MERCOSUR1
TSW_XV_2025

GMO: mam prawo wyboru

22 kwietnia 2002

Społeczny Instytut Ekologiczny rozpoczął swoją kolejną kampanie informacyjną. Tym razem pod hasłem: CZY WIESZ CO JESZ - MASZ PRAWO WYBORU

Pojęcie żywności genetycznie modyfikowanej nie jest już niczym nowym dla polskich konsumentów. Z badań CBOS wynika, że zaledwie co szósty Polak nie wie nic na temat organizmów modyfikowanych genetycznie. W opinii Polaków, GMO są ponad dwukrotnie częściej kojarzone ze zjawiskami negatywnymi niż pozytywnymi, natomiast prawie 60% badanych nie wie, że produkty wytworzone z użyciem GMO już są  dostępne na naszym rynku. 3/4 badanych zadeklarowało, że nie zamierza kupować artykułów wytworzonych z użyciem GMO.  

Celem nowej kampanii SIE jest uświadomienie polskiemu konsumentowi, że ma prawo żądać, aby produkty żywnościowe zawierające modyfikacje genetyczne były oznakowane zgodnie z polskim prawodawstwem. W takiej bowiem sytuacji, każdy kupujący miałby możliwość wyboru. 

Do kampanii Społecznego Instytutu Ekologicznego przyłączyły się także inne ogólnopolskie organizacje pozarządowe.

Chcesz wziąć udział w akcji Społecznego Instytutu Ekologicznego? 
Skontaktuj się z SIE – tel. 0 22 668 97 92. Więcej szczegółów na stronie http://www.gmo-bio.org.

Czytaj także: GMO: Kto ma rację?


POWIĄZANE

Twierdzenia dotyczące ekologii: podwójne wysiłki weryfikacyjne mogą prowadzić do...

Wszyscy wszystkim składają życzenia. Oto kolejna dawka optymizmu i wspólnoty cel...

Herbatki funkcjonalne Zioła Mnicha – w trosce o zdrowie Chcąc zadbać o prawidłow...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę