Advertisement

Ekonomiczny, tani i bezawaryjny – takiego auta szukają Polacy

8 listopada 2016
Ekonomiczny, tani i bezawaryjny – takiego auta szukają Polacy

Ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis – to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy zakupie samochodu, na które wskazało 42% Polaków. Na drugim miejscu znajduje się cena pojazdu ważna dla prawie co trzeciego kierowcy. Podium domyka bezawaryjność. Natomiast informacji o wskazanych czynnikach Polacy szukają najczęściej na forach internetowych oraz wśród członków rodziny i znajomych – wynika z badania „AUTOwybory Polaków” zrealizowanego na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown. Eksperci Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe, zwracają uwagę, że pragmatyczność Polaków ma zastosowanie zarówno w przypadku zakupu samochodów nowych, jak i używanych.

Marka samochodu, jego wygląd czy wielkość to czynniki istotne zaledwie dla co czwartego kierowcy w Polsce. Najistotniejsze okazały się te zmienne, które są bezpośrednio związane z ceną zarówno samego pojazdu, jak i jego eksploatacji w przyszłości. Nie różnicuje się to znacząco nawet w podziale na osoby kupujące samochody nowe i używane. W tym kontekście ciekawe jest jednak to, że zaledwie co szósty Polak zwraca uwagę na to, czy części zamienne do danego pojazdu są łatwo dostępne i tanie – mówi Jacek Opala, dyrektor rozwoju sprzedaży w Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.

Polscy kierowcy: oszczędni czy raczej świadomi użytkownicy?

Największy odsetek Polaków, bo aż 42%, decydując się na zakup samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, zwraca uwagę na jego ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis. Istotna jest również cena pojazdu, którą wskazało aż 29% badanych. Warto jednak dodać, że konkretna kwota jest nieco istotniejsza dla osób decydujących się na zakup nowego samochodu – 31% w porównaniu do 28% użytkowników samochodów używanych. Dopiero na trzecim miejscu czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu pojawia się bezawaryjność (28%), która związana jest nie tylko z niższymi kosztami eksploatacji, ale też bezpieczeństwem samochodu.

Na kolejnych miejscach pod względem ważności czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu Polacy wymieniają: markę samochodu, którą wskazywał co czwarty kierowca, wygląd pojazdu i jego stylistyka, które są istotne dla co piątej osoby, oraz wielkość auta (18% wskazań). Warto zwrócić uwagę, że osoby kupujące samochód na rynku wtórnym zwracają dodatkowo uwagę na wiek (16%) oraz przebieg samochodu (12,5%).

Internet głównym źródłem informacji o samochodach

Źródła internetowe są dla kierowców kluczowe. To właśnie na forach internetowych, portalach motoryzacyjnych i stronach firmowych producentów aż 63% Polaków szuka informacji o samochodach, zarówno w tematach związanych z ich kupnem, eksploatacją, jak i naprawą. W szczególności popularnością cieszą się fora tematyczne, z których korzysta aż 44% kierowców oraz portale motoryzacyjne (28%). Drugim źródłem informacji są znajomi i rodzina (38%). Z pomocy bliskich chętniej korzystają kobiety – 45,5% w porównaniu do 34% mężczyzn. Panowie natomiast częściej niż Panie przeglądają prasę motoryzacyjną – 17% w porównaniu do 8% kobiet.

Nieco inne źródła informacji wykorzystują osoby kupujące nowy i używany samochód.Kierowcy, którzy kupili samochód używany, częściej szukali informacji wśród znajomych oraz rodziny (40% w porównaniu do 30% kupujących nowy samochód) i na portalach motoryzacyjnych (28% vs. 24%).Natomiast osoby, które nabyły nowy samochód, częściej poszukiwały informacji u dilerów samochodowych (28% w porównaniu do 5% kupujących używany samochód), na stronach internetowych producentów oraz w prasie motoryzacyjnej.

---

Metodologia badania:

Wyniki badania „AUTOwybory Polaków” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown S.A. Badanie zostało zrealizowane na próbie osób potrafiących odpowiedzieć na pytania dotyczące zakupu, napraw i awarii posiadanego samochodu (N=600) dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000 (dobranychzgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasywielkości i województwa miejsca zamieszkania), wyniki poddano procedurzeważenia. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,05%.Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowowywiadów telefonicznych CATI w sierpniu i wrześniu 2016 roku.

***

Exact Systems S.A. działa od 2004 r. i jest obecnie liderem branży kontroli jakości, czyli selekcji, naprawy i sortowania części, komponentów oraz wyrobów gotowych dla producentów branży motoryzacyjnej w Polsce oraz jedną za największych firm tego typu w Europie. Głównymi odbiorcami usług Exact Systems S.A. są dostawcy i poddostawcy dla przemysłu motoryzacyjnego oraz producenci samochodów. Klientami firmy są również zakłady zajmujące się produkcją wielkoseryjną z branży elektronicznej, AGD oraz kosmetycznej. Obecnie firma posiada swoje przedstawicielstwa w 12 państwach: w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji, Turcji, Rumunii, Rosji, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Belgii, Holandii oraz Chinach.


Firma kładzie duży nacisk na jakość świadczonych usług oraz na rzetelność i stabilność we współpracy ze swoimi kontrahentami. Współpraca z Exact Systems pomaga osiągnąć najwyższe standardy jakości oraz wspiera organizację procesów produkcyjnych.


Więcej informacji o firmie dostępnych jest pod adresem: www.exactsystems.pl.

Biuro Prasowe Exact Systems


POWIĄZANE

Od 10 kwietnia rolnicy, w tym właściciele sadów, mogą ubezpieczać uprawy na korz...

Sejmowa komisja rolnictwa odrzuciła w czwartek dwa poselskie projekty nowelizacj...

Europejska Sieć na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainable Developmen...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę