Szwajcaria: Emmi ze słabszymi wynikami

12 lutego 2016
Szwajcaria: Emmi ze słabszymi wynikami

2,971 mld euro – tyle wypracował szwajcarski gigant mleczarski za 12 miesięcy 2015 roku. Stanowi to 7,4% mniej niż rok wcześniej. Najmocniej zachowały się produkty markowe: Caffè Latte, Kaltbach, Jogurtpur, Onken, Bontà Divina i Rachelli. Dobre wyniki są też udziałem napojów proteinowych marki YoQua. Inaczej zachowała się sprzedaż produktów ze znakami AOP.


Największy spadek wartościowy firmy na terenie Szwajcarii (dział Szwajcaria) wykazały proszki i koncentraty (aż 15% spadek liczony w CHF) oraz sery. Po drugiej stronie znalazły się produkty świeże, których wartość sprzedaży wzrosła o 2,1%. Całość to 56% obrotów Grupy.

Zdaniem CEO Ursa Riedenera, największym wyzwaniem są niskie ceny i presja importowa, które najpewniej utrzymają się.

Spadki ze sprzedaży w Dziale Ameryka były zauważalne: 81% spadła wartość sprzedaży koncentratów. 10% spadki dotknęły produkty mleczarskie poza serami, których sprzedaż wzrosła o 4,5%. Struktury Działu Ameryka zaliczają sprzedaż realizowaną także w Chile, Hiszpanii, Francji i Tunezji. Całość to 25% obrotów Grupy.

Dzięki akwizycjom w Europie udało się zniwelować złą koniunkturę w obszarze proszków i produktów długoterminowych w Dziale Europejskim, który odpowiada obecnie za 15% obrotów Grupy.

Emmi nie spodziewa się większych zmian w otoczeniu rynkowym w najbliższych miesiącach.

Na terenie rodzimej Szwajcarii Emmi posiada 25 zakładów różnej wielkości.

Forum Mleczarskie


POWIĄZANE

Trzy miliony ptaków trzeba było wybić na Węgrzech z powodu ptasiej grypy, a bezp...

Pojawiły się dwa nowe, potwierdzone ogniska grypy ptaków w Polsce. Tym razem w w...

Agencja Rynku Rolnego przypomina, że do 14 lutego 2017 można składać wnioski o p...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę