Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 09:40 Czw 23 Paź 2014


Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 167, 168, 169  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1685

PostWysłany: 16:51 Czw 27 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

C - LAS napisał:
Może wystarczy wymienić zawór przeciążeniowy na nowy. Wydaje się jakby był zjechany i olej przepuszcza, przez co się grzeje. Podpowiedzcie jak się z tym uporać. Może jeszcze na starym roku ?


Jeśli potrzebna jest ci większa wydajność hydrauliki - od nawet teoretycznej wydajności obecnej pompy - to musisz założyć większą pompę i tego nie przeskoczysz.
Zawór, po pierwsze sprawdzić ciśnienie otwarcia zaworu, bo być może wcale nie o niego chodzi. zawór musi przepuszczać bo od tego jest, oczywiście zależy jak Rolling Eyes . Jeśli założysz większą pompę to olej jeszcze bardziej będzie się grzał, choć w mtz z grzaniem oleju nie ma problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
C - LAS



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 10

PostWysłany: 16:02 Czw 27 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może wystarczy wymienić zawór przeciążeniowy na nowy. Wydaje się jakby był zjechany i olej przepuszcza, przez co się grzeje. Podpowiedzcie jak się z tym uporać. Może jeszcze na starym roku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
malin12339



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 4
Skąd: łask

PostWysłany: 10:41 Czw 27 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ja mam MTZ 82 i jak go kupiłem to był podkręcony na zaworze .Na pryzmie to bym przyczepę rozwalił .na wolnych obrotach mi wąż pękł dziękuje bogu ze mi rama u przyczepy nie pękła .Ja osobiście nie polecam manipulowania z hydrauliką . Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1685

PostWysłany: 11:04 Sro 26 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

większa pompa daje jedynie coś w przypadku korzystania z hydrauliki zewnętrznej gdyby normalna pompa miała zbyt małą wydajność, a tak to jedynie pobiera więcej mocy, żadnych korzyści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2718
Skąd: wlkp

PostWysłany: 10:20 Sro 26 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem założoną większą pompę i zawór na 180 i rewelacji nie było w porównaniu do standardowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1685

PostWysłany: 20:56 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompa do MTZ to nie majątek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
C - LAS



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 10

PostWysłany: 19:48 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może podkręcić na zaworze przeciążeniowym, bo słyszałem, że jest ustawiony na 160 bar ? Pompę chyba można zamienić na 50 kę ? Robił to ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2718
Skąd: wlkp

PostWysłany: 19:40 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stare miały 36l/min i 180 atm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1685

PostWysłany: 18:55 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim mtz892 z 99 jest zwykła pompa 45l/min i ciśnienie wg. instrukcji 200 atm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2718
Skąd: wlkp

PostWysłany: 18:47 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oryginalna pompa tego nie wytrzyma nie mówiąc o rozdzielaczach z których będzie się lać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
C - LAS



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 10

PostWysłany: 13:29 Wto 25 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Proszę o radę. W jaki sposób zwiększyć ciśnienie w hydraulice zewnętrznej oraz wydajność hydrauliki ( l/min) w mtz 82 z lat 80 tych ?. Potrzebuję 40 l/min i około 180-200 bar. Da się ? Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
badi



Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 22
Skąd: Tyszowce

PostWysłany: 23:17 Czw 20 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
W terenie pagórkowatym i po roli to ten Pronar 80 km II pewnie dużo wolniej będzie pracował niż starszy typ.<duża waga i szerokie koła>
Silniki w nich są takie same jak w Belarus EURO II i większość podzespołów <wyłączając kabine i maske>
według charakterystyki to mtz euro II 110 km największe ma zużycie paliwa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MarcinC-360



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 1667
Skąd: Woj. Świętokrzyskie

PostWysłany: 16:59 Czw 20 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakiś taki masywniejszy ten z 2 generacji moim zdaniem i jakoś znacznie lepiej wygląda i miejmy nadziejęże będzie tak z wykonaniem.A silnik to nie MMZ tylko D-245.43S2 to chyba jakis nowszy czy jak??A że ciężki to duzy plus,uciągu mu nie braknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Chochlik23



Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 1113

PostWysłany: 14:12 Czw 20 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.pronar.pl/ciagniki/___pronar_82a_ii__.html pronar II za 104 tyś czy warty uwagi?

Panowie czy nikt w sąsiedztwie niema II giej generacji lub znacie kogoś kto użytkuje, bo z tego co wiem to chyba nikt na ppr nie ma IIgiej generacji, kawał 5 tonowej bestii skrzynia biegów ze 100km pronara i silnik turbo inetrcooler, tylko czy postarali się przy montarzu i jak to sie sprawdza bo podobno mmz z euro 2 dużo więcej palą, no i te gabaryty i masa jak stodoła lub koparko spycharka białoruś troche przeraża, wiec oglądał wogóle ktoś ten model bo wiem że jakoś inaczej przednia oś jest montowana czy tam obciążniki do przodu bardziej wysunięte
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Janek44



Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 442
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 18:58 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Janek44 napisał:
tatamarty.323a napisał:
W miejsce wtryskiwacza wkręca się specjalny manometr
Święte słowa.
tatamarty.323a napisał:
i w czasie kręcenia wałem podczas rozruchu lub na wolnych obrotach silnika obserwuje się wskazówke w manometrze..
Tu już ośmieszasz się. Pamiętaj, inni to czytają, więc nie pisz bzdur.
Prawidłowe czynności podczas pomiaru :
1 ,,wkręcić" manometr w miejsce wtryskiwacza.
2 nacisnąć do oporu pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem 3-4 obroty.
3 odczytać i poprawnie zinterpretować wskazania manometru.
Powodzenia.

Przykro mi , ale to nie mój post. Naraziłem się widocznie bardzo komuś i po włamie na mój komp powstają taaakie kwiatki. Na innych forach mam podobnie. Już poradziłem sobie, komp zabezpieczony, włamywacz jest lokalizowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen WP Kontakt
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 1023
Skąd: warmia

PostWysłany: 17:50 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie sprawdzałem jeszcze, na razie nie mam czasu. Po świętach zwalam głowice, mam nadzieje że ten złom wejdzie do garażu bo wole grzebać w ciepełku Wink oddam głowice do regeneracji, po takiej eksploatacji jak u mnie na bank jest wypracowane. Jeszcze łudze się nadzieją że nie bedzie trzeba zmienać tuleji itp Very Happy wału nie będe ruszał, na rozgrzanym oleju w słońcu mam 2.5 to powinno wystarczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Macin2



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 316
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: 16:27 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??[/quote]

Komplet tuleje tłoki pierścienie i komplet uszczelek do pronara 1025 kosztuje coś ponad 800zł,do mtz82 powinno być taniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
Macin2



Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 316
Skąd: LUBELSKIE

PostWysłany: 16:24 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mardens napisał:
marcin82 napisał:
I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

Sprawdziłeś już ciśnienie Question


Gdy chcesz sprawdzić co jest przyczyną niskiego ciśnienia sprężania(pierścienie czy zawory) przed pomiarem poprzez otwór po wtryskiwaczu wlej do cylindra ok 50ml oleju,jak ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie puszczają,a gdy pozostanie niskie bez zmian to wina zaworów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG WP Kontakt
mardens



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 11:29 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin82 napisał:
I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??

Sprawdziłeś już ciśnienie Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2718
Skąd: wlkp

PostWysłany: 10:32 Sro 19 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z własnego doświadczenia wiem że jak silnik pracował z zaworami które nie miały luzu to i tak gniazda są nadpalone i trzeba frezować Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtek76



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 225
Skąd: podlaskie

PostWysłany: 23:43 Wto 18 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do Janka, pedał gazu trzeba nacisnąć w silniku niskoprężnym, bo tam w układzie zasilania występują przepustnice, które "blokują" dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast w układzie dolotowym silnika wysokoprężnego nie ma przepustnic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tatamarty.323a



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 1697
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 20:59 Wto 18 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Janku, jeszcze wiem co pisze, a w tym co napisałem nie ma nic błędnego, więc nie rozumiem Twojej "interwencji".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
kserkses



Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 1685

PostWysłany: 20:25 Wto 18 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcin82 napisał:
i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ??
Od tego należy zacząć bo może nie być luzu i zawór nie będzie się domykać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin82



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 1023
Skąd: warmia

PostWysłany: 20:07 Wto 18 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mardens



Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 143
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 20:03 Wto 18 Gru 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Janek44 Exclamation ale naciskając pedał gazu do oporu mozesz sprawdzić ciśnienie sekcij na pompie Wink a tatamarty.323a pisał o spręzaniu w cylindrach wiec nie osądzaj go Shocked sam piszesz nieprawde Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 167, 168, 169  Następny
Strona 63 z 169

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach