Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 12:58 Nie 23 Lis 2014


ursus 5314

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin15396



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Kępno

PostWysłany: 14:29 Pon 28 Gru 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takim razie te ciągniki różnią sie tylko dawką paliwa jakie jest podawane do cylindrów. A co do spalania stukowego to w dieslach nie występuje. Dochodzi do niego w silnikach benzynowych gdy paliwo ma za niska liczbę oktanową. ON ma liczbę cetanową, która określa zdolność do zaopłonu a nie odporność na samozapłon. No chyba że do ciągnika nalejesz benzyny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarott1



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 19

PostWysłany: 19:34 Sro 9 Gru 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na jakim paliwie jeździsz? Mam też 5314 przez ostatnie 2 lata jeździłem na oronżadzie parę dni temu zatankowałem czystą na drugi dzień rano nie mogłem go zapalić. Na dodatek zaczął kopcić na biało jak jest zimny co do tej pory nigdy u niego nie widzałem dymu a jeszcze coś na mocy chyba też stracił i występuje spalanie detonacyjne- twarda praca silnika. Jutro zatankuje w innym cpn to sprawdze czy to z tym paliwem coś nie tak.
Co do ciśnienia wtryskiwaczy to w książce piszą ciśnienie wstępne 17,1 MPa(odchyłki +0,49, -0.24) ciśnienie robocze równe lub większe od 16,6 MPa, końcówki wtryskiwaczy DSL150.A42, pompa wtryskowa DPA Dziwne ale ciśnienie wtrysku, wtryskiwacze i pompa są identyczne w 5314 i 4514 pojemność silnika też taka sama jest to skąd ta różnica w mocy? Pozdrawiam Jarek :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
racha



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 106

PostWysłany: 11:46 Nie 31 Maj 2009    Temat postu: xxx Odpowiedz z cytatem

Ten twój traktor to ma chyba 12000 mtg. zrobione mój ojciec ma od nowości 3514 i silnik 5000 mtg chodził jak nowy dopiero po 8000 trzeba było zrobić remont bo brał dużo oleju ale to jest 3 cylindrowy silnik pompa jest dalej oryginalna tylko właśnie końcówki były wymienione przy remoncie i przy 4500 mtg. było coś z zaworami robione
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 19:10 Czw 28 Maj 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ktoś może wie jakie powinno być ciśnienie w końcówkach bo mechanik który mi to zmieniał nie wiedzieł i ustawił nowe podobnie do starych, a może powinno być inne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Aras DSL



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 172
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21:05 Sro 1 Kwi 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtas, a filtr paliwa zmieniałeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Aras DSL



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 172
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21:02 Sro 1 Kwi 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może masz ustawioną za małą dawke paliwa?
To że pompa jest po regeneracji nie znaczy ze będzie dobrze ustawiona. Ostatnio znajomemu zmienialismy w 5314 końcówki i sie okazało że miał założone jakieś nieoryginalne, po założeniu takich jak mają byc (kupił w agromie) ciągnik o wiele mocniejszy. Zdejmij końcówki i daj do sprawdzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 21:35 Wto 31 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ktoś może wie jakie powinno być ciśnienie wtrysku w 5314 a w 4514?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin15396



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Kępno

PostWysłany: 20:32 Wto 31 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4514 i 5314 rozni sie tylko innym ustawieniem pompy wtryskowej i koncowek wtryskiwaczy. Pompa w obydwu modelach jest taka sama tylko ze w 5314 podaje wieksza ilosc paliwa i wlasnie z dlatego musi byc zwiekszone cisnienie wtrysku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LKT



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 13

PostWysłany: 21:25 Pon 30 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtas1011 napisał:
to może jednak wtryski znów trzebaby ustawić. słyszałem że to też ma wpływ na moc... ponoć różnica między 4514 a 5314 to różne ciśnienie w końcówkach....


Niestestety nie 53 ma inne końcówki a moze silnik się kończy??? ludzie zawsze szukaja winy w końcowkach a jak jes padlina to mu nic niepomoze Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 20:38 Pon 30 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to może jednak wtryski znów trzebaby ustawić. słyszałem że to też ma wpływ na moc... ponoć różnica między 4514 a 5314 to różne ciśnienie w końcówkach....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin15396



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Kępno

PostWysłany: 20:00 Pon 30 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam MF 255 i zalozylem mu pompe po regeneracji. Chodzi jak zegarek wiec z tymi pompami to twardy orzech do zgryzienia. Pompka zasilajaca to nie jest bo nie ma nic wspolnego z dymieniem. Jesli chodzi o objawy przestawionego zaplonu to zazwyczaj jest to charakterystyczne "szczekanie"-podobnie gdy wysiada pompa. Poza tym maszyna moze sie mocniej grzac nawet przy lekkiej pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 21:15 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko że nie ma różnicy w mocy z przed regeneracji więc pompe raczej wykluczam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JACUS



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 654
Skąd: MALOPOLSKA

PostWysłany: 21:08 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do 3p kupilem regenerowana pompe i to byl kiepski pomysl,jak masz pieniadze to kup nowa a jak nie to mecz sie dalej jak ja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 17:35 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może dostaje za mało paliwa, może pompka zasilająca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 17:06 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jakie mogą być objawy przestawienia zapłonu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 15:15 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

remontu silnika nie było ale do zapłonu było zaglądane bo są ślady sylikonu pod deklem. końcówki były wymieniane w zeszłym roku, co do motogodzin to prawie 2000mtg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcin15396



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Kępno

PostWysłany: 11:17 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaplon raczej nie powinen byc przestawiony bo ciagniki maja rozrzad napedzany kolami zebatymi, no chyba ze bylo cos robione przy rozrzadzie i mechanik to pochrzanil bo i tak sie zdarza. Zakladam ze koncowki wtryskiwaczy masz wymienione wiec moze byc jeszcze glowica ale jak sie nie widzi ani nie slyszy ciagnika to trudno stwierdzic. Napisz ile ma mtg i czy mial juz remont silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtas1011



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 12

PostWysłany: 08:29 Nie 29 Mar 2009    Temat postu: ursus 5314 Odpowiedz z cytatem

witam. Mam problem z ciągnikiem ursus 5314 a dokładniej z jego silnikiem. Jest to silnik PERKINS 4, katalogowo ma on 72 KM jednak tej mocy nie czuć. Regeneracja pompy paliwowej nic nie dała i do tego jeszcze zaczął puszczać dymek. Może ktoś mi doradzi czym to może być spowodowane? może przestawiony zapłon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach