aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Częściej wybieramy regionalne produkty

29 listopada 2016
Częściej wybieramy regionalne produkty

Bryndza podhalańska,  rogale świętomarcińskie czy jabłka grójeckie - takie regionalne produkty zaczynają podbijać gusta klientów. Coraz częściej takich towarów szukamy nie tylko podczas urlopu ale też na sklepowych półkach.

- Świadomość konsumentów wzrasta z roku na rok. Rośnie zaciekawienie takimi produktami, szukamy, ich mimo, że są one sezonowe - mówi newsrm.tv Dorota Kubuj, koordynator kampanii Trzy Znaki Smaku i dodaje. - Oczekujemy, że takie produkty będą również na półce w sklepie, szukamy ich w restauracjach.

Istotą programu „Trzy Znaki Smaku” skierowanego na rynek polski było informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych. 9 listopada 2016 r. poprzez głosowanie internautów jabłka grójeckie ChOG zostały wybrane produktem roku Trzech Znaków Smaku.

- Nasze polskie produkty znajdują coraz więcej odbiorców ponieważ zmienia się mentalność Polaków. Coraz większą uwagę zwraca się na tzw. patriotyzm gospodarczy - mówi Adam Pajewski, członek zarządu Stowarzyszenie Sady Grójeckie. - Polskie produkty polepszyły się pod względem jakości, promocji, również smaku i aromatu. Polacy doceniają Polskie produkty.

Jabłka grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG / PGI). Pod tą nazwą mogą być oferowane wyłącznie jabłka klasy premium (ekstra i I) spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości i jędrności miąższu, a gospodarstwa produkujące jabłka grójeckie zobowiązane są do przestrzegania zasad Integrowanej Produkcji (IP) lub standardu bezpieczeństwa żywności -GLOBALGAP.

Marka „jabłka grójeckie” odnosi się do 40 odmian wywodzących się z regionu grójeckiego, zwanego największym sadem Europy. Na wyjątkowy smak jabłek grójeckich wpływa charakterystyczna kwasowość (wyższa średnio o 5% niż u jabłek tej samej odmiany, pochodzących z innych regionów) oraz bardzo wyraźny rumieniec, wynikający z wyższej zawartości barwników pod skórką (głównie antocyjanów i karotenoidów). Swoje wyjątkowe walory jabłka grójeckie zawdzięczają warunkom glebowym oraz klimatycznym grójecczyzny, gdzie panuje szczególny mikroklimat, odznaczający się niskimi temperaturami w nocy, w okresie poprzedzającym zbiór owoców. W takich warunkach plantacje jabłoni zakładano w okolicach Grójca już 500 lat temu, gdy Polską władał Zygmunt Stary wraz ze swą małżonką, Boną. Przez kolejne stulecia jabłka te trafiały na królewskie i szlacheckie stoły i stały się nieprzemijającym darem dla kolejnych pokoleń. Dziś uważane są za bogactwo narodowe Polaków.

- Wśród naszych klientów obserwujemy zainteresowania w ogóle produktami z Polski. Lidl Polska generuje ponad 70 proc. obrotu na produktach od polskich producentów. Dlatego też zarówno w asortymencie warzyw i owoców jak i również wśród innych produktów prym wiodą produkty z Polski - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

newsrm.tv


POWIĄZANE

Zapowiedź aukcji: w ramach postępowania upadłościowego spółki ogrodniczej Garten...

Z informacji Państwowej Służby Celnej wynika, że w 2023 roku Ukraina znacząco zw...

Jak poinformowała służba prasowa Ministerstwa Gospodarki Ukrainy, na posiedzeniu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę