Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Potrzebuje informacji na temat tego ciągnika!!!kto cos wie niech sie wypowiada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam MTZ 552 '88, jest to ciągnik niemal identyczny z MTZ 82 różnica jest w silniku (inna głowica, osłona rozrządu, kształt tłoka, brak obciążników na wale, inna końcówka wału wchodząca w koło pasowe oraz inne sekcje w pompie paliwa - przystosowane do mniejszego ciśnienia wtrysku [130 + - 5 barów]). W skrzyni biegów brak półbiegów [dodatkowego reduktora] oraz możliwości zmiany prędkości obrotowej WOM na 1000 obr/min. Rzeszta jest identyczna. Robiłem przy nim wiele rzeczy miałem go rozpołowieonego w każdym miejscu gdzie sie da i wszystko powyjmowane ze skrzyni biegów i tylnego mostu. Jeśli macie jakieś pytania to śmiało pytać co i jak rozkręcić i jak coś naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jak oceniasz awaryjność mtzetów?

czy hydraulika jest bardzo slaba?

Slyszałem ze silniki w mtz sa dobre ale duzo palą.Czy to prawda?

czy skrzynia biegow w mtz czesto sie psuje?

 

Mam 25 tysiecy na zakup ciagnika i chce kupic albo mtz 82 z rocznika 1996/95.

zastanawiam sie czy zamiast mtz 82 nie lepiej byloby kupic 914 z lat osiemdziesiątych.

 

czy oprocz mtz miales ursusy i jak porownujesz mtz i ursus 914?

 

Bardzo dziekuje za wszystkie informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Marcin,

w Szczuczynie (podlaskie) dziala (jedyny w Polsce z tego co mi wiadomo) importer nowiutkich oryginalnych MTZ-ów. Oferuje modele od 82.1 do 1523.3

Średnio ciągniki te są tańsze o ok. 30 000 zl niż np. składane w Polsce Pronary na tamtejszych podzespolach.

80-konny MTZ kosztuje już od 60 000 tys. zł. Pomyśl, czy nie watro wziąć małego kredytu i kupić nowkę.

A, no i to nie ja jestem tym handlarzem, jakby ktoś miał wątpliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

do goscia

czy tego mtzeta kupiles nowego czy tez byl to ciagnik uzywany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

hej, dzieki za wszystkie informacje o mtz.

 

Czy mtz 82 da radę plugowi obrotowemu na 3 skiby lub zwykłemu pługowi na 4 skiby (szer. 1,4 metra)?

Ile taki mtz spali w ciężkiej orce na motogodzinę?

Jakie jest średnie zuzycie paliwa w mtz na motogodzinę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

jak kupować to tylko oryginał z Białorusi mam mtz z 90r i chodzi na 20 ha nie powiem że jest bezawaryjny szczegulnie dawało w du...... wspomaganie ale wkońcu feler wyeliminowałem, wie ktoś może co może być przyczyną stuków

w okolicy skrzyni biegów na wolnych obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

czy mtzety są rzeczywiście bardzo awaryjne?

jakie maszyny uciągnie taki MTZ 82?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

mtz 82 poradzi sobie z:

1.Pługiem obrotowym na 3 skiby

2.Pługiem na 4 skiby grudziądz

3. Pługiem podorywkowym na 7 skib.

4. rozrzutnikiem obornika na 8 ton.

5.Sadzarka czterorzędową

6.wozem na gnojówę na 9 litrów

7. Kosiarką rotacyjną na 2,1 metra.

8. Kultywator z bronami o szer 2,8 metra z wałem strunowym

 

(to są maszyny jakie zakładam do mojego mtzeta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

w mtzecie skrzynia siada w niektorych modelach.

 

Ze hydraulika nie najlepsza to chyba wszystkim wiadomo. Czasem moze pasc przedni naped. Po za tym to w tych traktorach nie ma co sie zepsuc. Od 9 lat mam mtzeta 82 a w tamtym roku kupilem jeszcze stukonnego pronara i powiem ze jestem z nich zadowolony. Za te pieniadze to traktory sa naprwde dosc dobre. Za zetora bym ich nie zamienil, bo paliwo po 4 zł i zetor by mnie zniszczył.Moim zdaniem mtz czy pronary to traktory na naprawde dobrym poziomie, bo pracuja w trudnych warunkach i zrobia duzo i pala rozsadnie.

kiedys mialem zetora 7245 ale tak bestia doila ze go sprzedalem i wziolem tyle pieniedzy za uzywanego zetorka 7245 ze kupilem nowego mtz 82. Teraz sie moge smiac z tego kto go ode mnie kupil bo pewnie klnie ze ma stary ciagnik ktory na stacji paliw ostatnie grosze mu z kieszeni wyciagnie. 9 letni mtz na pewno nie jest bardziej awaryjny niz 20 letni 7245 bo tyle bedzie teraz mial ten ktorego sprzedalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o skrzynie biegów to mi wyskakiwał II stopień reduktora - tak już miał gdy go kupiłem i nie wiem co dokładnie zapoczątkowało tą awarię, poza ty było jak sie okazało znacznie mniej oleju (podejżewam ze to miało winę) niż powinno o ok 15 litrów !!! wysiadły przy tym prawie wszystkie łożyska, reszta kół zebatych jest ok. W tylnym moście miałem awarię przekładni głównej i nie mam pojęcia co mogło być jej przyczyną bo most chodził cichutko do pewnego momentu gdy się zerwła nakrętka trzymająca atak, fatalna sprawa bo trzeba wyciągnąć wszystko ze skrzyni zeby to zrobić [poprawić gwint na wałku głównym] no i jeszcze ustawić całą przekładnię. Nowy taki wałek kosztuje ok 270 zł więc lepiej dać tokarzowi:-). Jeśli chodzi o hydraulike to należy dbać zeby na siłowniku nie osadzał się nawóz to nie będzie ciekł przez długi czas a pozostałe wycieki można bardzo małym kosztem usunąć [oringi lub podkładki miedzine] zresztą nie mam problemów z przeciekami, a "pocenie się" olejem jest zupełnie normalne przy ciśnieniu dochodzącym do 160 atmosfer. Zanim kupiłem tego MTZ miałem ursusa c-355 który w ciężkiej pracy [orka] palił znacznie więcej na ha ale przy lekkich pracach mniej np. przy zwożeniu słomy:-). W czasie użytkowania nie pojawiły sie nowe awarie niż te co były zanim go kupiłem a mam go 8 lat na 20 ha

 

jeśli chodzi o stuki to u mnie też coś stuka, najprawdopodobniej to łożyska w pierwszej skrzyńce biegów. można sprawdzić po odkręceniu silnika od skrzyni, jeśli wałki wystające ze skrzyni mają luz to na pewno łożyska są do kitu i nie ma siły zeby nie stukały. U mnie są luzy ale miałem remont silnika i trzebabyło szybko składać ciągnik bo był potrzebny i w wymiane łożysk sie nie bawiłem bo nie było czasu, a na to w domowych warunkach trzeba poświęcić co najmniej dwa dni

 

miałem jeszcze troche problemów z hamulcami a dokładniej się zaoliwiły i się blokowały przy każdym hamowaniu lub hamowanie było nieskuteczne i nierównomierne, dostęp do hamulców uważam za średnio dobry, trzeba zdjąć koła odczepić kilka cięgien m.in. od womu a to co sprawia najwięcej problemów i nichęc do pracy w hamulcach to zakładanie spręzyn pedałów zwłaszcza samemu :/. Jeśli w obudowie hamulca są tłuste ślady oleju to nie ma co zwlekać i kupić dwa zimmeringi oraz 4 oringi i po przecieku. Obudowy dokładnie przemyć benzyną ekstrakcyjną to samo należy zrobić z tarczami, które należy szorować mocno przyciskając szmate nasączoną benz. ekstr. aż do momentu kiedy kolor tarczy przestanie sie rozjaśniać. U mnie to trwało ok 30 min na jedną strone tarczy:/ a tarcz jest 4 przy hamulcach roboczych i dodatkowe 4 przy ręcznym i w blokadzie po dwie. Dociski należy rozebrac i również dokładnie wymyć ze smarów i potem delikatnie posmarować kulki smarem miedziowym, warto też kupiś nowe spręzynki do rozpieraków oraz zmierzyć suwmiarką grubość rozpieraka po założeniu kulek i sprężynek w kilku miejscach jeśli widać wyraźne zużycie i wymienić je w razie sporych różnic. Różnica w hamowaniu jest ogromna i gwarantuje bezpieczeństwo.

Jeśli chodzi o ustawianie to najlepiej zdjąć sprężyny pedałów i odczepić cięgna do zawru sterowania hamulcem przyczepy i innych pierdółków i tak ustawić zeby były równo pod podłogą ok 5-7 cm. swobodnie zwisające pedały powinny hamować lekko i równomiernie. pulsacje i samozaklinowania zaklinowania są wynikiem zaolejenia i zużycia rozpieraków i tarcz. Oczywiście nie powinno byc zadnych róznic pomiędzy hamowaniem koła prawego i lewego. Jeśli macie jakieś pytania to prosze pisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ades masz racje z tymi hamulcami, ale nie trzeba zciągać kół żeby się do nich dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie nie trzeba ściągać jeśli chcemy tylko regulować, z lewej strony [tam gdzie jest ręczny] można ściągnąć wszystko bez ściągania koła ale z prawej strony już tak sie nie da bo blokada przeszkadza i zresztą to nie jest robota gnieść sie między kołem a korpusem w dziwnych pozycjach kilka razy tak robiłem i wiem ze tak nie warto jeśli chcemy wszystko wymontować. Do regulacji to rzecz jasna ze nigdy nie ściągam kół:):):)

 

no i z prawej strony nie wyjmie się wałka od ręcznego zeby wymienić oringi bez ściągania koła:):), a odkręcenie kół to 30 min jak dla mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie chcę się z Tobą kłócić ale hamulce rozebrałem na części pierwsze i wałki wyszły bez problemu bez odkręcania kół, tylko że koła są poszeżone na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Chcę kupić nowego Pronara 82SA. Czy to dobry sprzęt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jak z komfortem pracy? Czy w kabinie jest glośno i jak wyglada sprawa obsługi podnośnika i dzwigni zmiany biegów. Bo i kierownica w MTZ jakoś tak wysoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie nie chce kłócić:) bo to tu nie ma sensu i rzeczywiście masz racje ja mam dosyć wąsko koła i mówiłem jak było w moim przypadku

 

komfort pracy nie jest najgorszy, do minusów mozna zaliczyć mocne bujanie sie na boki gdyz kabina jest wysoko. jeśli chodzi o kierownice to można ją regulować w bardzo szerokim zakresie. Ze zmianą biegów nie ma większych problemów czasem przeszkadza bilsko ustawione siedzenie ale to tylko z lewarkiem na środku kabiny. Obsługa hydrauliki jest bardzo prosta zwłaszcza w nowszych wykonaniach regulatora siłowo-pozycyjnego, sterowanie odbywa sie za pomocą jednej dźwigni zaraz przy siedzeniu z prawej strony. w starszych MTZ zeby dociążyć urządzenie robocze trzeba użyć prawej dźwigni do bezpośredniego sterowania podnośnikeim co sprawia troche problemów gdyż trzeba sie mocno wychylać do przodu i wtedy jest problem z widocznością na zaczepione maszyny. Do plusów to dobra widoczność i całkiem spory prześwit, sporą prędkość w transporcie, jeśli chodzi o hałas to gdy skrzynia lub moct nie wyje i silnik jest dobrze ustawiony to jest całkiem cicho zwłąszcza na wolnych obr. pod obciązeniem w ciężkiej pracy jet oczywiście znacznie gorzej i radia np ciężko wtedy słuchać:):)

Są jeszcze hydrauliki bez rególatora siłowo pozycyjnego z tzw dociążaniem tylnych kół i występują raczej tylko w MTZ bez przedniego napędu. Tutaj wykorzystuje się ciężar przyczepianej maszyny i odciązenie przedniej osi aby zwiększyć nacisk na tylne koła i zwiększyć zarazem przyczepność i prawidłowa obsługa tego wymaga sporej wprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

a co powiecie na takie przebojew w 82sa ze przy duzym obciązeniu np belarką wom zaczyna sie slizgac i nie kręci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz wyregulować sprężynę trzymającą dźwignie w skrajnych położeniach

spręzyna jest ściskana i znajdune sie w tulejce z tyłu mostu po prawej stronie, jak ktos porusza dźwignią do włącznia womu to zobaczysz co i gdzie.. trzeba ją po prostu ścisnąć jeśli to nie da to przez okienko z tyłu pokrywy tylnego mostu należy naciągnąć jedną taśme trzymającą koło epicykliczne w zwolnicy planetarnej womu jeśli top koło stoi to wom sie kręci jeśli taśma sie ślizga na tym kole to wom będzie stał w miejscu i nie bedzie ciągnął, tam w okienku jest jeszcze jedno pokrętło do naciągu taśmu trzymającej wom sztywno gdy jest wyłaczony:):):) max 20 min regulacji jeśli masz wspomagane włącznie womu oraz masz grubą pokrywę tylnego mostu bez okienka z odpowietrznikiem to nie wiem jak to wyregulować ale problem wygląda identycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ile biegow ma mtz 82?

9+2 czy 18 +4?

moj kuzyn ma mtz 82 z 1988 roku i ma 9 biegow w przod plus 2 w tyl.

Natomiast proanry o mocy 80 koni maja 18 biegow w przod.

czy mtzety z lat 1994 -1998 maja 9 czy 18 biegow>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z biegami w mtz to jest tak: w ciągnikach z silnikiem z wtryskiem bezposrednim czyli 80/82 były montowane standardowo skrzynie z 11 biegami [9 do przodu + 2 do tyłu] i dodatkowy reduktor [wzmacniacz momentu obrotowego, nazywany również półbiegami] podwajający ta ilość czyli 18 do przodu i 4 do tyłu, reduktor ten nie znajduje się w głównej skrzynce biegów tylko pomiędzy skrzynakmi: biegów i skrzynką "rozdzielczą" [pierwszą od strony silnika], zeby mieć dostęp to tych zebatek to wystarzy tam rozpołowić ciągnik.

natomiast mtz ze słabszymi silnikami czyli mtz 50/52 , 550/552 itp. w standarcie nie miały tego dodatkowego reduktora oczywiście za dopłata można było taki dostać, również w wyposażeniu dodatkowym był przełącznik na 1000 obr WOM w mtz ze słabszym silnikiem [z komorą wirową], wszystko wskazuje ze Twój kuzyn ma przeszczpiony silnik z osimdziesiątki do pięćdziesiątki i dlatego nie ma tyle biegów, koszt założenia tego reduktora bez synchronizacji to ok 1000-1200zł i 3 dni roboty w domowych warunkach.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech sie powypowiadaja troche uzytkownicy MTZ-tów 80/82!!jak sie nimi pracuje w polu, jaki sprzet uciagną i jaki do nich pasuje,problemy techniczne,usterki...piszcie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTZ produkowane za granicą były dużo lepiej zmontowane od tych składanych w Polsce.

 

Najczęściej leci hydraulika - działa ale trochę z niej kapie.

Traktor skacze po polu i drodze a jak masz starego typu wspomaganie to i kierownica moze trochę szarpać mieć dziwne luzy.

 

Silnik ponoć nie do zdarcia ale skrzynia biegów trochę mniej trwała.

Biegi troche jest z tym kłopotu ale jak się przyzwyczaisz to można nimi całkiem sprawnie pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...