A_BIO_AGRO_950

Etykiety na produktach kłamią

14 lutego 2005

Coraz częściej w Polsce sprzedawane są wyroby, których nazwa lub opis na etykiecie wprowadza w błąd. "Gazeta Prawna" pisze o wynikach kontroli Inspekcji Handlowej, która zajęła się tą sprawą. Dziennik podkreśla, że fałszowane jest niemal wszystko - alkohol, wędliny, czy masło. Często przekłamań na etykietach dopuszczają się sami producenci. Szczególnie niebezpieczne dla konsumentów mogą być sprowadzane z krajów azjatyckich zabawki, które nie spełniają polskich norm bezpieczeństwa. Często, na przykład, zrobione są z elementów łatwych do połknięcia.

Jaskrawym przykładem wprowadzania w błąd konsumentów jest podróbka masła, gdzie producent na opakowaniu imitującym ten produkt umieszcza napis "ekstra" łudząco podobny do napisu "masło ekstra". Inny przykład to kawa mielona z dodatkiem kawy zbożowej, sprzedawana przez produenta jako "100 proc arabica". Inspekcja Handlowa apeluje, aby zwracać uwagę na cenę, która zazwyczaj najlepiej świadczy o jakości produktów.


POWIĄZANE

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę