MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne

18 lutego 2016
Przedsiębiorco, podbijaj rynki zagraniczne

Jest mnóstwo przykładów polskich przedsiębiorstw, które odniosły sukces na rodzimym rynku, ale nigdy nie spróbowały sił za granicą. A szkoda, bo wiele naszych firm ma świetnych fachowców i innowacyjne produkty, wyróżniające się jakością na tle tych, które oferuje zagraniczna konkurencja.

Firmy decydujące się na wejście na nowy rynek powinny pamiętać o kilku ważnych rzeczach. „Istotnym elementem jest jego wybadanie, chociażby zrobienie próby na małej liczbie klientów, ewentualnie »rozpoznanie bojem«, które sprawdza się także w biznesie, nie tylko w wojskowości” – mówi serwisowi infoWire.pl Cezary Małuj, prezes firmy Focus Telecom Polska.

Bardzo ważne jest również, aby przed rozpoczęciem zagranicznej ekspansji wziąć poprawkę na kulturę regionu, w którym chcemy się pojawić z naszymi produktami. Konieczne będzie też przezwyciężenie bariery językowej. Ograniczenie się do komunikacji w uniwersalnym języku angielskim może okazać się niewystarczające.

Pomocne w zaistnieniu na rynku zagranicznym będzie także nawiązanie współpracy z lokalnymi instytucjami i przedsiębiorstwami. Często mają one bardzo dobrą sieć dystrybucji, ale brakuje im odpowiednich produktów, co da się doskonale wykorzystać. Ponadto warto uzyskać wsparcie z naszych rządowych programów stymulujących ekspansję rodzimych firm za granicę.

infowire.pl


POWIĄZANE

Przykład drożejącego masła pokazuje, jak mocno zmienia się podejście sieci handl...

Polska umacnia swoją pozycję jako jeden z liderów rynku miodowego w Europie i na...

Kończący się rok 2024 będzie rekordowy dla producentów żywca kurcząt rzeźnych – ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę