MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Aparaty cyfrowe okiem serwisu Skąpiec.pl - moda na lustrzanki

2 lipca 2010
Serwis Skąpiec.pl (http://www.skapiec.pl) zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz porównywarki cen wynika, że najbardziej pożądaną marką jest Canon, a internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę niż po prosty kompakt.
Z danych serwisu Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19-procentową stratą).

Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę jak dobrej jakości kompakt.

 Nie bez znaczenia pozostaje także "upraszczanie" lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.

 Złoto dla Canona
Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93 proc. wyborów spośród 26 prezentowanych na Skąpiec.pl marek.

Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 p.p. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42 proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.). Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).
Aparaty cyfrowe systematycznie tanieją i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli. To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej.

Przedział "do 400 zł" wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru "cena". Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 p.p.

Skąpiec.pl rozpropagował ideę porównywania cen na polskim rynku w 2004 roku. Obecnie współpracuje z 1700 e-sklepów i prezentuje ok. 1,2 mln produktów.

 

 

POWIĄZANE

Kawały, będące jedną z najbardziej uniwersalnych form dowcipu, od wieków pełnią ...

AleBrowar, jeden z pionierów kraftowej rewolucji piwnej w Polsce, uwarzył w rama...

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało, że polscy rolnicy będą powoływani n...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę