A_TSW_2026_950

Słone przekąski - biznes na ludzkiej słabości

19 marca 2004

Jak wynika z badań rynkowych, prawie 65% Polaków chipsy i chrupki je co najmniej raz na tydzień. Nawiasem mówiąc, Frito Lay, jeden z czołowych producentów chipsów, w swojej międzynarodowej reklamie emitowanej także w Polsce, skreślił osoby starsze jako "grupę docelową" konsumentów. Osoby starsze to ludzie w wieku powyżej 36 lat.

Według badania TSN OBOP, słone przekąski kojarzą się Polakom przede wszystkim z czymś szybkim i przyjemnym, do zjedzenia między posiłkami. Także z czymś, czego nie trzeba spożywać tradycyjnie przy stole, ale tam, gdzie dopadnie nas głód lub ochota. I w tym tkwi bodaj istota rewolucji nowej generacji przekąsek. Rynek słonych przekąsek w Polsce i w Europie ma wąską paletę wyrobów. Składa się z pięciu segmentów, z których w naszym kraju dominuja trzy: chipsy ziemniaczane, ekstrudowane chrupki kukurydziane oraz słone paluszki, precelki i krakersy.


POWIĄZANE

18.12.2025 r., w godzinach porannych w Brukseli, odbyło się spotkanie przed szcz...

Europa musi teraz odpowiedzieć Bruksela była dziś świadkiem wydarzenia bez prece...

Polski biznes jest pełen obaw o przyszłość i nie są to bynajmniej irracjonalne l...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę