Azoty_Kedzierzyn_4_04_16

6030 – Przygoda pracy na poziomie Premium

9 lutego 2007
 
 

Ciągnik 6830

Ubiegłoroczna premiera nowości John Deere na targach AGRO SHOW 2006 przyniosła wprowadzenie na rynek polski trzech nowych serii ciągników rolniczych, prezentując jednocześnie nowy wymiar pracy i wydajności "Premium". Jedną z tych serii są traktory 6030/7030 z fabryki w Mannheim>.

Nowa generacja ciągników z Mannheim o mocach od 110 do 203 KM (97/68 EC) oferuje dziewięć różnych modeli i łączy najnowszą technologię silników z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą, udowodnione osiągi w polu oraz dziesiątki rozwiązań ergonomicznych w kabinie.

Zastępując ciągniki serii 6020, zaprezentowane w 2001 r. w Sewilli, nowe serie 6030 oraz 7030 z Mannheim utrzymują sprawdzoną technologię pełnej ramy John Deere, przekładnię modułową oraz „dożywotnie” podzespoły jak Perma Clutch II.

Nowa klasyfikacja składa się z następujących modeli:
4-cylindry, 4.5 l. silnik PowerTechPlus
6230 105 KM (ECE R24) - 110 KM (ISO 97/68 EC)
6330 115 KM - 120 KM
6430 125 KM - 130 KM

6-cylindrów, 6.8 l. silnik PowerTechPlus
6530 135 KM (ECE R24) - 140 KM (ISO 97/68)
6630 145 KM - 150 KM
6830 160 KM - 165 KM
6930 175 KM - 180 KM

7430 185 KM (ECE R24) - 190 KM (ISO 97/68 EC)
7530 195 KM 203 KM

Nowe silniki spełniają normę Tier III

Całkowicie nowe ciągniki serii 6030 i 7030 z Mannheim cechują silniki PowerTechPlus, korzystające z najnowszej technologii dla zapewnienia większej mocy, użyteczniejszego momentu obrotowego oraz zmniejszenia zużycia paliwa. Silniki bez trudu spełniają wymagania nowej rygorystycznej normy Tier III, bez kompromisów w zużyciu paliwa, dzięki poprawie jakości wykonania wszystkich nowych silników. Czterozaworowe silniki Diesla wykonane w technologii PowerTechPlus z wtryskiem common rail wyposażono w turbinę o zmiennej geometrii łopatek, aby zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić ich elastyczność. Poprawiony przepływ powietrza oraz wydajność spalania osiągnięto poprzez zastosowanie kombinacji techniki czterozaworowej z systemem recyrkulacji gazów wylotowych (EGR), co pozwala spełnić dzisiejsze, surowe wymagania emisji spalin bez zwiększania zużycia paliwa.

Inteligentne Zarządzanie Mocą
Wszystkie ciągniki serii -30 są dostępne z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą, co zapewnia dodatkową moc przy pracy z WOM oraz w transporcie. Inteligentne Zarządzanie Mocą jest unikalnym rozwiązaniem, zapewniającym dodatkowe konie mechaniczne do transportu oraz przy korzystaniu z WOM podczas jazdy. W zależności od mocy znamionowej silnika dodaje ono nawet do 25KM. Dodatkowa moc jest generowana przy włączonym WOM-ie, gdy ciągnik się porusza a WOM wykryje obciążenie. Aby system został aktywowany podczas transportu, prędkość ciągnika musi przekroczyć 14 km/h, zanim system się uaktywni.

Nowy wygląd oraz poprawiony komfort operatora
Liczne zmiany stylistyczne na zewnątrz oraz w kabinie operatora podnosi komfort, a zatem pomaga klientowi zwiększyć produktywność maszyny. Nowa linia maski silnika optycznie ją zwęża, jednocześnie dając odczucie operatorowi, że prowadzi maszynę większej serii 7000 bądź 8000. Oprócz perfekcyjnej stylizacji, ksenonowe oświetlenie robocze daje lepszą widoczność w nocy i pozwala na dłuższą pracę bez zwiększania zmęczenia operatora.

Kabiny nowej serii -30 cechuje całkowicie nowa stylizacja wnętrza. Deska rozdzielcza, konsola z prawej strony oraz schowek po lewej stronie wykonano w nowej, jaśniejszej kolorystyce i w przeprojektowanym kształcie. Fotel operatora ma głębsze siedzisko, zapewniając mu luksusowe środowisko pracy. Aby łatwiej można było sterować rewerserem, umieszczono w nowej desce rozdzielczej, bliżej koła kierownicy tak, jak dźwignia wycieraczek czy kierunkowskazów, które teraz wyłączają się same jak w samochodzie. Aby zapewnić doskonałą widoczność operatorowi z każdej pozycji, cała deska rozdzielcza jest teraz teleskopowo regulowana.

Nowa, jednoczęściowa konsola po prawej stronie zapewnia operatorowi najlepiej rozmieszczone przełączniki w szerokim zakresie zastosowań i wymagań, włączając wybór pomiędzy mechanicznym bądź elektronicznym sterowaniem zaworami hydraulicznymi, umieszczonymi pod prawą ręką. Włączniki przedniego oraz tylnego WOM-u są teraz zlokalizowane w linii, pomiędzy innymi przełącznikami, sterowanie HMS oraz AutoTrac są zlokalizowane obok sterowania TUZ-em.

Nowy Command Center w każdym ciągniku 6030 i 7030 Premium jest kombinacją centrum informacyjnego oraz monitora ustawień w jednym, dużym, w pełni kolorowym wyświetlaczu. Dla funkcji często używanych takich jak TUZ, silnik, przekładnia, HMS oraz gniazda hydrauliki operator znajdzie skróty na panelu sterowania. Poprzez panel sterowania te ustawienia mogą być łatwo zmieniane. Funkcje, które są rzadziej używane, zostały zebrane na jednej stronie menu, którą można wywołać poprzez naciśnięcie przycisku menu i przy użyciu pokrętła. Dodatkowe ustawienia mogą być włączane poprzez programowalne przyciski na górze CommandCenter. Może ono również służyć jako centrum informacyjne, wyświetlające pożądane dane maszyny.

Na przykład, aby dostosować zawieszenie przedniej osi (TLS), operator może wybierać pomiędzy trybami działania takimi, jak “Auto”, “Max” bądź “Manual” z menu programu. Nowy system TLS Plus automatycznie zapewnia regulację amortyzatorów, co daje najlepszą jakość jazdy w ekstremalnych warunkach z najlepszą trakcją.

Położenie “Max”, ustawia zawieszenie w maksimum sztywności zwiększając ciśnienie oleju hydraulicznego w systemie TLS, tworząc maszynę idealną do pracy przy przenoszeniu palet ładowaczem, gdzie bardzo ważna jest dokładność sterowania.

Kabina ciągnika została zamontowana na łożyskach z przodu a tylne amortyzatory hydraulicznego zawieszenia kabiny (HCS) wyposażono w zintegrowane gumowe uchwyty, które jeszcze lepiej poprawiają wyciszenie kabiny. Tak, więc z 70,6 dBA głośności, kabiny nowej serii -30 są najcichszymi na rynku, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie komfortu użytkowania.

Bezprecedensowa jakość i komfort będzie także zapewniona przez nowy CommandArm, integrujący dźwignię AutoPower i nową konsolę. Będzie on opcją wyposażenia dla serii -30, razem z przekładnią AutoPower oraz elektronicznymi gniazdami zaworów hydraulicznych. Dla bardziej wymagających klientów John Deere oferuje skórzane obicie fotela operatora oraz kierownicy, dostępne jako opcje.

Pozostałymi elementami, podnoszącymi komfort są: uchwyt na napoje w prawej konsoli, nowy schowek po lewej stronie, który może byc zamówiony jako aktywna lodówka, nad którym można również zamontować opcjonalne biuro polowe. Automatyczna kontrola temperatury ClimaTrak z systemem odparowania szyb albo elektro-mechaniczny system sterowania temperaturą EMTC, który wyposażono w bezstopniową regulację dmuchawy.

Nowa instalacja elektryczna
Nowa instalacja elektryczna redukuje ilość bezpieczników i przekaźników o 40% poprzez wprowadzenie instalacji modułowej. Zmieniono ułożenie przewodów by poprawić jakość i zmaksymalizować niezawodność dzięki zwiększeniu liczby zabezpieczeń oraz uchwytów.


POWIĄZANE

John Deere wprowadza dwa nowe sześciocylindrowe modele ciągników o najwyższym po...

Na targach Agraria 2016 firma STEYR przedstawiła obszerne aktualizacje wprowadzo...

Podczas francuskich międzynarodowych targów maszyn rolniczych, marka Case IH zdo...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę