Azoty_Kedzierzyn_4_04_16

870 tys. euro z unijnego budżetu na promocję polskiego mięsa

14 grudnia 2006

870 tys. euro przeznaczy Komisja Europejska na promowanie poza granicami UE polskiego mięsa. Polski wniosek znalazł się wśród dziesięciu zaaprobowanych w poniedziałek programów z różnych krajów członkowskich. W sumie przez trzy lata Komisja wyda na promocję europejskich artykułów rolnych w krajach trzecich ponad 9 mln euro.

Zgodnie z wnioskiem złożonym przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP promocja polskiego mięsa ma trwać dwa lata i będzie w sumie kosztować 1,74 mln euro. Zgodnie z unijnymi przepisami, kosztami podzielą się po równo strona polska i Komisja Europejska. W grę wchodzi przede wszystkim dofinansowanie udziału w targach i kampaniach reklamujących zalety europejskiej - więc także polskiej - żywności.

"Sprzedaż na rynkach zagranicznych kryje w sobie ogromny potencjał. Zwiększenie widoczności naszych jakościowych produktów jest sprawą absolutnie kluczową" - powiedziała unijna komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer-Boel.

Wśród produktów, których promocja będzie dofinansowywana ze środków UE, poza polskim mięsem są także greckie wina i owoce, włoska oliwa, duńskie wyroby mleczarskie i holenderskie kwiaty. Działania promocyjne będą prowadzone w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Indiach i Chinach.


POWIĄZANE

Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna żąda przywrócenia obowiązkowych świadectw zd...

Znane i doceniane przez rzesze konsumentów Wędliny z Borów Tucholskich ponownie ...

Ubój gospodarski odbywa się często bez nadzoru weterynaryjnego - wynika z kontro...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę