aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Dobre pespektywy dla drobiu i jaj - badania Brytyjczyków

13 marca 2019
Dobre pespektywy dla drobiu i jaj - badania Brytyjczyków

Zgodnie z danymi zebranymi przez Kantar Worldpanel  konsumpcja mięsa drobiowego w ostatnim roku w  Wielkiej Brytanii wzrosła mimo spadku konsumpcji mięsa w ogóle.

Sprzedaż świeżego i mrożonego mięsa z kurcząt rzeźnych wzrosła na Wyspach o 2,6 procent. Wzrost ten jest bardzo znaczący jeśli zestawić go ze  spadkiem konsumpcji wieprzowiny o 13 procent, baraniny o 37 procent oraz brakiem zmian w konsumpcji  wołowiny.

Wśród  powodów  rosnącej popularności drobiu na tle innych mięs eksperci wymieniają relatywnie  niską cenę mięsa kurcząt oraz rosnącą popularność dań gotowych lub półgotowych wśród których dominują  dania drobiowe. W Wielkiej Brytanii dominującym asortymentem w sprzedaży drobiu surowego są piersi,  które odpowiadają za około 60 procent sprzedaży.

Jeszcze bardziej niż sprzedaż drobiu wzrosła sprzedaż jaj  – o  4,7 procent.  Kantar Worldpanel tłumaczy to zjawisko nie faktem, że konsumenci kupują częściej jaja, ale tym,  że zwiększyli oni liczbę jaj wkładaną do statystycznego koszyka zakupowego.

Przeciętny brytyjski konsument  ma obecnie jeść jaja na śniadanie dwa razy w tygodniu, a nie jak było  to do tej pory jedynie w sobotę.

 

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz


POWIĄZANE

Wczoraj o godzinie 9.00 odbyła się rozprawa w Sądzie Okręgowym w Szczecinie. Rol...

Ukrińskie media rozpisują się o wywiadzie, jakiego udzieliła Monika Piątkowska, ...

W epoce cyfrowej, gdzie przechowywanie danych w chmurze staje się coraz bardziej...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę