Skocz do zawartości
Eryko.

Ciągnik Władimirec T-25.

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem jeszcze dodać o jednej funkcji wałka blokady.Dobre wyregulowanie wałka blokady zapobiega wyskakiwaniu biegów podczas pracy przy dużym obciążeniu.Trzeba o tym pamiętać.

 

Dzięki. Jutro niedziela, to sobie odpuszcze, ale w poniedziałek biorę się za wybicie wałka. No coś chyba jest jednak z nim nie tak, bo reszta skrzyni wygląda obiecująco. Jak go wyjmę to odpiszę, co było.

Mam tylko jedno pytanie jeszcze. Lewy hamulec mam urwany, a konkretnie cięgło taśmy hamulcowej-to u samej góry. Nie wiem czy tylko próbować dospawać śrubę z gwintem i dokupić przegub spoczywający na stożkowej powierzchni dźwigni hamulca, czy też muszę rozmontować cały mechanizm. Jeżeli będzie to drugie konieczne, to jak wymontować tuleje, które trzymają boczne dźwignie taśmy hamulcowej. Jak zdjąć pokrywę obudowy hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować,ale nie wierzę w skutek.

Wymiana taśm hamulców wymaga trochę pracy .Trzeba ściągnąć zwolnicę razem z pochwą i raczej robić obie strony.W moich postach jest dokładny opis wymiany,to możesz poszukać. W razie problemów mogę służyć radą ale nie dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz próbować,ale nie wierzę w skutek.

Wymiana taśm hamulców wymaga trochę pracy .Trzeba ściągnąć zwolnicę razem z pochwą i raczej robić obie strony.W moich postach jest dokładny opis wymiany,to możesz poszukać. W razie problemów mogę służyć radą ale nie dziś.

Tylko, że ja nie chcę ruszać taśmy hamulcowej, lecz wymienić jej cięgno, bo jest uchatrane. Tak jakbyś ukręcił zapieczoną śrubę. To cięgno jest na samym środku pod pokrywą regulacji hamulca, wiesz taka śruba zakończona obejmą, przez którą jest przełożony sworzeń trzymający jarzma taśmy hamulcowej. Na tą śrubę nakręca się przegub i nakrętkę kontrującą. Jak co to dzisiaj cyknę fotkę tego. I problem: jak się zdejmuje pokrywę obudowy hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podajj na pm adres ,to wyślę Ci schemat na e maila.

 

mój adres: kotlina2000@tlen.pl

Jednak wczoraj się ostro wziąłem za skrzynię. We dwójkę wybiliśmy wałek blokady. Teraz wałek od redukcji chodzi swobodnie. Małpa nieżle wygląda, ale był skręcony w osi i ma zadziory, nieduże, więc ojciec ma mi go w pracy wygładzić i zobaczymy dziś jak chodzi. Bo pewnie powinien lekko, tak by dźwigienka go łatwo przesuwała do przodu i tyłu. I biorę się za skręcanie wszystkiego. Tylko jeszcze te hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wie ktoś może ile elektrolitu mieści sie w jednym akumulatorze 6v 180A ? Przeprowadzałł ktoś kiedyś ładowanie dosiarczające ? Jakie były efekty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum, a więc witam wszystkich forumowiczów.

 

kolego "xxxskalpel114" tydzień temu wstawiałem nowe tulejki do rozrusznika w moim T25, bo stare były już tak wybite że wirnik obcierał o stojan(tak się chyba nazywają te uzwojenia) Po założeniu nowych tulejek, które były tak dopasowane że nie było żadnego luzu, ale wirnik swobodnie się obracał, okazało się podczas próby bez montarzu, że tulejki się grzeją i przycierają. Musiałem więc znowu użyć rozwiertaków tak żeby tulejki miały luz około 0.2-03mm.

A więc jakiś luz musi być, ale aby nie taki żeby wirnik obcierał o stojan.

Na starych tulejkach miałem około 2mm luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego musiałem w te mrozy odpalać pare razy. Przy -20 nie obeszło się bez podgrzewania oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Mój stoi w garażu, bez rozrusznika,(rozrusznik czyszczony, i wymieniane tulejki, ale pogoda nie pozwoli na złożenie go) i bez akumulatorów,musiałem wyciągnąć akumulatory z powodu tak dużego mrozu(-30 stopni Celsjusza. gdy na dworze jest -30 to w garażu mam około 18-20 stopni) też by go pasowało przepalić ale muszę zrobić rozrusznik mam nadzieję że będzie cieplej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem.. posiadam władka z 79 roku. mam go od nowości.

w tym roku plauje zrobic remont silnika ponieważ bierze troche oleju...

 

Ale nie wiem dlaczego brakuje jemu dynakimi, silnik nie zbiera sie tak szybko jak powinien.. chociaż mocy ma wysarczajaco duzo.. (jak na t25) przeglądane były wtryski.. z tego co mój tata mówi to chodził tak od początku..

 

Dodam że pompa wtryskowa jest nieoryginalna... nie wiem gdzie tkwi przyczyna..

Może trzeba coś przestawić w zapłonie tzn kąt wtrysku? czy może przyczyna tkwi w pompie wtryskowej? Regenracja starej? Czy to coś pomoże? Dodam że traktor przy wysokim stanie paliwa pracuje rowniej niz gdy zbliza sie do minimalnego stanu ropy. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego "bizon 15".

Sprawdź najpierw rurkę w zbiorniku która zaciąga paliwo. Może jest nieszczelna na zgrzewie. W naszym T25A tak było. Ojciec mówił że po zakupie(nowego) po roku użytkowania ciężko wchodził na obroty- potrzebował dużo czasu żeby się rozbujać. Po długich poszukiwaniach sprawdził tą rurkę i w niej znalazł przyczynę.

I po tym zrobił pobór paliwa od spodu- z korka spustoweo. A pompe jaką masz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "gug", o jaki odpowietrznik Ci chodzi???

I jeśli ta stara ma tylko taką wadę to po co nową kupować. ? Nie widzisz możliwości naprawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym ze w pompie zamiast oleju znajduje sie ropa której nadmiar wydostaje sie przez wlew (odpowiecznik )znajdujący sie w górnaj części wiem że tą usterkę da się naprawic ale zastanawiam sie czy inwestowac w starą pompe na rzecz nowej rzendowej słyszałem że są podobno lepsze władek jest podobno mocniejszy i równiej pracuje co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrym rozwiazaniem jest z korka spustowego robic pobor paliwa.. jak masz z boku otwor to wiekszosc "syfow" zostanie na dnie..

i tak Ci filtrów nie zapcha...

Rurka paliwa jest z boku baru tzn muszę utrzymywać poziom paliwa na poziomie min 10 litrow zeby sie nie zapowietrzyl...

a rurka jest szczelna..

I czy moze mi ktos powiedziec jak prawidlowo ustawic zaplon? moze nalezaloby go przestawic "do przodu"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam takze ze przy pompie zamiast oleju znajduje sie ropa!! chyba bedzie to wina uszczelnienia... oddana byla do regulacji.. zostalo wymienione uszczelni ale dalej to nie pomaga.. czy moze mechanik odstawi fuszerke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem ze w ponad 80% pomp w T25 zamiast oleju smarującego pompe zbiera się ON. U mnie jest tak samo. Jak ojciec go kupował to serwisant mówił żeby co 20-30 mth spuszczać owy olej z ropą i zalewać nowy. A co do większej mocy to się zgodzę. Większa dawka paliwa to i moc większa. My ze swoim to nawet tak kombinowaliśmy że dawka paliwa prawie na maksa byla podkręcona i końcówki wtrysków od DT75. Nie było szans żeby się przydusił. Ale i palił nie 2.9L w orce, tylko 4.5, może i 5l łykał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to już 25 lat rurka jest od spodu, ale jest wyprowadzona ponad dno ze minimum 7-8 litrów musi być. A z zapłonem to niewiem czy kombinować. Nie słyszałem żeby fabrycznie był żle ustawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie mechaniczne pompy wtryskowe wypełniają się paliwem. Sekcje wtryskowe pomimo precyzyjnej obróbki i indywidualnego pasowania są uszczelniane i smarowane paliwem.Problem z pompą do T25 polega na tym że konstruktor i producent nie przewidzieli rurki upustowej np. takiej jak w C330. Do użytkownika należy więc kontrola poziomu oleju i upuszczaniu nadmiaru.

Ustawianie kąta wtrysku- zdjąć pokrywę zaworów 1 cylindra, zdjąć pokrywę napędu pompy wtryskowej, ustawić koniec suwu sprężania w 1 cylindrze znak T1T2 na kole pasowym ustawić na wprost wskaźnika na obudowie kół rozrządu,odkręcić przewód wysokiego ciśnienia 1 cylindra z króćca pompy wtryskowej,odkręcić śruby mocujące jarzmo napędu obrotomierza i sprzęgło napędu pompy,pokręcając wałkiem pompy zgodnie z kierunkiem obrotu ustalić początek tłoczenia pompy ( drgnięcie paliwa w króćcu ), (do tego powinno się stosować momentoskop tylko kto go ma). w tej pozycji zablokować wałek pompy znaleźć otwory pasujące na śruby sprzęgła napędu pompy, wkręcić śruby, przewód wysokiego ciśnienia,pokrywy i powinno grać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaczne do filtor.. moze one sa zapchane jakimis brudami.. przegladne ta rurke, moze dostaje sie lewe powietrze... no i trze musze pompke reczna wymienic bo tryska z niej ropa jak pompuje.. moze tam tez powietrze lapie...

a nie wiecie dlaczego jak traktor nie pracuje tak ze 2-3 dni to moze sie zapowietrzyc>? tak jakby paliwo scieklo z pompy.. wycieku nigdzie nie ma a i tak sie zapowietrza.... gdzie szukac przyczyny? jest w pompie jakis moze zawor ktory przymyka paliwo zeby ono nie scieklo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bizon 15

U Ciebie trzeba wymienić całą pompkę zasilającą a nie tylko ręczną.Pompa nie jest droga więc się nie opłaci wymieniać samych zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bizon 15 Na początek proponuje wymień oring na tłoczku pompki ręcznej na nowy. Przy okazji czyszczenia układu paliwowego wyczyść i zbiornik, w nim gromadzi się dużo syfu i blokuje przepływ paliwa. Sposoby zapobiegające zapowietrzeniu układu - zasilanie dolne ze zbiornika,-zaworek zwrotny pomiędzy odstojnikiem a pompka zasilającą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...