Skocz do zawartości
Liberacki

Kabiny w ciągnikach.

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam wszystkich do dyskusji.

Mam problem odnośnie kabiny w ursusie c330 a mianowicie chcę ją zdemontować i używać ciągnik bez niej gdyż tak będzie w moim wypadku praktyczniej. No i tu pojawie się problem czy bez kabiny można jeździć po drogach publicznych(mieszkam przy krajówce) czy wymagany jest może kawał ramy ochronnej taki jak w ciągnikach sadowniczych no i czy ewentualnie taka rama musi mieć atest czy można samemu coś takiego spłodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dużo ciągników śmiga bez kabiny, z tego co pamiętam kabina lub rama jest wymagana przy pierwszej rejestracji tylko, w dowodzie rejestracyjnym chyba nic nie ma o kabinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kabiny może być nie przyjemnie późną jesienią i zimą

Ale nie jest to problem nie do przebrnięcia. Znam wiele osób, które jeżdżą bez kabiny i jakos wytrzymują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam C-330 z 85 roku i od nowosci nie mam kabiny i nikt sie jeszce o to nie przypiepszył do mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze nikt ale kiedyś w końcu może a ja mam takie szczęście mieszkać przy bardzo ruchliwej drodze i średnio min2 razy w tygodniu jadąc na lub z pola napotykam na niebieskich z lizakiem no i lepiej mieć prawo po swojej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja. Tym bardziej, że oststnio policja czepia się o byle g...o.

Wystarczy, że nie ma płynu do spryskiwaczy i można zapłacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już mamy temat o kabinach użytkuje ktoś w nowym ursusie kabine komfortową ks07 taką jak w nowym 5024, czy jest dużo lepsza jak w agro bisach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te przepisy zminiają się dość często, więc nie wiem, czy wpierwszym lepszym kodeksie da się takie rzeczy wyczytać. Najlepiej, gdybyś miał jakiegoś znajomego w drogówce, albo kogoś kto siedzi w tych przepisach (choćby instruktor nauki jazdy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla własnego bezpieczeństwa lepiej mieć kabinę , wiadomo bez kabiny wygodniej i lepsze widoki . U mnie kilka lat temu facet na dwóch gazach , ciągnik bez kabiny ,uprawiał pole i nie wychamował przed rowem melioracyjnym i już go niema , a niedawno drugi dwugazowiec też bez kabiny siał nawozy i też nie wychamował przed wałem ziemi z wykopanego stawu , ciągnik go przygniótł i skończył w szpitalu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie koleś na dwóch gazach przejechał porzez mój płot a zaraz za płotem był pniak i władymirec przejechał na dwóch kołach kilka metrów i przyjebał w słup wysokiego napięcia, a kolesia wyrzuciło kilka metrów obok.

Bez kabiny napewno w trzydziestce bedzie lżej "na głowe" 2 cylinderko powodują duże wibracje a przekonałem się o tym jak w mojej c330 brezentowy dach zastąpiłem blachą jak bym siedział w beczce a ktoś walił kijem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od takich wypadków może ochronić orurwanie ciągnika. A widocznosci raczej nie zmniejszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w stacji diagnostycznej no bo to oni powinni wiedzieć najlepiej no i po 10 min wertowania kartek z przepisami w końcu się dowiedziałem że ciągniki starsze niż 1984r mogą śmigać bez kabiny i jakiegokolwiek orurowania.

Po prostu kiedy były produkowane były inne przepisy gdzie rejestrowano bez kabin no i teraz muszą to ciągnąć

Więc czekam na chwilę przerwy w pracach polowych i biorę się za ściąganie kabiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam od 1989 ( czyli od nowości ) Ursusa C-330, który od początku swojego istnienia śmiga bez kabiny. Nikt się oto do mnie nie przyczepił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja c260 wyprodukowana w 86 roku też na początku nie miał kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też kiedyś prawie dachowałem kkabrioletem. czułem jak się prawe koło podnosi. 3paka bez kabiny jest sporo wygodniejsza: lepsza widocznosc, ciszej, klima... ale troche niebezpieczna. Chyba sobie założę jakieś rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie składam kabinę do t-25 macie może jakiś pomysł na dach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dzisiaj w stacji diagnostycznej no bo to oni powinni wiedzieć najlepiej no i po 10 min wertowania kartek z przepisami w końcu się dowiedziałem że ciągniki starsze niż 1984r mogą śmigać bez kabiny i jakiegokolwiek orurowania.

Po prostu kiedy były produkowane były inne przepisy gdzie rejestrowano bez kabin no i teraz muszą to ciągnąć

Więc czekam na chwilę przerwy w pracach polowych i biorę się za ściąganie kabiny

Ciągniki rejestrowane po raz pierwszy po 31.12.1993 obowiązkowo muszą posiadać kabinę lub ramę ochronną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie...niedawno dowiedzialem sie ze ktos kto robi kabiny do ciagnikow i tury dokladnie to Pienki Krzywanskie,pewnie nie kojarzycie,ale mniejsza o to. Gosciu robil te kabiny i tury bez zadnych atestow a pozniej niektorzy mieli problem z przegladami teraz podobno juz ma zalatwione wsyztskie formmalnosci i wszystko jest prawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kabina ma nie być gazoszczelna to może zrobić dach z brezentu. Nie nagrzewa się na słońcu i jest przewiewny, a wody też nie przepuści i hałasu też brezent nie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A my na c360 mamy konstrukcje z rur i przednia szybe wkladana na bolcach i zawleczkach bo ciagnik jest uzywany do jazdy po kurnikach i trzeba szybko sciagac.a dach mamy obleczony folia do krycia dachow jutafol

Na c330 byly kabiny rurowe i na pewnej wysokosci mozna je przeciac wspawac bolec i juz jest szybko sciagana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...