OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Niezwykłe właściwości zwykłych owoców

19 grudnia 2014
W krajach Unii Europejskiej Polska jest od kilku lat największym producentem malin i porzeczki czarnej, oraz znaczącym w produkcji truskawek i borówki wysokiej, o powierzchni plantacji 125 tys. hektarów (31% upraw sadowniczych). Łącznie w 5 ostatnich latach wyeksportowano około 225 tys. ton świeżych owoców jagodowych o wartości 240 mln euro.
Powyższe dane skłoniły cztery organizacje: Związek Sadowników RP, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, oraz Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek do podjęcia współpracy w zakresie promocji owoców jagodowych najpierw na rynku polskim, a docelowo na rynku europejskim.



Kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” będąca elementem programu informacyjno – promocyjnego ubiegała się o dofinansowanie ze środków UE i budżetu krajowego, w ramach mechanizmu WPR administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. W ostatnich dniach program uzyskał akceptacje Komisji Europejskiej i do 28 stycznia 2015r. zostanie podpisana umowa na jego realizację.

- Poprzez realizację zaplanowanych działań kampanii w Polsce, Austrii, Szwecji, Finlandii oraz Czechach chcemy zbudować pozytywną postawę konsumenta wobec promowanych produktów takich jak: borówka wysoka, truskawka, malina i porzeczka czarna, a tym samym spowodować wzrost ich spożycia. Nasze owoce są znakomitej jakości,  mają niepowtarzalny smak oraz wartości odżywcze. Śmiało mogą konkurować na rynku europejskim jak i światowym.  Już dziś są bardzo dobrze postrzegane przez konsumentów, m.in. dlatego 80 % krajowej produkcji borówki wysokiej jest eksportowane – mówi – podkreśla Mirosław Maliszewski


Działania podejmowane w ramach unijnej kampanii w latach 2015-2017  kierowane będą  głównie do kobiet prowadzących gospodarstwa domowe , dzieci i młodzieży w placówkach szkolnych lekarzy i dietetyków i przedstawicieli firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych.

Szacowana wartość budżetu programu do wykorzystania na trzy lata wynosi 4 mln Euro netto . W ramach tej kwoty chcemy dotrzeć do wybranych grup odbiorców poprzez -kampanię w prasie konsumenckiej, która będzie polegała na reklamie w znanych czasopismach kobiecych i kulinarnych o zasięgu ogólnokrajowym. Ma ona na celu zachęcenie konsumentów do poznania walorów odżywczych owoców jagodowych i ich przetworów, a tym samym do częstszego  i regularnego ich spożywania i  kampania w prasie branżowej będzie polegała na zaprezentowaniu potencjału produkcyjnego owoców jagodowych, a także zachęcenie potencjalnych partnerów biznesowych do podjęcia współpracy w zakresie sprzedaży krajowej oraz eksportu.
 Kampania internetowa będzie polegała  przede wszystkim na  stworzeniu strony internetowej poświęconej kampanii, która ma na celu wykreowania owoców jagodowych i ich przetworów jako smacznej i zdrowej przekąski dostępnej przez cały rok także w formie przetworzonej,zamieszczeniu cykl artykułów sponsorowanych w portalach   i  umieszczeniu strony wysoko w organicznych (naturalnych) wyszukiwaniach dla danej frazy lub słowa kluczowego. Pełna optymalizacja wszystkich stron (tzw. „On page”) wraz z działaniami zewnętrznymi (tzw. „Off page”) powodują naturalny wysoki wynik w wyszukiwarkach internetowych.
-Kampania reklamowa ma na celu wykreowanie i utrwalenie wizerunku owoców jagodowych i ich przetworów jako smacznych, zdrowych i wartościowych. Będzie ona realizowana poprzez umieszczenie bilbordów w centrach miast lub reklam na środkach komunikacji miejskiej.

     Głównym celem prowadzenia  takich działań jest zachęcenie konsumentów z państw docelowych do częstszego spożywania promowanych produktów  z uwagi na ich walory smakowe, odżywcze i jakość. A tym samym wzbudzenie popytu na rynku i  nakłonienie  dystrybutorów do wzbogacenia oferty handlowej  o promowany produkt.  


POWIĄZANE

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finali...

Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętn...

Z najnowszego komunikatu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowanym w PA...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę