Witamy, aby się zarejstrować lub zalogować,
skorzystaj z opcji dostępnych po prawej stronie.
Obecny czas to 00:49 Pon 24 Lis 2014


Montaż orbitrola w MTZ 82 z napędem z 87 roku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geyoo



Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 1

PostWysłany: 15:00 Nie 18 Gru 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam podobny problem z MTZ 82 z 84r che zamontować orbit rol mam parę pytań :
1.Czy był duży problem z przyspawaniem blachy i śrub do przedniej osi
2.Jakie elektrody zostały użyte
3.Gdzie pan mieszka i czy jest mozliwosc obejrzenia tego na miejscu Smile
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
jaqby86



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4

PostWysłany: 17:57 Pią 11 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mirro, pompa jest taka sama jak oryginalną co ja wymieniłem. Napisów nie umiem rozszyfrować bo nie znam bukwy Wink
Ale udało mi się rozwiązać problem a zrobiłem to tak:
-dobre odpowietrzenie siłownika,
-założenie dodatkowego zaworu ciśnieniowego(oryginalne MTZ jaki występuje przy orbitrolu),

Jedyny problem jaki wystąpił przy blokadzie to musiałem wyrzucić z serwomechanizmu mimośród, który steruje automatyczną blokadą ponieważ blokował maksymalny skręt. A wszystko to z powodu większej objętości siłownika. Myślę że problem z orbitrolem byłby rozwiązany.

Jedyne co zostało do poprawy to instalacja elektryczna co by było lepsze ładowanie, czekać na wiosnę aby ruszać w pole i cieszyć się sprawnym ciągnikiem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mirro



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 205

PostWysłany: 20:09 Sro 9 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to tak dla spokoju sumienia zadam tylko jeszcze jedno pytanie. A ta pompa to jaki ma opis na deklu prawa czy lewa? Bo występowały dwa typy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jaqby86



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4

PostWysłany: 11:11 Sro 9 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W chwili obecnej ze względu na warunki pogodowe i brak czasu (sesja) nie bardzo mam jak nad nim pracować. Kupiłem podobny zestaw do tego, ale był z pompą NZS10, orbitrol 100
http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pronar-kpl-i1438655706.html
z tego co czytałem to orbitrol jest dobrze dobrany do wydatku pompy, jedynie siłownik jest zamiast C-50 dostałem większy objętościowo C-63 o tym samym skoku i większych otworach łożysk.

Zdjęcia ze sposobu montażu i miejsca podłączenia zwrotu z orbitrola
https://picasaweb.google.com/lh/photo/s28PBwfXeakYdtJ4-6xuxfScni84kdFo_sCSQtZqrq4?feat=directlink
Jak coś zrobię to opiszę efekty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
mirro



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 205

PostWysłany: 21:08 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to wszystko zależy od tego jaki zestaw kolega kupił na tym Allegro.
Jeżeli orbitrol jest dajmy na to Danfosa nie powinno być większych problemów. Jeśli wynalazek ze wschodu może być gorzej. A jeśli to odzysk z wózka widłowego jaja murowane. Takie regulatory przepływu były potrzebne w starszych wersjach orbitroli. Miały za zadanie utrzymać stałe natężenie strumienia pomimo jego zmian przed zaworem.
Dzielenie strumienia na dwa przy pomocy dzielnika strumienia w tym przypadku nic nie da. Według mnie najlepszym wyjściem byłby zawór priorytetowy. Widziałem swego czasu takiego orbitrola z zaworem priorytetowym w małym Same Roller.
Jest też problem związany z tym że niektóre orbitrole wymagały specyficznego podłączenia do siłownika skrętu. Tzn. jeżeli przestrzeń nad tłokiem i pod tłokiem różniły się objętością (objętość zajmowana przez tłoczysko) wymagały one ustalonego położenia przewodów w innym przypadku stawiały opór przy skręcie lub przycinały się. Ale jak pisze Gustlik problem może być prozaiczny czyli dobór elementów układu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 518
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 19:32 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze możesz mieć zbyt duży przepływ przy wyższych obrotach i orbitrol sobie z nim nieradzi;) Tzn max przepływ orbitrola jest mniejszy niż wydatek pompy:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 518
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 19:30 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Regulator przepływu w bizonie jest do rozdziału strumienia z tego co kojarzę ale z bizonem miałem mało styczności, swoją drogą tutaj też by się coś takiego do blokady sprawdziło - podzielić na 2 strumienie wyjście papy;) Podaj symbol orbitrola;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
tekmie



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 1432
Skąd: zach-pomorskie,Kosz.-Dar.

PostWysłany: 14:02 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Nie mam tego sprzętu,ale przesyłam schemat układu hydraulicznego Bizona https://picasaweb.google.com/lh/photo/uXrj0gAqqM_0cRTyetcCIg?feat=directlink W układzie powinien być regulator przepływu(na rys.poz.2)Nie wiem jak to jest w twoim przypadku zamontowane,ale brak tego może mieć wpływ na pracę orbitola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
damian9871
Moderator


Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 2720
Skąd: wlkp

PostWysłany: 13:57 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dopiero po czasie zauważyłem, że zrobiłem nowy temat a nie zamieściłem w istniejącym, dlatego proszę admina o przeniesienie go w odpowiednie miejsce

kolego nie doczekasz się
zapraszamy zajrzyj
http://forum.farmer.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jaqby86



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4

PostWysłany: 11:31 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem nowy na tym forum i dopiero po czasie zauważyłem, że zrobiłem nowy temat a nie zamieściłem w istniejącym, dlatego proszę admina o przeniesienie go w odpowiednie miejsce;)
Wracajac do sprawy, układ odpowietrzyłem, była niewielka ilość powietrza w siłowniku. Ale to nie rozwiązało sprawy. Tak jak piesze Gustlik prawdopodobnie orbitrol nie "lubi" ciśnienia na zwrocie,spróbuję dać go bezpośrednio na zbiornik.
Zastanawiam się nad rozwiązaniem blokady tylnego mostu w chwili gdy orbitrol będzie potrzebował wolnego zwrotu. W katalogu nowszych typów MTZ gdzie montowali już orbitrol zwrot jest przez dwa zaworki ciśnieniowe jeden przy mechanizmie sterowania blokadą a drugi na dole kolumny, ale taki układ nadal pracuje na ciśnieniu więc może być problem.
W jaki sposób można przerobić tą blokadę? Jakieś sugestie??
Czytałem gdzieś o przeróbkach blokady na powietrze, ale to wiąże się z ciągłą praca sprężarki. Pomyślałem o wykorzystaniu ciśnienia oleju z układu hydrauliki, tylko pytanie jest jakie powinno być ciśnienie oleju?

Dzisiaj zrobię kilka zdjęć mojego sprzętu po lifcie sterowania, może przyda się komuś jak będzie chciał poprawić pracę na tym ciągniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Gustlik



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 518
Skąd: Ustroń - też na granicy

PostWysłany: 10:36 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może być tak że twój orbitrol nie może mieć ciśnienia na zwrocie (T) albo maż coś walnięte w nim bo P maż dobrze podłączone P - zasilanie T powrót (tutaj zależy czy może na ciśnieniu pracować to może dalej iść do czegoś jeszcze a jak nie prosto w zbiornik) no i A-B do siłownika i to by na tyle było. Jakieś filozofii tam nie ma zawory są wewnątrz niektóre maja jeszcze dodatkowy powrót bezpośredni do sinika ale rzadko spotykane, jak to wygląda w MTZ nie wiem;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
leszek04061



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 68
Skąd: mazury

PostWysłany: 10:08 Wto 8 Lut 2011    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To pytanie powinienes zamiescic w istniejącym juz temacie wszystko o mtz.Ale ja tez jestem ciekawy odpowiedzi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jaqby86



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 4

PostWysłany: 10:18 Nie 6 Lut 2011    Temat postu: Montaż orbitrola w MTZ 82 z napędem z 87 roku Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich posiadaczy tegoż właśnie sprzętu. Problem mój dotyczy montażu orbitrola w miejsce tego nieszczęsnego serwomechanizmu. Kupiłem na allegro cały komplet co by się nie męczyć i nie szukać poszczególnych części. problem miałem z oznaczeniami orbitrola P,T,A,B podejrzewam, że P-pump(pompa), T-tank(zbiornik), A,B lewe prawe wyjście do siłownika (najwyżej będzie skręcał odwrotnie).Znalazłem schemat Danfossa z tylko oznaczeniami T i P, zgodnie z moimi wyżej wymienionymi przemyśleniami. Podjąłem próbę złożenia. Układ zadziałał po chwili kręcenia( chyba musiał się odpowietrzyć??).Ale co się okazało. Orbitrol lekko się zacina, i w pewnych ustawieniach kierownicy sam delikatnie skręca koła. Mam kilka pytań odnośnie montażu bo na żadnym forum nie znalazłem odpowiedzi.

1. Jak powinien być podłączony orbitrol, wyjścia ma oznaczone literami P,T,A,B?

2. Gdzie powinien być podłączony przewód nadmiarowy/powrotny z orbitrola?

3. Czy układ trzeba odpowietrzyć?

4. Co ze sterowaniem blokady tylnego mostu?

Prosił bym o jakieś zdjęcia z Waszych rozwiązań problemu montażu Orbitrola zamiast tego nieszczęsnego serwomechanizmu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PPR Strona Główna -> Maszyny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach