazji powymieniałem prawie wszystkie łożyska w skrzyni i w półbiegach oraz zimmeringi i oringi.
A teraz muszę jeszcze zabrać się za wymianę pompy hydraulicznej, czekam jednak na zamówiony miernik ciśnienia. Zobaczymy czy to pompa na 100%.
PS. Erdem niby używano słabych materiałów na tryby w tej skrzyni, ale na innych trybach oprócz tego uszkodzonego z winy tego feralnego łożyska nie zauważyłem prawie żadnego zużycia (sąsiad który przyszedł obejrzeć myślał, że kupiłem wszystko nowe!), w przyśpieszaczu owszem na 3 trybikach (satelitach) widać już mikroskopijne dołki (cena za 1trybik 415zł), przypuszczam, że dlatego głośniej słychać "mruczenie" skrzyni gdy przełożenie idzie przez te tryby, chociaż i tak wyciszyłem ją dość znacznie wymieniając tu łożyska igiełkowe 6szt po 21zł (dodam, iż wybierałem najlepsze jakościowo łożyska można i taniej kupić inne Smile + 3 sworznie po 225zł u Korbanków ja dorobiłem sobie u tokarza kupiłem pręt łożyskowy za 10 zł + tokarz za wykonanie 30zł twardość prętu zbliżona do oryginalnego materiału.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawel1991



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 171

PostWysłany: 15:33 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: mf 3070 Odpowiedz z cytatem

a jak najprościej wymienić to łożysko igiełkowe? Jak się dostać do niego, co trzeba odkręcać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jan222



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 264
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 13:26 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

erdem napisał:
Nie wiem czy wadą tych skrzyń sa rozwiazania techniczne ale napewno jak już wielokrotnie pisałem w skrzyniach z lat 87-92 użyte były zasłabe materiały i szybko sie zużywały.A jest to informacja od serwisu MFa z firmy Korbanków tak że nie mieli powodu aby wciskać mi kity a tym bardziej robić antyreklame sprzedawanej przez siebie marki.


Ja dałem tylko mały przykład jak jedno małe i tanie łożysko może spowodować kosztowne uszkodzenia, a co do jakości materiałów to teraz jak kupiłem nowe części to powinno być OK - bo niby lepsze materiały!? - przynajmniej można mieć taką nadzieję Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dj



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 22

PostWysłany: 12:28 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie będę polemizował bo jak pisałem pewności nie mam a nie chcę nikogo w błąd wprowadzac. Bardzo możliwe, że macie rację, ja swojej skrzynie nie rozbierałem bo nie miałem takiej potrzeby. Literki HD widziałem wybite u siebie ale może wyciągnąłem błędne wnioski.
Mam pytanie: wymieniał ktoś sensor o regulacji siłowej ? To ten sworzeń z kablami przy cięgle. Gdzie najtaniej można taki kupic bo u korbanków ok 1500 zł, trochę drogo a kupić będe chyba musiał bo przy obrotowym to kicha. Prawy przestał podawac sygnał. Tam podobno rtęć w środku jest i jak będzie jakieś mikropęknięcie to tylko wymiana wizualnie się tego raczej ocenić nie da.
A może jakieś sugestie- byłbym wdzięczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
erdem



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 882
Skąd: pow.Lubelski

PostWysłany: 10:17 Sro 12 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy wadą tych skrzyń sa rozwiazania techniczne ale napewno jak już wielokrotnie pisałem w skrzyniach z lat 87-92 użyte były zasłabe materiały i szybko sie zużywały.A jest to informacja od serwisu MFa z firmy Korbanków tak że nie mieli powodu aby wciskać mi kity a tym bardziej robić antyreklame sprzedawanej przez siebie marki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jan222



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 264
Skąd: łódzkie

PostWysłany: 22:53 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Re: mf3070 Odpowiedz z cytatem

Również to mogę potwierdzić kupowałem kilka nowych rzeczy do skrzyni i żadnego HD nie zauważyłem numery owszem.
Apropo skrzyń rozwiązania techniczne są prawie identyczne te same główne wałki (a są ich 3 szt w samej skrzyni) większość trybów czy synchronizatory w wersiach od 30xx przez 31xx do 6xxx osobiście sprawdzałem w katalogu części, bo zainteresowała mnie poniższa wypowiedź.
A jedyną rażącą wadą według mnie jest połączenie dwóch wałków jednym łożyskiem igiełkowym (koszt łożyska 36zł) to moim zdaniem jest najsłabszy punkt tych skrzyń, bieżnią tego łożyska są wałki gdy łożysko się rozpadnie użytkownik nic nie jest w stanie wyczuć, że coś nie gra, a gdy już to wyczuje do wymiany mamy 2 wałki synchro i tryb zająca koszt ok 10tyś a podkreślam spowodowało to łożysko za 36zł!!!!!! Podkreślam że w nowszych MF jest identyczny układ według katalogu - sprawdzone Smile
Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

pozdrawiam


miron napisał:
erdem napisał:
pawel1991 napisał:
a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.
Witam robiłem troche skrzyń w MFach ale jeszcze nigdy nietrafiła mi sie skrzynia HD może były z przed 1993 roku zdażały sie tryby z numerami a zazwiczaj nic niejest bite nawet i nanowych częściach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
miron



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 509
Skąd: podlasie

PostWysłany: 20:06 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Re: mf3070 Odpowiedz z cytatem

erdem napisał:
pawel1991 napisał:
a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.
Witam robiłem troche skrzyń w MFach ale jeszcze nigdy nietrafiła mi sie skrzynia HD może były z przed 1993 roku zdażały sie tryby z numerami a zazwiczaj nic niejest bite nawet i nanowych częściach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dj



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 22

PostWysłany: 19:47 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po 93 faktycznie skrzynie się zmieniły ale byly wcześniej dostępne jako opcja.
Widziałem 3125 z 95r czyli z końca prod nawet z elektrohydraulicznym reversem, czyli od mojego różni sie już tylko kabiną (starsze są cichsze trochę). Na niemieckim DLG to nawet jak szuka się danych na temat 6180 to przekierowuje na 3120/25 chociaż w serii 31xx nie słyszałem nigdy coby kto na skrzynkę narzekał. Ja pokrywę zdejmowałem bo francuzy zaniedbali sprawę , poluzował się czujnik prędkości opadł trochę i się złamał i wisiał w środku na kablach to i wskazania szalały. Za chiny nie dało by się go wykręcić bez zniszczenia to go wkręciłem do środka. Po sklejeniu działa już drugi rok.
Unmie jeszcze się potwierdziło bo jak kupiłem to mi revers toche szarpał i doczytałem się gdzieś, że trzeba go skalibrować ale bez komputra ani rusz. To se zadzwoniłem do Korbanków i przyjechali z laptopem i zgarnęli 700zł ale zrobili diagnostykę elektroniki (wyszło że czujnik temperatury oleju w skrzyni do wymiany, nowy ok 120zł zależy gdzie się kupuje), wgrali nowe oprogramowanie,skalibrowali i wszystko już drugi rok elegancko działa.Przy okazji posprawdzali ciśnienia w hudraulice. No i jak mi to robili to se pogadaliśmy co i jak i informacja o skrzyni jest że zakodowana w Autotronicu, tak że samemu ciężko sprawdzić. Jest jedna możliwość, Jak od nowości traktor nie miał grzebane w oprogramowaniu to po lewo tam gdzie są bezpieczniki jest naklejka z wersją oprogramowania (nie mylić z numerem seryjnym) i z tego podobno można odczytać sporo o traktorze i właśnie o typie skrzyni. To się tyczyczy serii 61xx i 81xx w serii 3xxx powinno byc podobnie ale pewności nie mam. Ale po co wnikać jak dobrze wszystko i lekko bez zgrzytów wchodzi, martwienie się na zapas jest bez sensu. Jak kupujesz używany ciągnik, nie ważne jakiej marki, to trzeba się liczyć z tym, że jakieś usterki będzie miał. U mnie były to drobnostki aczkolwiek czasami strasznie wkurzające.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
erdem



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 882
Skąd: pow.Lubelski

PostWysłany: 19:18 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Re: mf3070 Odpowiedz z cytatem

pawel1991 napisał:
a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?

Tak jak tłumaczył mi gościo od Korbanków to te wadliwe skrzynie były robione od 87-92r a później zmienili producenta tak ze teoretycznie powinny być lepsze a jak jest w praktyce to nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
pawel1991



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 171

PostWysłany: 15:08 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: mf3070 Odpowiedz z cytatem

a w MF 3070 z 1993 roku jest to HD, czyli ta wzmocniona skrzynia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tony



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 258
Skąd: mazowsze

PostWysłany: 14:53 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HD to chyba nie była opcja tylko standard wprowadzony po 93 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafik256



Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 180

PostWysłany: 00:32 Wto 11 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szczerze mówiąc nie wiedziałem że w opcjonalnym wyposażeniu tych starszych ciagników była lepsza skrzynia. Będę musiał zobaczyć w swoim MF 3090 może tez mam HD jezeli tak to bym go wtedy moze nie sprzedawał bo jak narazie spisuje sie dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dj



Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 22

PostWysłany: 19:48 Pon 10 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam 6180 na dynashifcie z tym, że revers jest elektrohydrauliczny ale są też 6180 z mehanicznym reversem. Co do skrzynii to zastrzeżeń nie mam zestopniowana jest bardzo dobrze i begów nie brakuje. Z tym wysprzęglaniem w dynashifcie to lekka przesada chyba, że chodzi o transport, nagłe zjechanie z zakresu D na A przy pełnej predkości i przyczepe z tyłu niechybie skończy się naprawą skrzyni biegów ( dlatego staram się znienaić biegi podstawowe dźwignią, przecież lekko chodzi, no chyba, że przy ruszaniu i jak się ziarno od kombajnu odbiera), ale w polu, BAJKA!! Tylko jak ktoś nie jeździł takim MFem to na początku się myli i zamist kierunkowskazów na skrzyżowaniu się używa dynashiftu. Mankamentem 6180 jest duży udźwig podnośnika i mała pompa oleju, niestety wolno działa (sprawdzałem ten model tak ma w 6190 jest jeszcze gorzej), ale jak się nabierze wprawy to tak bardzo nie przeszkadza, no może trochę w agregacie upr-siewnym. No i komforcik, klima w standardzie aż chce się jeżdźić (szcególnie po przesadce z ursusa). Ogólnie polecam ale jeżeli chcesz 6180 jako minimum a może być i większy to raczej 8110 -tam jest większa pompa -100 l /min i szybciej podnosi ale za to revers będziesz miał na pewno mechaniczny. Polecam z czystym sumieniem serie 61xx i 81xx . Faktycznie są te traktory konstrukcyjnie podobne do serii 31xx i 36xx , można by rzec że to są tylko modernizacje( w zasadzie poza kabina różnice są minimalne) ALE MF WYCIĄGNĄŁ WNIOSKI i to co było wstarszych modelach opcją ( skrzynia hevy duty) jest standardem w nowszych. Zagłądałem z ciekawości u siebie przez poktywę z tyłu i na każdym wałku i kółku zębatym mam wybite HD. Dlatego nie we wszystkich ciągnikach serii 30xx skrzynia się sypie, są na tym świecie szczęsliwcy co mają skrzynie wzmocnione. Ufff starczy tego pisania. Pozdrawiam wsystich użytkowników MFów obecnych i przyszłych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardens



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 18:41 Pon 10 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafik256 pewnie ze moge sie wypowiedzieć na temat tej skrzyni dynashift umnie do tej pory sprawuje sie bez problemu jak wiesz jest to A B C D przełaczany bez sprzęgła pod obciązeniem , redukując lepiej przełaczać ze sprzęgłem ( brat redukuje bez sprzęgła Evil or Very Mad ) szkoda gadać Mad rewers mechaniczny, ogulnie bardzo dobre rozwiązanie tej skrzyni niemam zadnych zastrzezeń Smile a tak z ciekawości zapytam co sie psuje w dynashift Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 349, 350, 351  Następny
Strona 275 z 351

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach