OPOLAGRA_2025

Historia prawdziwa

3 grudnia 2015
„Historia prawdziwa” to tytuł najnowszej kampanii promującej Fundusze Europejskie, która od 1 lutego2014 r. jest obecna w telewizji, radio i Internecie. Kampania opiera się na relacjach bohaterów, którzy opowiedzieli o osobistych korzyściach związanych z funduszami unijnymi.

Celem kampanii jest zaprezentowanie konkretnych przykładów projektów współfinansowanych ze środków UE i korzyści z nimi związanych przez pryzmat osobistych historii. Zależy nam, aby dzięki temu wzrosła świadomość wśród mieszkańców Polski, że w swoim codziennym życiu doświadczamy pośrednich bądź bezpośrednich korzyści z Funduszy Europejskich.

Rozpoczynająca się kampania jest jednym z działań informacyjnych i promocyjnych, do których Państwa Członkowskie UE zostały zobowiązane zapisami prawa wspólnotowego. W myśl Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 są one zobligowane do informowania obywateli o programach i projektach współfinansowanych z funduszy europejskich oraz ich promowania.

Przepisy ogólne precyzuje Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 oraz krajowa Strategia komunikacji Funduszy Europejskich. Obydwa dokumenty nakładają obowiązek m.in. możliwie największego nagłośnienia działań w środkach masowego przekazu, w tym przeprowadzenia przynajmniej raz w roku kampanii informacyjnej o szerokim zasięgu.

Do udziału w spotach zaproszono  osoby nie będące aktorami. Opowiadają one w naturalny sposób o zmianach w ich życiu i o korzyściach, jakich doświadczyli dzięki Funduszom Europejskim .Każdy z filmów przedstawia autentycznych ludzi i projekty współfinansowane z FE, z których skorzystali. W sumie w filmach zaprezentowano historie 8 bohaterów. Pokazują one, że fundusze
unijne działają w różnych obszarach i poprawiają jakość życia mieszkańców Polski. Pozwalają otworzyć działalność gospodarczą, podnieść kwalifikacje zawodowe, wspierają osoby z niepełnosprawnościami oraz ułatwiają codzienne życie, m.in. dzięki inwestycjom w infrastrukturę, kulturę czy innowacje.

W ramach kampanii w telewizji wyemitowanych zostanie 8 spotów (każdy w wersji 30 i 15
sekundowej). Emisja w większości ogólnopolskich i tematycznych stacji telewizyjnych potrwa od 1 lutego do 12 kwietnia 2014 r. z dwiema tygodniowymi przerwami. Filmy dostępne będą również w Internecie.
Na potrzeby kampanii została stworzona strona internetowa www.historiaprawdziwa.pl, na której zamieszczone będą wersje rozszerzone (45 sekundowe) poszczególnych historii. O kampanii informacje znajdą się również na profilach MIR w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, NK, Google+).
Spośród bohaterów spotów telewizyjnych wybrano troje, którzy będą prezentowani także w radio. Trzy cspoty radiowe będą emitowane w stacjach radiowych tj. PR 1, PR 3, RMF FM, ZET oraz w pakietach mniejszych stacji radiowych.


POWIĄZANE

Podczas spotkania Copa–Cogeca, UECBV oraz Europejskiego Okrągłego Stołu Zrównowa...

5 czerwca to nie tylko data w kalendarzu – to sygnał do działania. Światowy Dzie...

Taryfa w wysokości 50% to szybka przegrana we wzajemnym, transatlantyckim handlu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę