A_BIO_AGRO_950

Wzrost wartości sprzedaży żywności w Niemczech

14 września 2009
Wartość żywności sprzedanej na rynku niemieckim w 2008 r. osiągnęła 155 mld euro, czyli była o 5,6% wyższa niż rok wcześniej. Wartość sprzedanego mięsa stanowiła 22,5%, mleka – 16,8%, pieczywa i słodyczy – 9,1%, napojów alkoholowych – 8%, a ziemniaków i warzyw – 6,5% wartości ogółu artykułów na rynku. Ocenia się jednak, że w bieżącym roku kryzys ekonomiczny powoduje odwrócenie tego korzystnego trendu.

Produkcja żywca wieprzowego najprawdopodobniej zmniejszy się po raz pierwszy od 2001 r. Spadek cen spowodował, że wielu rolników zrezygnowało z utrzymywania świń. Spadnie też prawdopodobnie produkcja mleka i wołowiny, a co za tym idzie zmniejszy się również wytwarzanie mieszanek paszowych. Produkcja mieszanek dla świń spadnie o 5%, a dla bydła mlecznego – o 10%.



POWIĄZANE

Organizacje rolnicze, środowiskowe i związkowe ostrzegają przed umową, która pod...

Organizacje rolnicze wzywają instytucje UE do jasnych zasad finansowania, elasty...

Każdy rolnik jest w stanie wymienić co najmniej kilka marek ciągników, które cie...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę