Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Pokrywka z uszczelniaczem to nie pokrywka z odrzutnikiem z roztoczoną dziurą. To całkiem inny odlew w części gdzie jest odrzutnik w jednej i uszczelniacz w drugiej. Na wale od strony sprzęgła jest jak napisałeś kołek ustalajacy położenie koła zamachowego wzgledem wału myślę że nie muszę mówic po co i nic się tam nie centruje. Od tego jest jest na wale co innego. Brązowy uszczelniacz to kauczuk silokonowy a niebieskie kauczuk nitrylowy a nie guma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pokrywą się pomyliłem faktycznie dwa inne odlewy. A a z wałem to nie zrozumiałeś same zespolenie wału z kołem zamachowym poprzez kołem ustalający i śruby nazywam centrowaniem, dlatego ten słynny mały a jak ważny kołek zwany jest kołkiem centrującym. Uszczelniacz silikonowy czerwony rudawy czy jak napisałeś brązowy jest odporny na temperaturę dlatego jest stosowany w uszczelnieniu na wale czy też kole pasowym, a niebieski jak napisałeś nitrylowy nie jest zbytnio odporny na temperatury a kauczuk jest pochodnym gumy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kauczuk to nie jest pochodna gumy. Raczej guma to pochodna kauczuku bo z kauczuku robi się większość gatunków gumy a nie na odwrót.. Czerwony niby trwalszy znowu niebieski wytrzymuje większe ciśnienia. Temu z niebieskiego robią uszczelniacze do siłowników miedzyinnymi. nawet do 60-ki na tłok podnośnika. Ogólnie się zgadzamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze że idziemy w tym samym kierunku, ogólnie na jedno wychodzi. No a na tłok podnośnika manszety produkują czarne niebieskie a nawet zielone ale to już chyba raczej barwnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe chociaż te co ja kupowałem niebieskie do 60-ki faktycznie były lepsze od czarnych. Warto kupić lepsze uszczelniacze tak samo na wał. Dłużej spokój będzie. W swojej 4011 załozyłem najpospolitszy jaki jest w sklepach na wał od strony sprzęgła i nie wytrzymał 2 lat jak zaczął puszczać. Po prostu twardy się zrobił, co się miało wytrzeć wytarło i nie zacisnął się na powierzchni wału. Robota na nowo a oszczędnosci finansowej żadnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam klopot z wyciekiem (niebardzo wiem czy to olej , czyraczej nadmiar np.paliwa)

Na czwartym cylindrze z pod kolektora cieknie jakas maz

Zajomy podpowiedzial ze to leja wtryski wymienilem koncowki dalej to samo

Dodam ze oleju w silniku nie ubywa. Dzieje sie tak tylko przy lekkich pracach np. opryskiwanie ,siew itp.

Zastanawiam sie nad sprawdzeniem cisnienia sprezania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z uniesieniem lanc w opryskiwaczu,nowa pompa,zawór,moze to rozdzielacz gdzieś puszcza na lewo olej?Druga 60 daje sobie rade;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się że to paliwo. Jeśli tak to sprawdz zawory potem kompresje. Coś musi być nie tak.

 

Manomet kup glicerynowy za ok 30 zeta podłącz i ciśnienie sprawdz. Jak będzie za niskie a pompa nowa to zostaje ci żle ustawuony zawór, nieszczelność na odcinku pompa rozdzielacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pryskałem dzisiaj swoją C4011,i za mocno opuściłem opryskiwacz i wałek zahaczył o belkę od zaczepu wahliwego. Stało się tak, że łożysko wałka kardana (to od krzyżaka) się rozleciało, wypadły igiełki oraz obudowa (pokrywka łożyska).

Teraz mam pytanko czy da się dokupić oddzielnie te części i ile to może kosztować, bo wałek nie mój a oddać muszę w całości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zawiozłem plecak do remontu bo miałem problemy z turem tylko 200kg targał i to na 2400 obrotach.Okazało się że wodziki w rozdzielaczu wytarte i luzy były na łaczeniu wodzików.poczekałem 2 godz i zrobione na poczekaniu.Założyłem plecak, wryłem się łyżką w żwir i bez problemu wyrwał z pryzmy pełniutką łychę na 800 obrotach;)Zakład naprawczy w gręblinie koło Gniewu;) Koszt 400 zł z całym przeglądem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zlikwidować wżery na tym kole od strony sprzęgła.chodzi mi o te koło z wału które się kręci w tym uszczelniaczu.kiedyś tam był odrzutnik i ktoś jak go zdejmował to nieźle puknął te kółko na wale?Może ocynować a moze są jakieś spoiny odporne na wycieranie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak zlikwidować wżery na tym kole od strony sprzęgła.chodzi mi o te koło z wału które się kręci w tym uszczelniaczu.kiedyś tam był odrzutnik i ktoś jak go zdejmował to nieźle puknął te kółko na wale?Może ocynować a moze są jakieś spoiny odporne na wycieranie???

Witam.W tej sytuacji ja bym rozważył powrót do odrzutnika.Posmarować silikonem,następnie nabić odrzutnik i dobrze ustawić pokrywę względem wału i powinno być dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dostać pokrywę do odżutnika;( Kupiłem taką pastę coś ala zimny spaw,wiąże ona ok 12 godzin ale moze bedzie dobra,później papierem drobniutkim wygladzę i powinno być ok;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,co może być przyczyną braku hamulców w 4011Dodam,że pedał wciska się bardzo lekko do samego końca,a płyn hamulcowy przy odpowietrzaniu nie schodzi,tak jak by nie był pobierany.Wszystkie rurki wymienione na nowe,płyn tak samo.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka innej opcji nie ma. Przy odpowietrzaniu nie robi ciśnienia to i przez odpowietrznik przeleci ale jak trzeba zrobić ciśnienie wraca płyn do zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak usunąć przeciek oleju ze skrzyni do zwolnicy,wiem że są tam 2 uszczelniacze tylko nie wiem jak do tego się dobrać.jeden jest wkładany od zwolnicy a drugi od skrzyni czy oba od zwolnicy???Proszę o opisanie jak się za to zabrać:) Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa. jeden w pokrywie drugi w samej zwolnicy na półosi. Musisz zdjąż zwilnice, odkręćic pokrywe, wybić stary, założyć nowy uszczelniacz, nowa uszczelka papierowa i skręcasz spowrotem. W zwolnicy musisz zdemontować bęben hamulcowy, odkręcić pochwe, wytargać staru uszczelniacz i nabić nowy. Tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odświeżę swój post z Nie Cze 20 16:50 GMT 2010 na temat demontażu aby między innymi wymienić uszczelki o których piszesz

Witam.Ja w maju robiłem hamulce na obydwu kołach,to po wymieniałem cylinderki,sprężyny,szczęki,taśmy hamulca ręcznego,uszczelki zwolnicy na półosi,uszczelki tylnego mostu(w pokrywach oraz w bębnach hamulcowych na półosi) oraz przewody hamulcowe.Co chcesz wymienić to już musisz sam zdecydować.Jeśli chodzi demontaż,to napiszę jak ja to robiłem.Zaklinowanie przedniej osi na wsporniku(żeby się nie kołysał)podłożenie klinów pod przednie koła(zabezpieczenie przed przetoczeniem),demontaż dolnego zaczepu(mam "kobyłkę"która pasuje akurat w "uszy"mocowania dolnego zaczepu),odkręcenie kół,rozłączenie instalacji elektrycznej pod siedzeniem,odkręcenie błotników,poluzowanie taśm hamulca ręcznego,odkręcenie przewodów hamulcowych,odkręcenie śrub mocujących pochwę do tylnego mostu(poza jedną u góry,którą poluzowałem).I od tej chwili należy zachować szczególną ostrożność.Odkręcając tą śrubę zwolnicę przytrzymać i powoli przekręcić do położenia najniższego.Następnie przekładając rurkę(calowa ok.1m.długości)między zwolnicą a półksiężycem odnieś na bok(waga tego elementu ok.100kg.).Następnie demontaż bębna hamulcowego,sprężyn i już jesteś przy cylinderku.Dalszy zakres prac już zależy od tego co chcesz wymieniać.Kilka zdjęć z tego remontu zamieściłem na http://chomikuj.pl/habza.m/Dokumenty/Katalog*2cUrsus+C-360+istrukcja+obs*c5*82ugi*2ckatalog+cz*c4*99*c5*9bci ten sznurek który widać przy taśmach hamulca ręcznego służy do podniesienia taśmy przy składaniu.No i pomyślności przy remoncie,zawsze musi być ten pierwszy raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam że również ważny jest uszczelniacz ( taki ząbkowany) na półosi w bębnach hamulcowych.Jeżeli będzie za lużny lub twardy to olej z tylnego mostu będzie przeciekał po półosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy w ursusie c360 cylinder podnośnika tą stopą od tyłu powinien się opierać o pokrywę czy ma być jakiś luz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...