Zgodnie z danymi zebranymi przez Kantar Worldpanel konsumpcja mięsa drobiowego w ostatnim roku w Wielkiej Brytanii wzrosła mimo spadku konsumpcji mięsa w ogóle.
Sprzedaż świeżego i mrożonego mięsa z kurcząt rzeźnych wzrosła na Wyspach o 2,6 procent. Wzrost ten jest bardzo znaczący jeśli zestawić go ze spadkiem konsumpcji wieprzowiny o 13 procent, baraniny o 37 procent oraz brakiem zmian w konsumpcji wołowiny.
Wśród powodów rosnącej popularności drobiu na tle innych mięs eksperci wymieniają relatywnie niską cenę mięsa kurcząt oraz rosnącą popularność dań gotowych lub półgotowych wśród których dominują dania drobiowe. W Wielkiej Brytanii dominującym asortymentem w sprzedaży drobiu surowego są piersi, które odpowiadają za około 60 procent sprzedaży.
Jeszcze bardziej niż sprzedaż drobiu wzrosła sprzedaż jaj – o 4,7 procent. Kantar Worldpanel tłumaczy to zjawisko nie faktem, że konsumenci kupują częściej jaja, ale tym, że zwiększyli oni liczbę jaj wkładaną do statystycznego koszyka zakupowego.
Przeciętny brytyjski konsument ma obecnie jeść jaja na śniadanie dwa razy w tygodniu, a nie jak było to do tej pory jedynie w sobotę.
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz