A_BIO_AGRO_950

ARR-Na programy promocji żywności UE wydała 32 mln euro

5 stycznia 2016
 Jeśli chodzi o promocję żywności, Komisja Europejska zaakceptowała dotychczas 13 programów. Przeznaczono na nie 32 mln euro - mówi Agnieszka Czubak, kierownik Działu Promocji Agencji Rynku Rolnego.
Z wymienionych 13 programów, tylko 4 kampanie dotyczyły promocji mięsa. - Z tych czterech jedynie kampania promocji wieprzowiny wytwarzanej w ramach systemu jakości PQS jest już realizowana na rynku wewnętrznym w Polsce - mówi Agnieszka Czubak. - Jeśli chodzi o budżety kampanii promocji mięsa - na wszystkie cztery przeznaczono 5,5 mln euro, z czego prawie 2 mln na kampanię promującą wieprzowinę wyprodukowaną w systemie PQS - dodaje.

Kampania będzie realizowana w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej, co oznacza, że w 50 proc. jest finansowana ze środków Unii Europejskiej. - 30 proc. pochodzi ze środków krajowych a 20 proc. (czyli ok. 1,5 mln euro) to wkład własny organizacji branżowej. W tym przypadku pochodzi on ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego - tłumaczy kierownik Działu Promocji ARR.


POWIĄZANE

Organizacje rolnicze, środowiskowe i związkowe ostrzegają przed umową, która pod...

Organizacje rolnicze wzywają instytucje UE do jasnych zasad finansowania, elasty...

Każdy rolnik jest w stanie wymienić co najmniej kilka marek ciągników, które cie...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę