Skocz do zawartości
Gość FLorian

Przyczepy rolnicze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Witam wszystkich.Jestem zaintersowany zakupem przyczepy Pronar na 10 ton na tandemie.Co o tym myślicie?Proszę o uwagi sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

słyszałem ze przyczepy pronar szybko rdzewieją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałbym pewne zastrzeżenia co do twojego wyboru. Jeśli się nie mylę, to koła w układzie tandem na ostrym zakręcie powodują tarcie. Jeśli zamierzasz jeździć tą przyczepą po drodze, to wiekszego problemu nie będzie, ale jeśli bedziesz musiał zrobić gdzieś ostrzejszy zakręt na polu, możliwe, że sobie zablokujesz przyczepę.

Tak mi się tylko wydaje. Jeśli coś źle piszę, proszę nie bijcie

 

Sam chciałem już kiedyś założyć temat o przyczepach, ale zabrakło mi czasu.

Wracając do drugiego pytania: to chodzi mi o platformę do przewożenia klocków po prasie Z-224. Co najlepiej się do tego nadaje. Jak narazie jeździ się z platformą tworzoną pod zaciąg końmi, ale zaczep sie dorobiło i jeździ sie ciągnikiem. Na tą platformę wejdzie tyle klocków, co na dwie przyczepy 4 tonowe. Problem polega na tym, że o ile, jak się jedzie prosto to wszystko jest w porządku, gorzej jest, jeśli trzeba skręcić, a w szczególności zrobić mniejszy zakręt, owa platforma się załamuje.

Zastanawiałem się czy taki barakowóz byłby dobry jako platforma. Wystarczyłoby zdjąć całą górę. Ma resory, więc jazda by była badziej wygodna, a pozatym podłoga jest nisko, więc lżej by się również ładowało.

Może macie jakieś lepsze pomysły, jestem otwarty na propozycje.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję kopię homologacji do przyczepy D-47A.Skończył mi się dowód rejestracyjny (brak miejsca na wpisy) więc diagnosta wystawił zaświadczenie,

tylko że do tej pory miała ona 4500kg ładowności i 1800kg masy własnej.

Na zaświadczeniu napisał 4000kg ładowności i 2040 kg masy własnej mówiąc że w katalogu są takie dane.Jeśli przedstawię mu kopię homologacji to wówczas może to zmienić. W Sanoku powiedzdzieli że przyczepy takowej już nie produkują i brak do niej homologacji. Żeby było śmieszniej to C-360 może ciągnąć przyczepy o masie całkowitej do 10500kg, potwierdzili to w URSUSIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przyczepe do przewozu slomy to barakowóz wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem.Chyba że cię stać na nową przyczepę do przewoz bel więc i kostki też przewiaziesz 2osie ładowność 7,4t-19200,- 3osie 10,4t 26600 oczywiście ceny netto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o przyczepe do przewozu slomy to barakowóz wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem.Chyba że cię stać na nową przyczepę do przewoz bel więc i kostki też przewiaziesz 2osie ładowność 7,4t-19200,- 3osie 10,4t 26600 oczywiście ceny netto.

No niestety mnie nie stać, a dokładniej to mojego wujka nie stać. A chodzi oto, żeby to zrobić jak najniższymi kosztami. Tylko nie wiem, czy dorwę gdzieś tanio jakiś barakowóz.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja tam kupuje przyczepe (8t) z Metaltechu moim zdaniem jakościowo lepsza od Pronara choć 3000 droższa :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
http://www.cynkomet.pl/data/glowna_tabela2.htm

i ceny:

T-169/1 4 t, ściany cynkowane 500mm - 16.170+VAT

 

T-169/1 4t, ściany cynkowane 1000mm - 17.970+VAT

 

T-169/2 6t, ściany cynkowane 500mm - 17.425+VAT

 

T-169/2 6t, ściany cynkowane 1000mm - 19.230+VAT

 

Miał ktoś doświadczenie z tymi przyczepami.

 

Są dużo tańsze od Metaltechu i Pronara, a na dodatek ocynkowane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

hw 80 sa naprawde dobre. duzo bylo tego w pgr i do dzis dnia chodza i sa ok.

 

a cynkomet to dawny biafarm czy cos takiego z czarnej bialostockiej. stary uznany producent ktory upadl i zminil sie wlasciciel i nazwa na cynkomet. dealerem tych przyczep byl wczesniej korbanek wiec nie byly chyba najgorsze bo oni ostatniego szajsu chyba nie sprzedaja. Ja sa mam 2 przyczepy 12 t tylko ze jeszcze z biafarmu i sa lux.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a cynkomet to dawny biafarm czy cos takiego z czarnej bialostockiej. stary uznany producent ktory upadl i zminil sie wlasciciel i nazwa na cynkomet. dealerem tych przyczep byl wczesniej korbanek wiec nie byly chyba najgorsze bo oni ostatniego szajsu chyba nie sprzedaja. Ja sa mam 2 przyczepy 12 t tylko ze jeszcze z biafarmu i sa lux.

 

A korbanek jest teraz delerem cynkometu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

przyczepy wyglądają nie źle, troszke mało informacji i jakie sa ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie wy polecacie nowe przyczepy w przedziale 6-8 t.

 

/edit

 

Czym różni się przyczepa HW-8011 od HL-8011 ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy moze ktos przerabiał przyczepe ktora oryginalnie nie miała wywrotu na wywrot do tyłu???jaki jest koszt takiego przerobienia???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie nie ma wywrotu na tył to pewnie ma 2 siłowniki wtedy... No to wywalasz je wstawiasz jeden mocniejszy umieszczony centralnie( czyli dużo solidnego spawania) no i troche mocowania pewnie trzeba by było przerobić tak żeby skrzynia ci sie nie zjebała:P:P Nie powinno być tak drogo tylko dużo zabawy ze spawarką bo wszystko musi być solidne zeby sie nie rozpadło:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśłe że temat jest trochę trudny.Jest to przyczepa która miała wywrot na boki,czy calkowicie sztywna?Bo jeśli sztywna to myślę że nieopłacalna przeróbka.Jeżeli wywrot na boki chcesz zamienić na tył to popieram przedmówce.Można by spróbować rozwiązania jak w naczepach wywrotkach,czyli jeden siłownik z przodu przyczepy,ale napewno trzeba ją wzmocnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myśłe że temat jest trochę trudny.Jest to przyczepa która miała wywrot na boki,czy calkowicie sztywna?Bo jeśli sztywna to myślę że nieopłacalna przeróbka.Jeżeli wywrot na boki chcesz zamienić na tył to popieram przedmówce.Można by spróbować rozwiązania jak w naczepach wywrotkach,czyli jeden siłownik z przodu przyczepy,ale napewno trzeba ją wzmocnić

 

Jest całkowicie sztywna!!wcale nie mam wywrotu!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej opłaca ci sie ją sprzedać, dołożyć troszke i kupić wywrotke bo ceny materiałów które wykorzystasz do przeróbki przerosną prawdopodobnie różnice cen. A jeśli mocno chcesz to musiałbyś oddzielić jakoś pake od ramy, Zrobić jeszcze jeden stelarz o wymiarach ramy i umocować do niego dobrze pake. Później mocujesz do romy siłownik(najlepiej na środko tylko musi być mocny) no i uchwyty z tyłu żeby paka ci z ramy nie zjechała przy kiprowaniu. W sumie nie było by to aż takie bardzo trudne tylko czasochłonne i kosztowne bo musiałbyś wykorzystać mnóstwo mocnej stali, profilów dojdzie jeszcze kupno odpowiedniego siłownika i przewody. Według mnie gra nie warta świeczki:P Zamień zwykłą przyczepe na orginalną wywrotke bo jak wiadomo co orginał to orginał:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci tak zależy na wywrocie na tył to rzeczywiście sprzedaj tą sztywną i kup sobie gilotynę tylko że te przyczepy wytrzymują przy kiprowaniu na tył do 5-6 ton ładowności powyżej jest cienko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak powzyej 6 ton jest cienko ja tez mam takie i maja pogiete ramy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...