Skocz do zawartości
Młody Rolnik

Koparki, Ładowarki itp

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ten temat,po to aby pisać opinie o koparkach oraz ładowaczach i innych podobnych konstrukcjach.

 

/edit

Chciałbym sie dowiedzieć jak się sprawuje,jak wygląda,i jakie są możliwośći koparko ładowarki Ostrówek NK-0451B

 

/edit Zielony kolor, to mój dopisek. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam Mikrusa od Waryńskiego i Trolla zostawia daaaleko z tyłu chociaż jest mniejszy-szczególnie przy kopaniu Troll nie ma najmniejszej szansy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam koparko-spycharke bialorus jumz 6 super sprzet do rolnictwa idealna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam koparko-spycharke bialorus jumz 6 super sprzet do rolnictwa idealna sprawa

Też posiadamy takowego...wersje tzw. bułgarską BX025 bo jest jeszcze EO-2621 (ale te maja słabszy osprzęt o niewiele mniejszych możliwościach) i potrzebuje katalog osprzętu do tego BX ewentualnie do 2621 choć różnic jest trochę...posiadam tylko katalog i instrukcje do samego nośnika czyli do traktorka JUMZ 6 (bardzo mocny sprzęt - silnik D60 to ta sama rodzina (pierwowzór) co D243 znany z MTZ-tów).

Jeśli ktoś z Was posiada jakową dokumentacje lub instrukcje do tej koparki byłbym wdzięczny ...lubię mieć komplet dokumentacji- porządek musi być:-)

 

Bardzo fajnie że ..się pojawił taki temat .. rolnictwo poza budownictwem to chyba jedyne miejsce gdzie ten sprzęt się tak przydaje i ułatwia życie...

 

W ramach ciekawostki powiem że produkowano też wersje koparko

ładowarek sam taką raz widziłem ...choć w opłakanym stanie...ma ktoś takowy sprzęt długo myślałem o założeniu TUR-a do tego sprzetu ....ale most przedni chyba by nie wytrzymał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy ma ktoś może pojęcie co się mogło popsuć w "cyklopie" że mi tak wolno podnosi - pompa jest nowa, a siłowniki są w idealnym stanie?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór ciśnienia oleju mógł Ci się zaciąć albo jakiś paproch wpadł, najlepiej jest go wykręcić i wyczyścic, a jak to nie pomoze to mu troszke podkręć ciśnienia na tym zaworze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z podnoszeniem nie mam problemu miałem ale z obracaniem a przyczyną był padnięty ten dzielnik strumienia co dzieli olej na rozdzielacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kostka między rozdzielaczami U mnie było odwrotnie nie podnosił a okręcał jak szalony. Zmniejszyłę tą dziurę w zaworku w tej kostce ale pomogło na chwilę i też musiałem wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed rozdzielaczami przychodzi olej z pompy i jest dzielony na 2 strumienie nie pamiętam dokładnie w jakich proporcjach u mnie jest tak że jak obracam się to szybciej podnosi ale teraz to ja cyklopem nic nie robie liści nie zbieram , obornik turem kłade a cyklop jest w buszu ukryty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nstępująco:

zawór przelewowy czy jak kto woli regulator ciśnienia na grzybku, który w środku pracuje, widac ślady mocnego zużycia, filtra w zbiorniku nie mam gdyż poprzedni włascicel go wymontował, a co do zaworu trójdrożnego to trudno określić, moze to i on jest przyczyną problemu bo obraca dobrze, tylko że jak dziś sprawdzałem to na wolnych obrotach czyli 700obr/min ciągnika nie podniesie na łapach cyklopa.

Pozdrawiam i prosze o pomoc

 

PS: może jutro zakupie regulator przepływu bo u mnie mają go w sklepie za ok. 160zł, a jeszcze jedno czy popuszczanie wszystkich siłowników moze być spowodowane wyeksploatowanymi rozdzielaczami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawa wyglada nstępująco:

zawór przelewowy czy jak kto woli regolator ciśnienia na grzybku który w środku pracuje widac ślady mocnego zużycia, filtra w zbiorniku nie mam gdyż poprzedni włascicel go wymontował, a co do zaworu trójdrożnego to trudno określić, moze to i on jest przyczeną problemu bo obraca dobrze, tylko że jak dziś sprawdzałem to na wolnych obrotach czyli 700obr/min ciągnika nie podniesie na łapach cyklopa.

Pozdrawiam i prosze o pomoc

 

PS: może jutroi zakupie regulator przepływu bo u mnie mają go w sklepei za ok. 160zł, a jeszcze jedno czy popuszczanie wszystkuich siłowników moz ebyć spowodowane wyeksploatowanymi rozdzielaczami??

Weź najpierw przełóż wężami prowizorycznie pozycjami rozdzielacze w tej kostce o której pisaliśmy. Jak bedzie różnica to wiesz że to ta kostka ci pieprzy. A filtr w zbiorniku załóż szkoda pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja tak dokładnie to nawet nie wiem jak go tam zamocować. Bo jak podniosę tę dużą pokrywę obok wlewu oleju to tam nic nie widać.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To albo musisz spuścić olej albo zanurkować. On jest o okolicach tej klapki zakręcanej na 6 śrubki tak na 4 godzinie patrząc z góry na zbiornik od strony zaczepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten filtr i wcale nie był mocno zabrudzony, wyczyściłem też filtr niskiego ciśnienia umiejscowiony pod spodem na powrocie oleju do zbiornika. Wielkich efektów to nie dało, tak samo jak przełożenie wyjsć na zaworze trójdrożnym (cena zaworu 140zł). Zostaje już chyba tylko zakup nowego regulatora ciśnienia czyli zaworu przelewowego, ale zanim go wymienie (koszt 330zł) to zamierzam założyc przed zaworem trójdrożnym manometr i sprawdzić jakie ciśnienie idzie na rozdzielacze i wtedy zobaczymy co tak na prawdę mu jest.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to zapraszam do rozmowy.

 

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A filtr nie jest przypadkiem na powrocie oleju zaraz przed zbiornikem od strony kół, przynajmniej ja tak mam, idzie przewód metalowy do filtra a pózniej zaraz do zbiornika oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem ten filtr i wcale nie był mocno zabrudzony, wyczyściłem też filtr niskiego ciśnienia umiejscowiony pod spodem na powrocie oleju do zbiornika. Wielkich efektów to nie dało, tak samo jak przełożenie wyjsć na zaworze trójdrożnym (cena zaworu 140zł). Zostaje już chyba tylko zakup nowego regulatora ciśnienia czyli zaworu przelewowego, ale zanim go wymienie (koszt 330zł) to zamierzam założyc przed zaworem trójdrożnym manometr i sprawdzić jakie ciśnienie idzie na rozdzielacze i wtedy zobaczymy co tak na prawdę mu jest.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to zapraszam do rozmowy.

 

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc.

Dobry pomysł z tym manometrem, weź jeszcze omiń ten zawór przelewowy zaraz za pompą, i sprawdź czy wąż ssący nie jest przełamany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko ja nie wiem, czy czasami założenie manometru zaraz na wyjściu pompy jej nie zaszkodzi, gdyż nie będzie ona miała gdzie oddac pompowanego oleju. Ale dowiem sie czy pompie zębatej może zaszkodzić zatkanie wyjścia. A co do węża ssacego to on był założony nowy jakieś 6 lat temu tylko że mogłem go źle instalowac i czasami olej może dostawać sie pod pierwszy płaszcz i tam puchnąć zmniejszając przekrój, ale z drugiej strony to z rurki przelewowej bardzo dużo oleju wraca do zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdej pompie zaszkodzi jak będzie miała zatkany odpływ, chyba że już jest bardzo złomiasta. Manometr też zostanie uszkodzony, kiedyś zalożyłem na wyjściu hydrauliki do C-330 manometr do 25 Mpa i wskazówka się przekręciła, choć pompa nie była zbyt sprawna, wystarczyło pierwsze uderzenie ciśnienia (musiałby być chyba jakiś tłumik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jak chcesz założyć manometr to musisz wcisnąć trójnik albo załóż go na wyjściu któreś sekcji. Tam też zobaczysz jakie masz ciśnienia i możesz przy okazji podregulować sobie zawór bo to może też być przyczyna niedomagań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić ładowarkę teleskopową, jak sądzicie, jaką lepiej, jcb czy manitou, taką do około 60-70tys zł, na co zwracać uwagę przy zakupie takiej ładowarki i która jest bardziej wytrzymała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam doradzcie czy lepiej kupić trola czy cyklopa -byłyby uzywany do robienia małych wykopów

 

Wyrażcie swoje opinie na temat użytkowania jednego i drugiego urzadzenia, zwłaszcza jeśli chodzi o wytrzymałość

 

Tomi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...