Opona przyczep wielkogabarytowych i maszyn rolniczych

3 grudnia 2015
MICHELIN CARGOXBIB High Flotation to pierwsza opona z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do przyczep rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach. Ciśnienie powietrza w nowej oponie może wynosić od 0,8 bara podczas prac polowych, do 4 barów podczas jazdy po drogach publicznych.
W dużych gospodarstwach rolnych stosuje się dziś zaawansowane technologicznie przyczepy przeznaczone do różnych zadań, takich jak transport obornika, kiszonki czy sianokosy. Są one często wyposażone w nowatorskie układy zawieszenia, hamulcowe oraz w systemy pozwalające na dostosowanie ciśnienia powietrza w oponach do obciążenia i warunków użytkowania.
Nowa opona jest przystosowana  do współpracy z  systemami regulacji ciśnienia, dzięki którym można:
  • Regulować ciśnienie w zależności od warunków pracy i jakości gleby na polu.
  • Lepiej chronić glebę i zmniejszać zużycie paliwa.
  • Zapewnić pojazdom możliwość poruszania się w pełną prędkością.
  • Wydłużyć okres użytkowania opon.
  • Opony do przyczep muszą zapewnić:
  • Odporność na intensywne użytkowanie i obciążenia sięgające do 10 ton na oś.
  • Możliwość jazdy z prędkością do 60 km/h podczas jazdy na drodze.
  • Przyczepność w ciężkich warunkach polowych, również na pochyłościach i podjazdach, chroniąc jednocześnie glebę.
Powyższe oczekiwania spełniają przedstawione opony. Zamontowane na przyczepach wyposażonych w system kontroli ciśnienia gwarantują osiągi przy ciśnieniu od 0,8 bara w polu do 4 barów na drodze. W przyczepach nie wyposażonych w systemy regulacji ciśnienia można je zastosować  przy ciśnienia  2,5-3 barów. Dla porównania, opony konkurentów pracują z ciśnieniem 4-5 barów.



Najważniejsze cechy prezentowanej opony:
  • Zaokrąglone barki opon minimalizują ugniatanie gleby i zapewniają większą odporność opon na zużycie oraz zmniejszają ryzyko przemieszczania się ładunku podczas transportu.
  • Rzeźba bieżnika opony ma rowki z licznymi krawędziami i niekierunkowe klocki, dzięki czemu opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie i równomiernie się zużywa. Dodatkowa korzyść to możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe, czy odwrócenia opony na obręczy, a tym samym przedłużenie trwałości ogumienia.
  • Szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantują dobre właściwości samoczyszczące opony. Dzięki nowemu samoczyszczącemu bieżnikowi opona oczyszcza się nawet trzykrotnie szybciej od opon poprzedniej generacji.
Opisane opony mają większy obszar kontaktu z podłożem od opon konkurencyjnych producentów ogumienia (średnio o 17% przy 2 barach i 37% przy 4 barach), oferując dzięki temu lepszą trakcję i większą ochronę gleby.



Opona jest już obecnie montowana jako opona na oryginalne wyposażenie. Na rynek wymiany trafi na początku przyszłego roku. Będzie dostępna w następujących rozmiarach:
600/55 R26.5 165D
710/50 R26.5 170D
710/45 R22.5 165D
650/65 R30.5 176D
750/60 R30.5 181D

POWIĄZANE

Podlaska firma produkująca maszyny rolnicze – Metal – Fach aktywnie rozpoczyna n...

W 2017 r. marka STEYR może z dumą spojrzeć w przeszłość, mając za sobą pasmo suk...

20 grudnia 2016 r. spółka Ursus SA i przedstawiciele dwóch uczelni wyższych z Lu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę