aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

"Disco Volante" przybywa do Kyoto

28 marca 2018
"Disco Volante" przybywa do Kyoto

FCA Heritage i Alfa Romeo biorą udział w japońskim Konkursie Elegancji, który odbędzie się w dniach 29 marca - 3 kwietnia br. w zamku Nijo, przedstawiając dwa niezwykłe modele - jeden zabytkowy, drugi współczesny: Alfę 1900 C52 Coupé, znaną, jako "Disco Volante" oraz Giulię Quadrifoglio.

Od 29 marca do 3 kwietnia br. w zamku Nijo w Kyoto, siedemnastowiecznej siedzibie potężnego rodu szogunów, wpisanej na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, odbędzie się "Konkurs Elegancji" - prestiżowa impreza, w której biorą udział najlepsze zabytkowe samochody świata.

W japońskim konkursie nie może zabraknąć FCA Heritage - działu zajmującego się odzyskiwaniem i promocją dziedzictwa historycznego marek należących do Grupy FCA. FCA Heritage, razem z marką Alfa Romeo, jest partnerem wydarzenia zorganizowanego z inicjatywy słynnego artysty Hidemoto Kimura, które ma powtórzyć ogromny sukces pierwszej edycji z 2016 roku.

FCA Heritage przedstawi zabytkowe samochodowe dzieło sztuki, będące na co dzień eksponatem "Muzeum Historii Alfa Romeo, La macchina del tempo, (Wehikuł czasu)" w Arese k.Mediolanu: chodzi o 1900 C52 Coupé, zwaną "Disco Volante" ("Latającym spodkiem"), która zostanie zaprezentowana poza konkursem, jako "honorowy" eksponat wystawy poświęconej Carrozzeria Touring. Obok niej, podkreślając nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, Giulia Quadrifoglio, stanowiąca nowy wzorzec Alfy Romeo oraz najwyższy wyraz "mechaniki emocji", wyjątkowy samochód o niezwykłych osiągach i ekskluzywnym charakterze.

Alfa Romeo 1900 C52 Coupé "Disco Volante"

Prototyp "Disco Volante", wykonany na przełomie 1952 i 1953 roku, został zaprojektowany przez Gioacchino Colombo na bazie 1900 Sprint, od której odziedziczył niektóre elementy. W odróżnieniu od samochodów seryjnej produkcji, zbudowanych na nadwoziu samonośnym, Alfa "Disco Volante" jest zbudowana na ramie rurowej, natomiast silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1997 cm3 został całkowicie przeprojektowany, uwzględniając blok i głowicę ze stopów metali lekkich, rozrząd z dwoma wałkami i pojedyncze zasilanie. Dysponując mocą 158 KM, ten niezwykły samochód osiągał maksymalna prędkość powyżej 220 km/h.

Nadwozie "Disco Volante" zasługuje na szczególną uwagę. Konstrukcja wykonana przez Touring, łączyła w sobie badania w zakresie aerodynamiki z trendami stylistycznymi, docierającymi do Europy zza oceanu, czerpiącymi inspirację z aeronautyki. Samochód ma oryginalne, wybrzuszone „skrzydła” nad kołami, które płynnie łączą się z nisko zawieszoną linią nadwozia, dzięki czemu wygląda tak, jak statek kosmiczny, stąd jego nazwa. W sumie wyprodukowano tylko pięć egzemplarzy modelu: jeden Spider, jeden Coupé, jedną wersję "fianchi stretti" (wąskie biodra) oraz dwie wersje spider z silnikiem 6C 3000.

Giulia Quadrifoglio

Zaprojektowany w Centrum Stylu Alfy Romeo design fascynującej Giulii, jest potwierdzeniem najlepszej włoskiej tradycji, która łączy w sobie harmonijne proporcje, linearność stylu, wysoką jakość materiałów i elementów wykończenia z aluminium, drewna i skóry. Całość wzbogacona kultowymi elementami należącymi do ponad 100-historii marki. Najbardziej znaczącym przykładem jest słynny trójkątny przedni grill, niewątpliwie jeden z najsłynniejszych elementów wzornictwa Alfy Romeo.

Wersja Quadrifoglio jest wyposażona w potężny benzynowy turbodoładowany silnik V6 2.9 l o mocy 510 KM, który połączony, w prezentowanym samochodzie, z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów zapewnia niezwykłe osiągi: prędkość maksymalną 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niezwykłe osiągi w pełnym poszanowaniu dla środowiska: Giulia Quadrifoglio jest najlepsza w swojej klasie, jeśli chodzi o emisję CO2, z wynikiem na poziomie 189 g/km.

W celu uzyskania idealnego stosunku masy do mocy, poniżej 3, nowa Giulia łączy niezwykłe osiągi silnika z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, maskę silnika i dach czy aluminium, z którego zbudowany został silnik, hamulce zawieszenie, (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa. W celu zmniejszenia masy całkowitej, dopracowano również układ hamulcowy, wprowadzając aluminiowe elementy oraz tarcze węglowo-ceramiczne, natomiast siedzenia mają konstrukcję wykonaną z włókna węglowego. Zmniejszona masa oczywiście nie wpływa negatywnie na doskonałą sztywność skrętną samochodu, która gwarantuje doskonałą jakość, komfort akustyczny i zachowanie na drodze, również w przypadku ekstremalnych naprężeń.

 

(Centrum Prasowe PAP) / FCA Polska


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę