Azoty_Kedzierzyn_4_04_16

Firmowe Ewolucje: ogrodowy biznes z dobrymi perspektywami

21 października 2016
Firmowe Ewolucje: ogrodowy biznes z dobrymi perspektywami

Z szacunków Euromonitor International wynika, że wartość branży ogrodniczej na świecie do 2019 roku wyniesie aż 81 mld euro. Oznacza to wzrost na poziomie ok. 2 proc. rocznie i co istotne, branża ta najszybciej ma się rozwijać właśnie w Polsce. To duża szansa dla takich firm jak Fructoplant, która zajmuje się produkcją drzew owocowych i ozdobnych. Firma będzie bohaterem kolejnego odcinka telewizyjnego programu „Firmowe Ewolucje”.


Branża ogrodnicza nie tylko dynamicznie się rozwija, ale również zmienia. Chcąc funkcjonować w tym biznesie trzeba stale podążać za zmieniającymi się zainteresowaniami klientów, którzy jak wskazują sami sprzedawcy, od około 4 lat kupują więcej krzewów liściastych. Umacnia się również trend „grow your own”, który polega na hodowaniu roślin, warzyw oraz owoców jadalnych, aby przygotowywać zdrowe posiłki z własnych upraw. Jak wskazują eksperci Banku Zachodniego WBK, to właśnie umiejętność wyjścia z ciekawymi propozycjami do klientów czy inspirowanie ich, stanowi największą wartość w tym biznesie.


Z wymyślaniem ciekawych idei firma Fructoplant, założona w 2007 roku, radzi sobie nieźle. Przedsiębiorstwo zajmuje się głównie produkcją drzew, krzewów owocowych i ozdobnych oraz róż. Oprócz tego, w ramach usług posprzedażowych, firma prowadzi serwis doradztwa ogrodniczego. W ostatnim czasie Fructoplant wprowadził również akcję specjalną pod nazwą „Podaruj Drzewko”, która polega na obdarowywaniu drzewkiem bliskich osób. Jednak pomimo potencjału, pomysł nie zyskał odpowiedniego zainteresowania, głównie ze względu na niewystarczające działania komunikacyjne. Firmie brakuje również klientów internetowych i rozwoju e-commerce. W pokonaniu tych trudności pomoże firmie Fructoplant zespół doświadczonych ekspertów „Firmowych Ewolucji”: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i Magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu strategicznego Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Prowadzącym program jest Arkadiusz Mierzwa, dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu.


Kolejny odcinek, kolejne emocje


Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy Fructoplant zostanie wyemitowany na antenie TVP1 już we wtorek, 25 października, o godz. 22.20. Będzie to 6. odcinek telewizyjnego show, który w sumie składa się z 10 epizodów. Bohaterami kolejnych odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się m.in. usługami szkoleniowymi dla biznesu, edukacją przedszkolną czy wytwórstwem przyborów laboratoryjnych.


W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł.Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.


Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/. To tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań zwalczających powtarzające się trudności z prowadzeniem małego i średniego biznesu.

Biuro prasowe BZ WBK


POWIĄZANE

Senat poparł w czwartek ustawę ułatwiającą rolnikom sprzedaż żywności z własnego...

Rolnicy ze stref objętych ograniczeniami z powodu wystąpienia afrykańskiego pomo...

Copa i Cogeca odrzuciły w środę plany Komisji Europejskiej dotyczące obcięcia o ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę