Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich mam znów problem nie dochodzi prad do eletrozaworów dokomputera dochodzi prad i do górnego elektrozaworu tez bezpieczniki sa dobre i jak zapale ciagnik to za kazdym razem przy wcisnieciu sprzegła zapala sie kontrolka ta druga na dole z lewej strony mam take jeszcze pytanko przy alternatorze na czterech kablach jest prad tak powinno byc bo chyba ten jeden kabel to masa i tam ie powinno byc pradu juz niemam sił na to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

john moze wtyczka cos ni tak ,ta wcisnieta w kompa . U mnie w tamtym roku przez to walek ni dzialal wom ale to druga byla luzna.Teraz chyba rombnela mi sciezka w kompie od załanczania napendu,ale zrobilem po swojemu tyle ze sam musze przy szybkosci wylanczac

 

 

 

Szczenśliwego Nowego Roku wam i rodzinom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy i chciałem się przywitać czytam to forum już od pewnego czasu ale nie mogę znaleś odpowiedzi na mój problem.

Posiadam mf 3060 od roku ,jest to mój pierwszy taki ciągnik więc dopiero się uczę jego obsługi i naprawy.

Mam pytanie do kogoś kto zna się dobrze na tej skrzyni a jest to 16*16 jeden pułbieg bez ab.

Problem polega na tym że jak włącze przyspieszacz to w czasie jazdy nie można przełanczać biegów 1234 lewarek stawia opór na postoju biegi wchodzą dobrze ,jak wyłącze przyspieszacz biegi można wrzucać w czase jazdy ale z wyczuciem

sprzęgło nie ciągnie działa prawidłowo,cisnienie 17 bar sprawdzone ok.

Efekt jest taki jakby wałek sprzęgłowy po wcisnięciu sprzęgła mocno wychamowywał i w czasie jazdy synchronizator nie morze wyrównać prędkośći ,

nie ma zgrzytu tylko lewarek stawia opór po wyłączeniu ale to tylko moje przypuszczenie.

Po wyłączeniu przyspieszacza jest poprawa ale nie jest to zadawalająca zmiana biegów ,co morze być tego przyczyną bardzo bym prosił o jakieś sugestie .

Dodam iż wszystko działa poprawnie wspomaganie bez zarzutu wszystkie funkcje sterownika skrzyni sprawdzone i działają tak jak powinny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No też tego niewykluczam ale sprawdzałem tarcze po nacisnięciu sprzęgła tarcza staje i odchodzi zarówno od docisku jak i zamachu. W czasie jazdy na przyspieszaczu jak ciągnik jedzie i wcisne sprzęgło to niemoge zmienic biegu ale. jak znowu je delikatnie puszcze i rusze wałeksprzęgłowy touda się zmieni bieg ale wiadomo trzeba to robic z wyczuciem.

Ciągnikiem można pracowac bez przyspieszacza biegi wchodzą owiele lepiej ale bede musiał go rozpołowic i szukac przyczyny poniewarz boje sie żeby toniedoprowadziło do powarzniejszej awari szkrzyni. Dlatego pytam może ktos miał podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe że przyspieszacz nie wysprzęgla całkowicie wewnątrz i stawia duży opór, co hamuje wałek w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To musze rozpoławiac mam jeszce pytanie czy przyspieszacz jest smarowany z1.5 bara smarowania skrzyni czy rozbryzgowo tego 1.5 bara jeszcze nie sprawdzałe musze dorobic łącznik do manometru

Cisnienie 17 bar na wolnych obrotach po włączeniu przyspieszacza spada do 15 i pochwili wraca do 17 bar.Jak ciągnik pracuje na wolnych obrotach i włącze przyspieszacz słychac głosniejszą prace skrzyni i sinik minimalnie zmienia odgłos pracy na obrotomierzu tego nie widac ale bardzo leko go obciąża czy to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Tez mam podobny problem w MF 3060 tylko ze u mnie nie da sie wrzucać biegów nawet na postoju, rewers i biegi wchodzą ciężko a jak wcisne przyśpieszacz to słychać że silnik ma obciąrzenie, wspomaganie chodzi leciuteńko, jak rewers jest na luzie to 1234 chodzą idealnie, sprzęgło jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wyłączysz przyspieszacz jest poprawa.U mnie jak dam reduktor na luz to nawet na przyspieszaczu i w czasie jazdy biegi wchodzą idealnie ale wtedy jest rozłonczony napend z wałkiem sprzęgłowym i wtedy synchronizator wyrówna prendkosc nawet jak on ma opory tylko co go tak blokuje.Ja mam szkrzynie 30 km czli jak włącze przyspieszacz to jest przełorzenie 1*1 szybsze i wtedy jest trudniej wyrównac tą prędkosc synchronizatorom jesli wałek stawia opór niż gdy go wyłącze bo wtedy przełorzenie jest przez przekładnie(wolniejsze) i dlatego wtedy biegi wchodzą mi dużo lepiej

Ustawiłem ciągnik leko z górki na pracującym silniku i wcisniętym sprzęgle przy toczeniu stawia opur jak wyłącze przyspieszacz opur jest mniejszy o połowe jak dam na luz ciągnik toczy się swobodnie co tak chamuje wałek sprzęgłowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozebrałem ciągnik mam do wymiany uszczelnienia w przyspieszaczu szczególnie te dwa pierScienie ma wałku musze też zrobic sprzengło klocki na tarczy sie wykruszają .Gdzie kupie dobrej jakosci sprzęgło w dobrej cenie czy może. dac gdzies do regeneracji tylko w mojej okolicy nieznam takiej firmy która by to regeneroweła.Na co zwrucic uwage przy przyspieszaczu mam zamiar wymienic całe uszczelnienie czy wymienic też te sprenżynki odpychające małe tarcze czy może jeszcze cos tarcze są w dobrym stanie.Jak poskładam to mapisze jaki efekt .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tylko jak bedziesz skladac juz to pamietaj jak ta podkladka talerzowa ma byc wlozona.ja 4lat temu pierscienie zmienilem jeden 150zl,a oringi zostaly stare,cena ich wtedy byla szokujaca ten najwiekszy to chyba 400zl kosztowal,jezdze bez przyspieszacza. gdybym wiedzial ze te oringi takie drogie to i tych pierscieni bym nie kupywal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oringi kupowałem za 12 w sklepie z oringami;) na zamówienie zrobili czy coś;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zniknely mi hamulce w moim maseyu nagle nie pracowal przepalalem go cos jakis czas i znikly probowalem odpowietrzac ale bez skutku moze zle odpowietrzalem prosze o pomoc .

 

Przed zniknieciem hamulec byl super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcisz odpowietrznik to się leje? Jak jest zapalony ciągnik i odkręcisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niegługo bende miał częsci i bede składał przyspieszacz l sprzęgło mam pytanie do osób które na ten temat mają wiedze .chodzi o złorzenie obudowy satelit z kołem zembatym tym na którym siedzi durza tarcza.Przed rozkręceniem zaznaczyłem to połorzenie ale w instrukcji napraw pisze iż cechy fabryczne mają byc. (morzliwie naprzeciwko siebie) u mnie było to skręcone cechy po przeciwnej stronie i to niecałkiem w osi nawet jak bym te koło obrucił żeby te znaki były obok siebie to itak będą przesunięte o jakies 3 cm bo tak tylko pasują sruby.Niewiem jakie to ma znaczenie czy może chodzi o wywarzenie czemu te znaki nie pasują idealnie czy załorzyc tak jak było niecałkiem naprzeciwko siebie czy niecałkiem blisko siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że twój "komplet" nie jest z jednego kompletu, i dlatego znaki się nie zgrywają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam MF 3610 89 skrzynia auto-tronic .. Wyskakuje mi rewers tzn wsteczny czy może być przyczyna przez synchronizator ?? rozpołowiłem po sprawdzałem i niby wszystko wygląda na ok i sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wie moze ktos od czego by pasował alternator bo w tym co mam to jest zwarcie na masie jest prad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

john1 po co ci kombinować kup sobie normalny alternator nie są drogie 150 -300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator dobierz sobie na szrocie z samochodu, jak masz licznik bez linki to musisz miec alternator z wyjściem sygnału na licznik oznaczenie W,( ładowaniw B+ ) i na kontrolke, takie oznaczenia są na alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,bende wstawial grzalke w blok,moze ktos juz wstawiał to cos mi podpowie. wiem zl chyba ma byc z lewej strony w korku,jak prosto go wyjac?jak z wklejeniem?grzalka juz w drodze cos ponad 1000zl,(ale skonczy sie wreszcie meczenie akumulatora)slynna werwa lod w odstojniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić stan tarcz hamulcowych, synchronizatorów i sprzęgła w serii 61xx?

Pytam bo chciałbym sprawdzić u siebie, i myślę że innym też się przyda. I jeszcze kwestia blokady prędkości w tej serii, na czym jest blokada? (czy na komputerze autotronic?) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...