biogaz_09_2025

Ostra walka na polskim rynku paliw

5 stycznia 2016

W 2011 roku Shell chce nad Wisłą zainwestować około 60-80 mln zł i oddać do użytku około 20 stacji. Cel jest jeden - zepchnąć BP z drugiej pozycji na rynku paliwowym w Polsce - pisze "Puls Biznesu".

- Chcemy być najsilniejszą siecią zagraniczną na polskim rynku, co oznacza 15-20 proc. rynku - mówi Paweł Żuk, prezes Shell Polska.

Obecnie BP ma 12 proc., a Shell 10,5 proc. udziałów w polskim rynku paliw. Liderem z 34 proc. jest PKN Orlen.

Strategia rozwoju firmy Shell w Polsce jest prosta - rozwój organiczny. Co roku ma przybywać w Polsce około 20-30 stacji. W większości mają to być obiekty własne, a nie franczyzowe.Kluczem do sukcesu ma być walka o stacje przy autostradach.

Polski rynek Paliw był wart w 2010 roku około 90 mld zł (dane Polskiej Organizachi Przemysłu i Handlu Naftowego).

BP nie zamierza się jednak poddać bez walki. Firma zamierza w tym roku postawić 40 nowych placówek, w tym też takich przy autostradach.


POWIĄZANE

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po upro...

Podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków została wybrana nowa Rada Nadz...

Coraz większą popularność zyskują nowoczesne produkty na bazie naturalnych skład...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę