Biogaz_III Forum 2025

Mniej na promocję turystyki

17 stycznia 2006
Brakuje pieniędzy na promocję Polski za granicą. Posłowie obcięli wydatki na turystykę o 10 mln zł - do 38 mln zł. Polska Organizacja Turystyczna uważa, że z takim budżetem można zapomnieć o aktywnym promowaniu kraju za granicą. Czesi i Węgrzy przeznaczają na ten cel dziesięć razy więcej pieniędzy niż my.

POT zaplanowała na ten rok kampanie promocyjne Polski w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, uruchamianie polskich ośrodków informacji turystycznej m.in. w Pradze, Kijowie i Tel Awiwie. Plany trzeba będzie jednak zawiesić na kołku, bo na akcje zakrojone na tak szeroką skale nie ma pieniędzy. Więcej, w ogóle może braknąć środków na jakąkolwiek aktywną promocję kraju za granicą.

Od lat brakuje nam pieniędzy na kampanie promocyjne. Nie sądzę, by się nam udało powtórzyć taką akcję promocyjną jak "Hydraulik" –  powiedział doradca prezesa POT Krzysztof Turowski.

W tym roku sytuacja jest jednak wyjątkowo zła. W budżecie na 2006 rok zapisano na turystykę 48 mln zł. Sejmowe komisje: gospodarki, a potem finansów zmniejszyły tą kwotę o 10 mln zł.

Obecna sytuacja nie pozwala na promocję turystyki i efektywne funkcjonowanie POT. Proponowany budżet zapewnia tylko utrzymanie instytucji z jednoczesnym zablokowaniem takich działań jak targi czy uruchamianie zagranicznych przedstawicielstw POT – powiedział Krzysztof Turowski.

Tymczasem Polska ma o połowię mniej przedstawicielstw zagranicznych niż inne kraje europejskie. Zdaniem POT, musimy jeszcze w tym roku otworzyć ośrodki informacyjne m.in. w Kijowie, Tel Awiwie i Pradze.

Czesi i Węgrzy wydają dziesięć razy więcej

Prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej (DOT) Andrzej Pawluszek uważa, że niewystarczające środki finansowe na turystykę w Polsce mocno ograniczają jej promocję i nie przyczyniają się do wzrostu przyjazdów zagranicznych. To, że cudzoziemców jest z każdym rokiem więcej jest - jego zdaniem - wyłącznie zasługą tanich linii lotniczych, a nie wynikiem skoordynowanego i planowego działania państwa.

Prezes DOT podkreślił, że Polsce brakuje masowych akcji promocyjnych, takich jakie podejmują np. Czechy czy Węgry: Państwa te przeznaczają na promowanie swoich walorów turystycznych prawie dziesięciokrotność środków wydatkowanych na ten cel w Polsce.

Ze wstępnych szacunków Instytutu Turystyki wynika, że w 2005 r. do Polski przyjechało 64,5 mln cudzoziemców, w tym 15,2 mln turystów. W ub.r. POT dostał z budżetu na swoją działalność 31 mln zł.


POWIĄZANE

Zasuszenie to nie wakacje od pracy utwierdzonej w komórkach nabłonka wymienia; t...

Krajowa Rada Izb Rolniczych ostro reaguje na działania KOWR: domaga się wstrzyma...

Strategiczne partnerstwo Uzbekistanu i Grupy X5 – nowa era w eksporcie produktów...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę