Biogas Poland 2025 950
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Appolonia - polska marka jabłek z szansami na sukces

19 marca 2015
,,Puls Biznesu'' pisze, że najwyższa już pora na stworzenie i wypromowanie na świecie silnej marki polskich jabłek - uważają przedstawiciele Appolonii, zrzeszenia 19 grup producenckich. Jej prezes, Michał Lachowicz, przekonuje, że dzięki zjednoczeniu sił podbój kolejnych zagranicznych rynków będzie łatwiejszy.
Grupy producenckie działające w ramach Appolonii (m.in. La-sad, Sadeks, Polsad, Twój Owoc i Applex) rocznie produkują około 300 tys. ton jabłek. 220 tys. ton z nich spełnia normy dla owoców deserowych. Stanowi to kilkanaście proc. wszystkich jabłek deserowych zbieranych w Polsce.

Polska jest największym na świecie eksporterem jabłek, jednak wciąż są one niepodpisane, jest to produkt "no name", a więc de facto nikt nie bierze za niego odpowiedzialności - podkreśla Lachowicz w rozmowie z "PB". Marka Appolonia ma to zmienić. Na tę chwilę obecna jest w Hiszpanii, ale zrzeszenie grup producenckich poszukuje przedstawicieli także w innych krajach.

Dotychczas stworzenie silnego brandu owocowego lub warzywnego w Polsce się nie udało. Jak zauważa "PB", w ubiegłym roku o planie wprowadzenia na rynek markowych jabłek informował Maspex Wadowice. Firma chciała sprzedawać je z logo Tymbark, lecz sprzedaż jak dotąd nie ruszyła.


POWIĄZANE

Afrykański pomór świń (ASF) znów zbiera żniwo w polskim rolnictwie. Tym razem na...

W Polsce nie brakuje żyznych gleb, pracowitych rąk i pokoleń doświadczenia. Brak...

Bruksela znów zawiodła rolników. Najnowsze porozumienie handlowe między Unią Eur...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę