aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Carrefour Polska: Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia

30 września 2020
Carrefour Polska: Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia

Z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia Carrefour Polska uczestniczy w akcji Too Good To Go “Marnowanie 1/3 nie ma sensu!”

Przeciwdziałanie marnotrawstwu jest misją Carrefour i silnie wpisuje się w strategię firmy. Sieć z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia włączyła się akcję Too Good To Go, “Marnowanie 1/3 nie ma sensu!”. Koncept oparty jest na przekazywaniu informacji o dostępności w pełni wartościowych produktów, z krótkim terminem przydatności, do aplikacji Too Good To Go. Dzięki czemu klienci mają szansę kupić produkty taniej, a co najważniejsze włączyć się do realizacji eko-misji. W październiku w akcji bierze udział 12 sklepów w Warszawie i Krakowie. Docelowo akcją będą objęte wszystkie sklepy w całej Polsce. Uczestniczy w niej szereg znamienitych międzynarodowych partnerów.

Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia został ustanowiony przez ONZ i jest obchodzony po raz pierwszy dziś, 29 września. Ma na celu zwiększenie świadomości klimatycznych konsekwencji wynikających z marnowania jedzenia. Aplikacja Too Good To Go oraz jej partnerzy pragną dać dobitny dowód na to, że marnowanie po prostu nie ma sensu! Tego dnia 1/3 znanych logotypów największych marek na świecie, jak: Bank Żywności, BP, Carrefour, MAKRO, Natura Cold Press, North Fish, Pizza Hut, Starbucks i lokalnych restauratorów… zniknie.

Pomysł z zasłonięciem 1/3 logo w naszym odczuciu jest najlepszą formą, która podkreśli skalę problemu, z jaką się mierzymy. Nic tak nie działa na naszą percepcję, jak zobrazowanie tego, o czym mówimy. Takim działaniem chcemy zwrócić uwagę, że marnowanie 1/3 nie ma sensu. Poprzez edukację społeczeństwa i zwiększenie świadomości problemu możemy dołożyć małą cegiełkę i sprawić, że każdego dnia coraz więcej z nas będzie działać w duchu „zero food waste”. Wierzymy, że metodą małych kroków osiągniemy cel ustanowiony przez ONZ i ograniczymy ilość marnowanego jedzenia oraz emisję gazów cieplarnianych - Anna Kurnatowska, Country Manager Too Good To Go w Polsce.

Marnowanie jedzenia ma daleko idące konsekwencje dla naszego klimatu. Wyrzucanie jedzenia wiąże się ze stratą surowców wykorzystywanych do produkcji i dystrybucji. Oznacza to, że wraz ze zmarnowaną żywnością w koszu ląduje 1/3 dobrodziejstw Ziemi, pracy ludzkiej, nawozów, prądu, paliwa czy wody, która powoli staje się produktem deficytowym. Podczas każdego z tych „zmarnowanych” procesów emitowane są również spaliny. W efekcie szacuje się, że aż 8% emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Nadprodukcja żywności jest jednym z głównych wyzwań dla środowiska. Każdej sekundy w koszu ląduje 51 ton jedzenia, co przekłada się na astronomiczną kwotę 1.2 bilionów dolarów w skali roku.

Realizując swoją strategię walki z marnotrawstwem Carrefour prowadzi szereg działań w tym obszarze w ramach aktywności własnej, jak realizowany od 2013 roku program “STOP marnotrawstwu”, który ma na celu walkę z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy i promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród pracowników, dostawców i klientów. Carrefour prowadzi również akcję „Kupuję, nie marnuję”, dzięki której klienci mogą kupić artykuły o zbliżającym się do końca terminie przydatności do spożycie w symbolicznej cenie - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Sieć równie aktywnie bierze udział w inicjatywach partnerów, związanych z niemarnowaniem jedzenia, dlatego też nasi pracownicy włączyli się z ogromną radością w akcję Too Good To Go. W akcji wezmą udział wszystkie sklepy Carrefour Polska - dodaje Barbara Kowalska.

W ramach kampanii na ulicach Warszawy czy Krakowa można zaobserwować reklamy, gdzie 1/3 została „zmarnowana”. W akcję zaangażowali się również znani polscy influencerzy, którzy w ramach swoich kanałów social media publikowali posty, gdzie użytkownicy widzieli niepełne zdjęcia, gdzie 1/3 została celowo zasłonięta. Użytkownicy tego dnia mogą również użyć specjalnej nakładki na zdjęcie profilowe, by włączyć się w tym dniu do kampanii.

***

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej: www.serwiskorporacyjny.carrefour.pl

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

O Too Good To Go
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 22 miliony użytkowników w 15 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: Lindt, Costa Coffee, Green Caffe Nero, Starbucks, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Robusta Coffee, 77 Sushi, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.

Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.

Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry’s czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie.

Biuro prasowe Carrefour Polska


POWIĄZANE

W odpowiedzi na pismo Zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych w sprawie zwrotu poda...

Do sądów w I kw. br. trafiło 21 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi blis...

Przedstawiciele branży mleczarskiej będą mogli zaprezentować swoje produkty na t...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę