OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Polacy szukają tańszej żywności

5 stycznia 2016
W ostatnim roku nasze wydatki na 10 najpopularniejszych produktów spożywczych spadły o około 360 milionów złotych - wynika z zestawienia przygotowanego dla "Rzeczpospolitej" przez firmę badawczą Nielsen.

Na najpopularniejsze produkty wydaliśmy w przez ostatni rok aż 45,3 mld zł, o ponad 0,3 mld zł mniej niż w poprzednim roku.

Zmalały wydatki na piwo i wódkę, które generują największe wydatki wśród produktów spożywczych. W grupie alkoholi coraz lepiej sprzedają się te tańsze, a spada wartość sprzedaży drogich piw i wódek. Średnia cena pół litra piwa spadła z 2,64 zł do 2,54 zł. Na niższą półkę sięgamy także kupując wódkę.

Kurczy się także rynek soków, mniej kupujemy także kawy. Są jednak również produkty, które sprzedają się coraz lepiej. To woda butelkowana, twarogi i jogurty - wylicza "Rzeczpospolita". Jako powód wzrostu podaje cały czas małe w porównaniu do średniej europejskiej spożycie produktów mleczarskich w Polsce.

Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej wyjaśnia, że rosnące koszty utrzymania oraz transportu, a także dla wielu coraz wyższe raty kredytów walutowych sprawiają, że mniej pieniędzy zostaje na żywność. W związku z tym szukamy tańszych odpowiedników produktów, które kupowaliśmy do tej pory.

Kurczenie się wartości popularnych segmentów wiąże się też ze stopniowym nasycaniem się rynku po latach szybkiego rozwoju - czytamy w "Rzeczpospolitej".



POWIĄZANE

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finali...

Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętn...

Z najnowszego komunikatu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowanym w PA...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę