A_TSW_2026_950

Budowlańcy polegną na torach

2 sierpnia 2012
Kolej powiela błędy drogowców, które doprowadziły do krachu wykonawców budujących dla GDDKiA. Kontrakty znów dostają firmy godzące się na zejście dużo poniżej realnych kosztów przedsięwzięcia - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".

W tym tygodniu startuje program rewitalizacji, czyli remontów 9 odcinków szlaków kolejowych w całej Polsce. Ale przy rozstrzyganiu konkursów nie zostanie uwzględniony żaden z postulatów firm wykonawczych, które apelują m.in. o odrzucanie ofert skalkulowanych na podstawie rażąco niskiej ceny czy indeksację wartości kontraktów.

- W zadaniach rewitalizacyjnych jedynym parametrem będzie cena. W najbliższych przetargach nie planujemy indeksacji cen materiałów - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Jak wylicza "DGP", PKP PLK zapowiada w tym roku wydanie na inwestycje rekordowej kwoty 5 mld zł; w 2013 r. wydatki wzrosną do 8 mld zł. Te środki miały być szansą na godziwe zyski dla firm, które sparzyły się na autostradowych kontraktach.




POWIĄZANE

W porozumieniu z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) Bank Gospodarstwa...

Bruksela, 10 grudnia 2025 r. – Europejscy rolnicy, spółdzielnie, przetwórcy żywn...

Waszyngton, D.C., 10 grudnia 2025 r. – Sekretarz Rolnictwa USA Brooke L. Rollins...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę