Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 04:34 Czw 7 Maj 2015


Agrifirm
Rzepak
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 336, 337, 338 ... 365, 366, 367  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Produkcja roślinna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piootr



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1825
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 20:20 Pon 30 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj gadałem z kumplem na składzie ( ma 18 ha rzepaku ) i mają zamiar siać w kwitnienie tylko że saletre z anwilu bo w Puławskiej jest taki pył

Ja też myśle posiać ale w californi nie dam rady bo ma już 140-150 cm Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1998
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 20:10 Pon 30 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie na azot jest już za póżno!!! ostatnią dawkę powinno się dać w fazie zielonego pąka tuż przed kwitnieniem takie jest oczywiście moje zdanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
wiesLaw



Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 239

PostWysłany: 18:43 Pon 30 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko sie zgadza ale bedzie dlugo zielony i nierowno bedzie dojrzewal .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1998
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 07:40 Pon 30 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod warunkiem ze bedzie padał deszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4123
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 22:30 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja się nie zgodzę teraz nalewa ziarna więc N też się przyda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1998
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 22:15 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sypanie nawozu w tej fazie rzepaku moim zdaniem nie ma już sensu! rzepak powinien dostać odpowiednią ilość nawozu jak sie rozkrzewiał i szedł w kwiatostan żeby kwiatu było jak najwięcej a teraz to już daj sobie spokój z tą saletrą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
piootr



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1825
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 21:27 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grześ napisał:
Niby jak nawóz wpadnie w kwiatek to popali ale jak ci uda się tak wysoko podnieś rozsiewacz to przed deszczem ja na twoim miejscu bym ze 100kg posiał ja w sumie dałem 600kg saletry am.


Siewnik powinnienem podnieść najgorzej będzie w californi bo strasznie wysoka jest Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartolinip



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 109

PostWysłany: 21:06 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie cieszcie sie że kwitnie u mnie nie ma deszczu od kilku tygodni w polu jest tak sucho że nie można było tydzień temu pod buraki uprawić wczoraj w tv jakiś koleś gadał że jak pogoda sie nie poprawi to jak bedzie 2,5t z hektara to będzie super i ja mu wierz


Masz racje bo rzepak potrzebuje najwiecej wody w fazie kwitniecia i powstawania uszczyn. Jak ktos ma dobrt rzepak to bedzie sie bronil przed susza i jeszcze jakis czas wytrzyma ale z tymi slabszymi to jak nie popada w najbliszym czasie to moze byc lipa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4123
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 18:02 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Re: stół do E-514 Odpowiedz z cytatem

Przemek21 napisał:
przekonaliście mnie do stołu
a może ktoś wie gdzie można tanio kupić heder ze stołem lub sam stół do Fortschritta 514 (ew. 512) lub gdzie dorabiają i za ile
gdyż zabardzo nie ma czasu na twórczą działalność

Poszukaj w autogiełdzie trafiały się do 514, może coś będzie na allegro. Jesteś z okolic Wrześni bo tam dorabiają jak zawieziesz im heder; pospiesz się bo cena będzie rosła. Co do ceny to nie za ciekawa ale nie wiadomo co będzie na żniwa. Zawsze masz taką pewną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1998
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 16:36 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie cieszcie sie że kwitnie u mnie nie ma deszczu od kilku tygodni w polu jest tak sucho że nie można było tydzień temu pod buraki uprawić wczoraj w tv jakiś koleś gadał że jak pogoda sie nie poprawi to jak bedzie 2,5t z hektara to będzie super i ja mu wierze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
Przemek21



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 585
Skąd: wlkp POB, PCT

PostWysłany: 16:35 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: stół do E-514 Odpowiedz z cytatem

przekonaliście mnie do stołu
a może ktoś wie gdzie można tanio kupić heder ze stołem lub sam stół do Fortschritta 514 (ew. 512) lub gdzie dorabiają i za ile
gdyż zabardzo nie ma czasu na twórczą działalność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemek21



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 585
Skąd: wlkp POB, PCT

PostWysłany: 16:25 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: kontrakt energetyczny Odpowiedz z cytatem

ja zakontraktowałem 26 ha na energetyczne 925zł - 8Euro potracenie (za coś - potracenie chyba biurokrację) czyli 890zł ale wypisali mi tylko na 50 ton bo jak coś się stanie rzepakowi to kara 10% wartości za nieodstawienie
i dlatego nie chcą więcej chociaż chciałem na więcej
a u mnie rzepak ładny na IVb -V i chcę ich jednak przymusić na dopisanie na kolejne tony jeszcze bo boję się o cenę rzepaku po żniwach
(mam odmianę californium )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4123
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 11:21 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niby jak nawóz wpadnie w kwiatek to popali ale jak ci uda się tak wysoko podnieś rozsiewacz to przed deszczem ja na twoim miejscu bym ze 100kg posiał ja w sumie dałem 600kg saletry am.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
piootr



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1825
Skąd: lubelskie

PostWysłany: 09:33 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje też kwitną california najbardziej a bazyl najmniej


Dałem 500 kg saletry w 2 dawkach sypać jeszcze Question 2 dawka była 2 tygodnie temu siana
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4123
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 00:59 Nie 29 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wasze rzepaki bo mój w pełni kwitnienia i miodowania. Wujaszek ma kilka uli to już nadstawki pozakładał. Podgoda sprzyja pszczółką w tym roku oby i rzepaki nie zawiodły. Tylko że może cena zawieść. A jak u was z pryszczarkiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luki21



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 1998
Skąd: pow. złotoryjski

PostWysłany: 23:38 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiście że tak przy dzisiejszej zmianie klimatu w gre wchodzi tylko desykacja i dobry kombajn ze stołem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG WP Kontakt
kostrogaj



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań-Kruszewnia

PostWysłany: 19:28 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grześ napisał:
Zakładasz stół do kombajnu i jedziesz. Pokosówka to przeżytek i za duże straty jak pogoda nie wypali a ten czynnik jest najbardziej nieprzewidywalny. Lepiej poleć desykantem+sklejacz i potem kombajnem z pnia jak boisz się o wilbotność. Ja koszę 3 lata z pnia. Ostatnie 2 lata to łodygi były zielone a nasiona w łuszczynak po przejściu przez kombajn 7% wilgotnosci miały więc spokojnie. Ojciec wcześniej jak nastały kombajny to tylko jechał z pnia. Mówił ze kilka razy mu się zdarzyło że popadało na dosychający rzepak i jak go znowu słońce oświeciło to normalnie łuszczyny strzelały i już się siał na przyszły rok.


Grześ masz racje. Pokosówka to stare jak świat. Poza tym niestety zmienność pogody i nie trafienie to duże straty... jeszcze dodatkowa robota a wynik nieznany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grześ



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 4123
Skąd: Bliski zachód. PRA

PostWysłany: 17:46 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakładasz stół do kombajnu i jedziesz. Pokosówka to przeżytek i za duże straty jak pogoda nie wypali a ten czynnik jest najbardziej nieprzewidywalny. Lepiej poleć desykantem+sklejacz i potem kombajnem z pnia jak boisz się o wilbotność. Ja koszę 3 lata z pnia. Ostatnie 2 lata to łodygi były zielone a nasiona w łuszczynak po przejściu przez kombajn 7% wilgotnosci miały więc spokojnie. Ojciec wcześniej jak nastały kombajny to tylko jechał z pnia. Mówił ze kilka razy mu się zdarzyło że popadało na dosychający rzepak i jak go znowu słońce oświeciło to normalnie łuszczyny strzelały i już się siał na przyszły rok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bartolinip



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 109

PostWysłany: 13:23 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Re: sposób zbioru rzepaku Odpowiedz z cytatem

[quote="lufa13"][quote="Przemek21"]a teraz pytanie juz co do zbioru
co lepiej - łatwiej - taniej - lub bezpieczniej itd. zbiór rzepaku po pokosówce czy bezpiośrednio z pnia wyłacznie ze stołem.
gdyż rozmawiałem z człowiekiem który siecze sobie już 15 lat pokosówką i mówi że mniej stresu i niższa wilgotność i prędzej odstawia bo szybko dosycha a i plon ma ok 4t w zeszłym roku więć aż tak nie gubi
natomiast młody znajomy handlarz mający na sprzedaż pokosówki mówi że duże straty są i lepiej stół do kombajnu mam kupić.
jaka wasza opinia na ten temat[/quote

J kilka lat kosiłem pokosówką i jak była pogoda to było ok bo tydzien i rzepak miał 7% wilgotnosci ale jak pogoda nie wytrzyma to lipa bo szybciej porasta no i jak zaczyna schnac to pekaja strstronki i sie osypuje. No i potczas mucenia podbieracz kombajnu tez sporo wymuci na ziemie. Minusem pokosowki jest jeszcze to ze jak rzepak nie dojrzeje równo to nie wiadomo jak kosic bo jak zawczesnie to te nie dojrzale zaschna i bedzie poslad a jak poczekacie jak dojrzeja wszystkie to te co dojrzaly wczesniej podczas koszenia pokosowka osypia sie. Kombajn ze stołem jest leprzy bo napewno ma mniejsze straty podczas koszenia no i rzepak na pniu jest odporniejszy na osypywanie ma wiecej czasu na dojrzewanie. tylko najgorsze jak sie odmladza raz tak mialem na 1 polu ale wymucilem i mial10%, ale tak bylo raz a kosze ze stolem juz 5 lat i jestem zadowolony bo mniej zabawy i jak ja mucilem to wilgotnosc tez miam dobra 7-9%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
lufa13



Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 168
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 09:59 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MARCIN2 napisał:
Dajecie już coś na grzyba?



wczoraj alert-em potraktowałem mieszańca F1 Nelson bo mocno zaczał płatki puszczać a Californium jeszcze sobie spokojnie kwitnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
lufa13



Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 168
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 09:56 Sob 28 Kwi 2007    Temat postu: Re: sposób zbioru rzepaku Odpowiedz z cytatem

Przemek21 napisał:
a teraz pytanie juz co do zbioru
co lepiej - łatwiej - taniej - lub bezpieczniej itd. zbiór rzepaku po pokosówce czy bezpiośrednio z pnia wyłacznie ze stołem.
gdyż rozmawiałem z człowiekiem który siecze sobie już 15 lat pokosówką i mówi że mniej stresu i niższa wilgotność i prędzej odstawia bo szybko dosycha a i plon ma ok 4t w zeszłym roku więć aż tak nie gubi
natomiast młody znajomy handlarz mający na sprzedaż pokosówki mówi że duże straty są i lepiej stół do kombajnu mam kupić.
jaka wasza opinia na ten temat



desykacja i stół a tak wogóle zaczekaj bo może to grad wymłóci za ciebie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Przemek21



Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 585
Skąd: wlkp POB, PCT

PostWysłany: 20:32 Pią 27 Kwi 2007    Temat postu: sposób zbioru rzepaku Odpowiedz z cytatem

a teraz pytanie juz co do zbioru
co lepiej - łatwiej - taniej - lub bezpieczniej itd. zbiór rzepaku po pokosówce czy bezpiośrednio z pnia wyłacznie ze stołem.
gdyż rozmawiałem z człowiekiem który siecze sobie już 15 lat pokosówką i mówi że mniej stresu i niższa wilgotność i prędzej odstawia bo szybko dosycha a i plon ma ok 4t w zeszłym roku więć aż tak nie gubi
natomiast młody znajomy handlarz mający na sprzedaż pokosówki mówi że duże straty są i lepiej stół do kombajnu mam kupić.
jaka wasza opinia na ten temat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MARCIN2



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 136

PostWysłany: 17:53 Pią 27 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dajecie już coś na grzyba?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lufa13



Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 168
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: 14:18 Pią 27 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam podpisana umowe na odbiór rzepaku na biopaliwo od zeszłego roku ale teraz odbiorca przesłał mi informację ze rzepak będzie skupował tylko na cele konsumpcyjne ze względu na zawirowania rynku ale rzepak odbierze w zeszłym roku na bio płacił o 40 zł złotych na tonie więcej niz zakłady tłuszczowe i podpisałem z nim a teraz i tak do zakładów tłuszczowych to bede oddawał bo on z nimi spisał umowe straszny galimatias rzepakowy . No cóż taki kraj
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
wiesLaw



Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 239

PostWysłany: 13:50 Pią 27 Kwi 2007    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak bedziesz mial suchy czyli ok 7% wilgotnosci to lepiej ze sprzedaza poczekac tak radzi prezes ZPRz.A umowe en. jak masz mozliwosc to podpisz.Narazie to trzeba martwic sie jak zebrac plony a cena zawsze jakas bedzie.Niektorzy poorali rzepaki jak sie dowiedzieli ze ma byc po 65.Mieli racje ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Produkcja roślinna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 336, 337, 338 ... 365, 366, 367  Następny
Strona 337 z 367

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach