Azoty_Kedzierzyn_4_04_16

Z ekotorbą na zakupy

17 lipca 2003

Jest doskonała jak niebo, możesz nosić w niej zakupy, zabrać ją na wycieczkę albo dać ją komuś bliskiemu – głosi ulotka, jaką przygotował Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć, w związku z właśnie rozpoczętą ogólnopolską kampanią "Dobra Torba", mającą promować ekologiczne, płócienne torby na zakupy.

Obecnie obserwuje się wzrost zainteresowania tego typu torbami. Ludzie coraz częściej po nie sięgają, jednak wciąż brak ich na rynku. Dlatego już niedługo płócienne torby pojawią się w krakowskich sklepach – poinformowała Katarzyna Terlecka ze Stowarzyszenia Polska Zielona Sieć.– Będziemy wprowadzać je do sklepów, przekonując konsumentów, że płócienne torby stanowią alternatywę dla mniej trwałych, brzydszych i nieprzyjaznych dla środowiska plastikowych reklamówek. Kluczem do sukcesu, prócz odpowiednich ustaw, jest jednak zaangażowanie zwykłych ludzi. To właśnie oni, kupując ekologiczną torbę, mogą się przyczynić do ochrony środowiska w naszym mieście.
 
Kampania "Dobra Torba" odbywa się równolegle w Białymstoku, Szczecinie, Lublinie, Łodzi oraz Wrocławiu i jest największym tego typu przedsięwzięciem w kraju. Wyprodukowano ok. 60 tys. płóciennych toreb (do krakowskich sklepów trafić ma 5 tys.). Obecnie stowarzyszenie prowadzi rozmowy z placówkami handlowymi, w których odbywać się ma sprzedaż toreb (sugerowana cena to 3 zł). Chcemy, by w możliwie jak największej ilości miejsc można było kupić ekologiczne torby. Mamy nadzieję, że właściciele krakowskich sklepów włączą się w kampanię – mówią pomysłodawcy akcji. W sklepach, prócz toreb, znajdą się także plakaty oraz materiały promocyjne.
 
Wraz z akcją promującą płócienne torby rozpoczął się także II etap kampanii "Butelko zwrotna wróć!", mający promować opakowania wielorazowego użytku. Już w zeszłym roku Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych i Towarzystwo na rzecz Ziemi stworzyły program edukacyjny "ZIELONA BUTELKA". Przygotowaliśmy specjalny pakiet informacyjny, przeznaczony dla właścicieli krakowskich sklepów, urzędów, instytucji i szkół. W jego skład wchodzi m.in.: plakat zachęcający do używania opakowań wielorazowych, wywieszka z informacjami o oznaczeniach stosowanych na opakowaniach oraz płócienna torba – poinformowała Iwona Głuszyńska z Towarzystwa na rzecz Ziemi. – Jednym z głównych celów akcji jest wsparcie wdrażania Ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. Poprzez kampanię chcemy też kształtować odpowiednie zachowania konsumenckie, bo przecież każdy z nas może ograniczyć produkcję śmieci, kupując napoje w szklanych butelkach zwrotnych, a nie w plastikowych.
 
Dzięki dotacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, akcja ta będzie miała zasięg ogólnokrajowy. Włączyć się ma do niej 10 organizacji pozarządowych z całej Polski, które otrzymają środki finansowe i materiały do prowadzenia kampanii regionalnych.


POWIĄZANE

Dnia 16 listopada minister rolnictwa Słowacji na spotkaniu Rady ds. Rolnictwa oś...

Ponad 11 mln ha, czyli 6,2 proc. całej użytkowanej w UE ziemi rolnej, jest upraw...

Jako organizacja zrzeszająca osoby i firmy tworzące certyfikowaną ekologiczną ży...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę